Česká startupová scéna zaznamenala významný moment. Americké Twilio kupuje jeden zo startupov za milióny eur

  • Ytica je český startup, ktorý je na scéne len 18 mesiacov
  • Jeho zákazníkmi sú predovšetkým veľke firmy
  • Teraz ho kúpila americká firma, ktorá má obrat 400 miliónov
yticafounders-1080x550
Ytica
  • Ytica je český startup, ktorý je na scéne len 18 mesiacov
  • Jeho zákazníkmi sú predovšetkým veľke firmy
  • Teraz ho kúpila americká firma, ktorá má obrat 400 miliónov

Startup Ytica je pre mnohých asi neznámym pojmom. Na pomery startupov je vcelku mladý, keďže na scéne pôsobí len rok a pol. Ďalší z dôvodov, prečo si o ňom nepočul, je aj ich produkt, ten totiž nie je zameraný na masy, ale je to nástroj cielený na veľké firmy.

Nástroj pre novú éru zákaznických centier

Ytica ponúka analytický nástroj pre kontaktné centrá, čiže je úplne logické, že viac komunikuje s veľkými firmami. Ich nástroje sú zamerané na reportovanie, analýzu hlasu a optimalizovanie pracovných síl. V podstate, ak ti volá zákaznícka linka, tak firma, ktorá ťa kontaktuje môže využívať softvér práve od nich. V rámci svojich služieb ponúkajú nahrávanie hovorov, systém monitorovania kvality, systém riadenia výkonnosti, monitorovanie v reálnom čase so školením, analýza reči a analýza pracovnej plochy agentov.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Ytica.com (@yticacom) on

Zároveň si treba uvedomiť, že v tejto ére to už nie je len o tradičných zákazníckych linkách, ale aj o zákazníckom čete. Práve aj na týchto službách Ytica postavila svoj nástroj. Za firmou stojí Šimon Vostrý so svojou manželkou Kvetou. Pri budovaní Yticy zužitkoval 20 rokov skúseností, ktoré nazbieral zo svojej predošlej firmy Zoom International. Tá mala vo svojom portfóliu obdobné nástroje ako Ytica akurát sa zameriavala na inú cieľovú skupinu.

Rok a pol na trhu exit za milióny

Teraz len po roku a pol na trhu sa im podaril jeden z najväčších exitov v Česku. Yticu odkúpila firma Twilio, ktorá vlastní cloudovú komunikačnú platformu, ktorá slúži viac ako 2 miliónom zákazníkov. Síce suma exitu nebola zatiaľ oficiálne zverejnená, podľa informácií, ktorými disponuje portál Czechcrunch, by sa mala pohybovať na hranici 40 miliónov eur. Ak by sme túto sumu rozrátali na 14 zamestnancov, ktorí v Ytice pracujú, tak by to vychádzalo na približne 2,8 milióna eur na zamestnanca.

Twilio sa rozhodlo pre kúpu po spoločnej spolupráci. Väčšina zákazníkov firmy aj pred tým používala optimalizačné nástroje Yticy, takže to bol logický krok. Ytica bude teda po novom ponúkaná v rámci služby Twilio Flex, ktorá je zameraná práve na kontaktné centrá.

Po exite, zostávajú vo firme ako Šimon Vostrý tak aj zamestnanci aby ďalej pracovali na vývoji a zveľaďovaní nástrojov, ktoré bude platforma Twilio Flex ponúkať. V rámci tejto kúpy sa rozhodlo Twilio otvoriť aj novú pobočku v Prahe, tá sa pridá k ďalším európskym pobočkám.

Zdroj: Czechcrunch

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK