Česká Tatra už s konkurenciou nesúťaží, autá sú na zákazku

  • Tatra je najstaršou v strednej Európe. S konkurenciou sa nesnaží súťažiť, miesto toho hľadá priestor na trhu a vyrába špeciály na objednávku. Do povedomia ju dostáva tiež nová vlajková loď, model Phoenix.
tatra-phoenix-euro6_10x10_1-way-tipper_02
tatra.cz
  • Tatra je najstaršou v strednej Európe. S konkurenciou sa nesnaží súťažiť, miesto toho hľadá priestor na trhu a vyrába špeciály na objednávku. Do povedomia ju dostáva tiež nová vlajková loď, model Phoenix.

Kopřivnická Tatra patrí k tým najstarším automobilkám na svete. Pred pádom železnej opony bola Tatra najväčším výrobcom terénnych nákladných áut s pohonom viac náprav na svete. Autá putovali predovšetkým do armád a pre ostatné aplikácie sa kupovali často nezmyselne.Trh bol týmto spôsobom pokrivený a v trhovom hospodárstve potenciál neexistoval, čo bol dôvod počiatočných problémov podnik.

Začali vyrábať strategicky

Po roku 1989 sa určitým prelomom v produkcii stal zákaznícky projekt LIWA. Na základe požiadaviek koncového odberateľa bol do vozidla T 816 8×8 úspešne implementovaný kvapalinou chladený motor KHD Deutz a automatická prevodovka Twin Disc. Víťazný tender pre armádu Spojených arabských emirátov neznamenal len sériu 1127 vozidiel vyrobených a dodaných počas 18 mesiacov, ale tiež výrazný posun v stratégii výroby. Postupne vznikli modelového radu vozidiel Armax (1999) a FORCE (1999). Militarizáciou pripravovala vozidlá vhodné pre použitie v špeciálnych službách. Druhý rad špeciálov FORCE stavala na možnostiach zabudovania motorov a prevodoviek cudzej provencie do originálnej tatrováckej koncepcie automobilu.

 

Najlepšie z najlepších

V povedomí je momentálne Phoenix. Ku dvom stovkám sa blíži počet vozidiel dodaných slovenským používateľom, viac ako sto vozidiel odobrali ruskej spoločnosti, desiatky putovali napríklad do Nemecka, Poľska, Maďarska, Nórska, Holandska, Rakúska atď. Najexotickejšími teritóriami, kam boli Phoenix vyvezené, je tichomorská Nová Kaledónia alebo africký Maurícius.

O vozidlách TATRA PHOENIX

TATRA PHOENIX môže byť vybavená najrôznejšími konštrukčnými skupinami a prvky, ktoré sú prispôsobené potrebám jednotlivých užívateľov. Podvozky sú v prevedeniach 4×4, 6×6, 8×8, 10×8 či 10×10. Najviac vozidiel sa dostalo do služieb stavebných organizácií, počet už presiahol číslo 250 kusov. Druhá najpočetnejšia skupina užívateľov sa regrutuje z oblasti lesníctva, nasledujú poľnohospodárske spoločnosti a dopravné organizácie. Desiatky Phoenix boli dodané aj ťažiarom alebo napríklad technickým a komunálnym službám. Čo sa týka nadstavieb, najviac zákazníkov objednalo sklápačové prevedenie, druhé a tretie najpočetnejšie sú nadstavby lesnícke a poľnohospodárske.

Vozidlá TATRA PHOENIX si našli cestu už do 28 krajín sveta. Najväčší trh pre PHOENIX predstavuje Česko, viac ako 700 ich jazdí u domácich užívateľov.

tatra.cz

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech