Kamaráti z Považskej Bystrice prinášajú jedinečný produkt, ktorý je prvý svojho druhu v Európe

  • Dnes ti na Startitup prinášame rozhovor s dvojicou šikovných chalanov z Považskej Bystrice, ktorí sa rozhodli rozbehnúť biznis s nezvyčajným produktom
  • Myslia na všetky zaneprázdnené gazdniky aj vegánov
  • Na svetlo sveta prinášajú svoj jedinečný produkt, KOLATCH
  • Článok bol pôvodne uverejnený 23. februára 2019
 srcset
Kolatch
  • Dnes ti na Startitup prinášame rozhovor s dvojicou šikovných chalanov z Považskej Bystrice, ktorí sa rozhodli rozbehnúť biznis s nezvyčajným produktom
  • Myslia na všetky zaneprázdnené gazdniky aj vegánov
  • Na svetlo sveta prinášajú svoj jedinečný produkt, KOLATCH
  • Článok bol pôvodne uverejnený 23. februára 2019

Kolatch, narazili sme na vás len tak náhodou. Predstavíte sa nám? Kto ste? Čo ste? Čo robíte? Odkiaľ ste?

Ahoj, začneme stručne. Ja som Michal Brzý a ja Marián Gábik, no a KOLATCH je náš novo „pečený“ projekt. Na trhu sme od mája 2018 predtým sme však usilovne pracovali približne rok, aby sme mohli naše proteínové koláče uviesť na trh. Pochádzame z Považskej Bystrice a naše gro je alternatívna gastronómia a výroba potravín.

Vaším produktom je proteínový cake, ktorý má niekoľko výnimočných vlastností, aké sú to?

KOLATCH je v podstate zmes na prípravu nepečeného koláča, 1. svojho druhu. Tým, že sa nepečie uchováva v sebe spektrum živín, ktoré by sa teplom zničili. Na prípravu  stačí balenie KOLATCH, 15 minút času, voda a banán. Všetky ostatné suroviny nájdeš v balení. Takže nemusíš behať z obchodu do obchodu a nakupovať tie správne suroviny. Súčasťou KOLATCH-a je aj recept alebo video-návod, takže zaručene vždy uspejete. Neobsahuje lepok, taktiež je bez alergénov, s čím má väčšina nepečených koláčov problém.

Ako vás napadlo vytvoriť práve takýto produkt?

Ako sme už spomínali našou náplňou práce je aj alternatívna gastronómia, konkrétne bistro Rawita Fresh and Coffee v Púchove. Koláče sú súčasťou nášho portfólia a až tak ľuďom zachutili, že sme sa rozhodli ich sprístupniť širokej verejnosti a tak vznikol KOLATCH. Takto si naše koláče môže dopriať naozaj každý.

Odkiaľ pochádzajú vaše suroviny?

Suroviny, ktoré používame pochádzajú z rôznych krajín, najviac však z Českej Republiky, Nemecka a Južnej Ameriky.

Kde všade sa dá k nemu dostať?

Momentálne stojíme na začiatku a svoje miestečko na trhu si musíme vydobyť, takže kúpiť KOLATCH môžete hlavne na eshop.kolatch.sk ďalej v kamenných predajniach, ktoré sú uvedené na našich sociálnych sieťach. Čo sa týka expanzie na zahraničné trhy momentálne sme v jednaní s distribútorom pre územie Českej Republiky, takže je to otázka pár týždňov a budeme dostupnými aj v ČR. Máme ponuku vstúpiť aj na nemecký trh, avšak skrz kapacitu výroby to vidíme reálne až budúci rok.

Ako ste sa dostali k nápadu už vieme, ale ako k financiám na začiatok svojho podnikania? Pomohli úspory, rodina, banka?

Z každého rožku trošku. Veľmi nám pomohlo naše bistro, potom to bola rodina a investor, banka už len celý balík doplnila a tak sme sa do toho pustili.

Hoci ste na svete relatívne krátko, už si vás stihla obľúbiť známa slovenská foodblogerka a vegánka s prezývkou „Surová dcérka“ a o krásne promo video sa postarali šikovníci z Cukru. Čo všetko robíte pre svoj marketing?

V dnešnom svete pretlaku produktov je to hlavne o marketingu. Spolupracujeme teda s profesionálmi v danom obore a to nám veci uľahčuje. Najlepší feedback však máme z akcií kde sa priamo stretnete s cieľovkou. Absolvovali sme už dvakrát Veggie Náplavka Life v Prahe, taktiež sme sa zúčastnili Vegánskych hodov v Bratislave a Gluten Free Expo v Trenčíne.

Začiatky podnikania nie sú prechádzkou ružovou záhradou. Čo vás brzdí či hnevá a čo naopak motivuje?

Začneme radšej tou motiváciou. V prvom rade je to potešenie, že môžeme robiť to čo nás baví a človek sa tak kreatívne vyžije na viacerých úrovniach. V druhom rade je to viera v to čo robíme. Je to príjemný pocit, keď môžete pomôcť napríklad deťom trpiacim alergiami na lepok či laktózu. Ušetriť čas v kuchyni „busy“ mamičkám, alebo zachrániť domácu gazdinku pred neočakávanou návštevou (úsmev).

Čo nás hnevá? Nastavenie systému štátu. Nakoľko máme skúsenosť aj zo zahraničia dovolíme si tvrdiť, že sú určité procesy, ktoré by sa dali zjednodušiť aj zefektívniť a prospelo by to obom stranám.

Máte u nás či vo svete konkurenciu?

KOLATCH je 1.svojho druhu v Európe. Toto tvrdenie však nemôžeme aplikovať na celý svet nakoľko takýto rešerš trhu nemáme.

Konkurencia je podľa nás len otázka času, taký je trend a tomu sa nikto nevyhne. Preto to ani neriešime. Čo je pre nás smerodajné, je neustály progres. Len tak získame náskok pred „kopirákmi“.

Vo svojej ponuke teda zatiaľ máte tri produkty, no určite svoje portfólio plánujete rozširovať. Aké sú vaše predstavy?

V súčasnosti pracujeme na nových príchutiach a taktiež variantoch KOLATCH pre gastro sektor či pekárenské firmy. Radi by sme tak uľahčili tápanie kuchárov či pekárov v zariadeniach, ktoré sa venujú aj alergikom či vegánom alebo si chcú prácu len uľahčiť.

Najnovšie video