Cestovný ruch má za sebou drsný rok. Jedna vec však môže zachrániť celú sezónu

  • Otvorenie gastro prevádzok zimnú sezónu rozhýbe, podľa Slovakia Travel cestovný ruch však oživia len jasné podmienky
  • Cestovný ruch na Slovensku má podľa organizácie za sebou ďalší ťažký rok, podmienky pre príjazdový turizmus boli obmedzené a často nepredvídateľné
pivo nealko slovensko
Unsplash/Fred Moon
  • Otvorenie gastro prevádzok zimnú sezónu rozhýbe, podľa Slovakia Travel cestovný ruch však oživia len jasné podmienky
  • Cestovný ruch na Slovensku má podľa organizácie za sebou ďalší ťažký rok, podmienky pre príjazdový turizmus boli obmedzené a často nepredvídateľné

Organizácia na podporu cestovného ruchu Slovakia Travel očakáva, že otvorenie gastronomických prevádzok zimnú sezónu rozhýbe, ale cestovný ruch oživia len jasné informácie a podmienky.

Cestovný ruch na Slovensku má podľa nej za sebou ďalší ťažký rok, podmienky pre príjazdový turizmus boli obmedzené a často nepredvídateľné, pričom domáci a zahraničný cestovný ruch sa vyvíjal rozdielne.

„Pri zahraničnom vidíme kontinuálny prepad od historicky najsilnejšieho roku 2019. Pripisujeme to najmä nejasným podmienkam cestovania na Slovensko. V roku 2021 sme prakticky nemali zimnú sezónu, preto som rád, že otvorením gastro prevádzok sa sezóna konečne rozhýbe, uviedol generálny riaditeľ Slovakia Travel Václav Mika.

Zmeniť tento stav by v novom roku podľa neho mohli a mali jasné informácie a intenzívna kampaň v zahraničí o tom, za akých podmienok je možný príjazdový cestovný ruch, pokiaľ tomu bude pandemická situácia naklonená. Rovnako dôležité pre prežitie tohto odvetvia budú kompenzácie za uplynulé zatvorenie prevádzok a lockdown.

Domáci cestovný ruch kvitne

Domáci cestovný ruch vlani mal, naopak, z hľadiska letnej sezóny historicky najlepší rok.

„Od vzniku našej organizácie v apríli sme sa sústredili na to, aby sme podporili záujem Slovákov o dovolenku v našej krajine. Naša kampaň bola plná faktov, prinášala tipy na letnú dovolenku v najsledovanejších formátoch v rádiu, v televízii či v online priestore a vidíme, že zarezonovala, poznamenal šéf Slovakia Travel.

Podľa neho aj u nás sa stáva trendom smart turizmus, teda presun od masového turizmu ku konkrétnym destináciám a zážitkom, a tým sa budú riadiť.

Slovakia Travel už spustila online kampaň na podporu zimnej sezóny postavenú na slogane Dovolenka na Slovensku, samé plusy a v susednom Česku pozýva na slovenské lyžiarske svahy lyžiarka Petra Vlhová.

„Verím, že budú podmienky na to, aby sme mohli kampaň naplno spustiť nielen v Česku, ale aj v Poľsku a v Maďarsku. Turisti z týchto krajín sú pre nás stále kľúčoví, ale chceme sa sústrediť aj na hostí z Rakúska a Nemecka, dodal Mika.

V novom roku plánujú pokračovať v budovaní zahraničných zastúpení a vyťažiť aj z účasti na svetovej výstave EXPO v Dubaji, kde sa Slovensko prezentuje ako krajina s trvalo udržateľným turizmom, ktorý sa stal globálnym trendom.

Zdroj: SITA

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie