Burger King prestal predávať svoj najobľúbenejší burger. Zákazníkom odporúčal McDonald’s

  • Burger King sa na jedeň deň vzdal svojho najobľúbenejšieho jedla u zákazníkov
  • Namiesto toho odporúčal zákazníkom, aby išli ku konkurencii
TASR
  • Burger King sa na jedeň deň vzdal svojho najobľúbenejšieho jedla u zákazníkov
  • Namiesto toho odporúčal zákazníkom, aby išli ku konkurencii

Burger King prestal na jeden deň predávať svoj najobľubenejší burger (Whopper) a odporúčal zákazníkov navštíviť McDonald’s. Informáciu priniesol portál The Things.

Burger King patrí medzi najväčšieho rivala McDonald’s a práve preto vzbudilo toto odporúčanie veľkú pozornosť. Všetko sa odohralo v Argentíne počas charitatívnej akcie McDonald’s.

„Dnes nebudeme predávať náš Whooper, aby sme podporili konkurenta McDonald’s v jeho kampani,“ znie nápis na reklamnom plagáte Burger Kingu.

Reakcie ľudí boli rôzne

Dôvod Burger Kingu bol však v tom, že v Argentíne spustil McDonald’s kampaň, kde z každého predaného Big Macu putujú dva doláre na charitatívne účely. V celej Argentíne tak bolo predaných nula Whopperov, ale súčasne McDonald’s zaznamenal nárast predaja svojich Big Macov o 73-tisíc kusov.

Viac čítaj TU>>McDonald’s konečne vracia úder Burger Kingu a perfektne sa mu to podarilo

Burger King tak šikovne využil možnosť podporiť dobrú vec a taktiež sa zviditeľniť. McDonald’s charitatívnu akciu opakuje každý rok.

Burger King vytvoril aj video, kde pomocou skrytej kamery nakrúcal reakcie ľudí pri tom, ako im zamestnanci odporúčajú navštíviť McDonald’s, ktorý sa nachádzal hneď oproti. Reakcie ľudí boli rôzne. Prekvapení a trochu nahnevaní ľudia však pochopili kampaň a svoje jedlo si išli kúpiť do McDonald’s.

V istom momente dokonca maskot Burger Kingu prišiel preoblečený do prevádzky McDonald’s, aby si zakúpil Big Mac a podporil tak charitatívnu organizáciu. Vyslúžil si za to obrovský potlesk od návštevníkov prevádzky, ale aj personálu.

Neustála rivalita pokračuje

Rivalita medzi Burger Kingom a McDonald’s bola citeľná vždy. O tom, že konkurenčný súboj je naozaj tvrdý sa presvedčil aj Burger King, keď mu McDonald’s nastavil zrkadlo, po tom, čo Burger King spustil antikampaň voči McDonald’s.

Keď Burger King nedávno otvoril svoju prevádzku v Bruseli hneď vedľa McDonald’s, spoločnosť ihneď zareagovala. Na ulici umiestnila obrovské banery, ktoré apelujú na to, že Burger King im nemôže ponúknuť to, čo McDonald’s – obsluhu až k stolu. Čo je lepšie? Byť obslúžený kráľom alebo byť obsluhovaný ako kráľ? Znel reklamný nápis.

To, že rivalita pokračuje, je zrejmé, ale obe fast-foodové spoločnosti ukázali, že keď ide o dobrú vec, dokážu sa spojiť a na chvíľu zakopať svoje vojnové sekery.

Burger King je svetoznámy reťazec rýchleho občerstvenia, najväčší konkurent McDonald’s, ktorý bol založený v roku 1954 na Floride. Svoje hamburgery griluje na otvorenom ohni a medzi najznámejší produkt patrí Whopper.

V roku 2010 prišla spoločnosť aj na Slovensko, ale rýchlo odišla. Reťazcu sa u nás nedarilo tak, ako si predstatoval. Veľký návrat Burger Kingu nastal v roku 2018. V Bratislave boli otvorené tri pobočky, majú nasledovať Košice a Prešov.

V súčasnosti má Burger King približne 18-tisíc prevádzok po celom svete a v roku 2018 mala spoločnosť tržby 1,6 miliardy dolárov. Medzi rokmi 2012 až 2017 zaznamenala spoločnosť mierny prepad, ale v súčasnosti sa vracia dô pôvodných čísel spred roka 2012.

Biznis model Burger Kingu je založený na franšízach. Produkty, cenotvorbu a marketing však riadi centrála.

Zdroj: The Things, Statista.com

Najnovšie video