Cez pandémiu museli rozšíriť svoj tím na dvojnásobok. Tržby slovenského Luigi’s Boxu presiahli 1 milión eur

  • Luigi's Box je startup, ktorý používa tisícka e-shopov nielen na Slovensku, ale aj v okolitých krajinách
  • Ide o našepkávač, ktorý má pomôcť zákazníkovi dostať sa k produktu, ktorý potrebuje
  • Medzi ich najväčších klientov patria Electroworld, O2, Astratex či Dedoles
Luigi's Box, startup, slovensko, vyhľadávanie, e-shopy
Michal Barla, Gejza Nagy, Tomáš Kramár, spoluzakladatelia startupu Luigi's Box
  • Luigi's Box je startup, ktorý používa tisícka e-shopov nielen na Slovensku, ale aj v okolitých krajinách
  • Ide o našepkávač, ktorý má pomôcť zákazníkovi dostať sa k produktu, ktorý potrebuje
  • Medzi ich najväčších klientov patria Electroworld, O2, Astratex či Dedoles

Veľa ľudí dnes nakupuje online. Hlavne v tejto dobe, kedy sa do kamenných obchodov nedostaneme. Mnoho z nás sa tak často obracia na inteligentný vyhľadávač, ktorý nám pomôže nájsť presne ten tovar, ktorý práve potrebujeme.

Zakladatelia Luigi’s Box si boli vedomí, že sa ľudia nedostanú vždy k produktom, ktoré potrebujú. Práve preto založili tento našepkávač, ktorý dnes používajú mnohé firmy.

„Spočiatku to bol len pracovný názov, no keď sme službu po dvoch rokoch spustili, na nič lepšie sme neprišli. V tej občas konzervatívnejšej korporátnej oblasti, v ktorej sa pohybujeme, nám to však poskytuje výhodu odlíšenia sa,” povedal bývalý CEO firmy Radoslav Balajka pre Startitup.

Luigi's Box, startup, slovensko, vyhľadávanie, e-shopy
zdroj: CzechCrunch

Tržby už presiahli jeden milión eur

Ako Gejza Nagy, súčasný CEO Luigi’s Box hovorí, zákazníci často hľadajú produkt na základe slov, s ktorými si vyhľadávač nie vždy poradí. „Namiesto „reproduktor“ zadajú výraz „reprák“, prípadne použijú slová v množnom čísle,“ vysvetľuje.

Ich databáza by však mala počítať aj s takými alternatívami. A zjavne sa mu to darí. Ako slovenský startup prezradil pre CzechCrunch, toto riešenie využíva viac ako tisícka e-shopov nielen na slovenskom a českom trhu, ale aj v okolitých krajinách.

Luigi's Box, startup, slovensko, vyhľadávanie, e-shopy
zdroj: CzechCrunch

Medzi najväčších klientov patria Electroworld, O2, Astratex, Košík, Príbalový, Dedoles či Benu. To, že o túto službu má záujem čoraz viac firiem potvrdzujú aj tržby. Minulý rok presiahli jeden milión eur.

Ako CzechCrunch uvádza, medziročne ide o dvojnásobok, pretože v roku sa ukazovateľ ARR zastavil na sume 500 000 eur.

Startup sa zameral na Česko

Rok 2021 má byť pre startup kľúčový. Chcú vyrásť až päťnásobne, čo podmienili aj otvorením pobočky v Prahe. „Už vyše roka sme v čiernych číslach, všetok zisk investujeme späť do škálovania firmy,“ konštatuje Nagy pre CzechCrunch.

Doba internetových služieb sa aj dôsledkom pandémie rozširuje. Značí o tom aj fakt, že tím Luigi’s Boxu sa počas pandémie zväčšil o polovicu.

Aj napriek tomu, že sa startup nasmeroval primárne na Česko, nie je to jediná krajina, do ktorej sa vydal. „Okrem Česka rozširujeme aktivity v Poľsku a v nemecky hovoriacich krajinách,“ prezradil Nagy pre CzechCrunch.

Známe sú aj percentá zastúpenia Luigi’s Boxu v rôznych krajinách. Zo všetkých e-shopov, ktoré našepkávač využívajú, tvorí najväčšie percento Slovensko a Česko. Práve tieto dve krajiny majú zastúpenie 65 %. E-shopy z Poľska, Rumunska a Maďarska tvoria 15 %. Zvyšných 20 % má zastúpenie v ostatných krajinách.

Obrázok produktu je kľúčový

Ako Luigi’s Box uvádza na svojej oficiálnej stránke, v roku 2018 bol podporený investíciou od Leverage Technology, ktorého hlavným cieľom je podpora českej a slovenskej online scény.  

Startup sa vyvíja aj po produktovej stránke. Ako Czechcrunch informuje, spustili personalizované odporúčania produktov Luigi‘s Box Recommender, taktiež vylepšili vyhľadávací algoritmus.

Tento algoritmus ponúka možnosť optimalizovať vyhľadávania s prihliadnutím napríklad na maržovosť. To však nie je všetko, startup taktiež pripravil Recommender Analytics, ktoré ukazujú nielen výkonnosť a kvalitu vyhľadávania na webe, ale tiež aj odporúčania.

Podľa analýzy startupu na e-shopoch funkciu vyhľadávania v priemere využíva 20 % ľudí, pričom móda predstavuje iba 7,8 %. Naopak, prvenstvo majú knihy a hry, ktoré sú v zastúpení 43,4 %.

Ako Nagy pre CzechCrunch vysvetľuje, rozdiel je spôsobený tým, že pri knihách, zdraví  a kozmetike ľudia vedia, čo chcú kúpiť. Preto rovno zadávajú konkrétny názov. Pri móde či športe však zákazníci často volia výrobky podľa vzhľadu. Ako Nagy dodáva, obrázok je kľúčový rozhodovací faktor.

Účtovníctvo čaká modernizácia. Slovenský startup získal investíciu 500-tisíc eur, chcú ľuďom šetriť čas

Zdroje: CzechCrunch, Luigi, Startitup

Najnovšie videá

Trendové videá