Chalani z The Žurnál: Mnoho ľudí si myslí, že sme s naším biznisom za vodou. To však nie je pravda

  • Chlapci z The Žurnál prichádzajú na trh s novým produktom, ktorý vytvorili v spolupráci so svojimi fanúšikmi
  • Ich žurnály môžeš nájsť už vo viac ako stovke predajní
  • Hoci si okamžite našli množstvo priaznivcov a ich produktu sa na trhu darí, na výplatách si nevyplatili ani euro
urbanmarket_lentak-1018
The Žurnál
  • Chlapci z The Žurnál prichádzajú na trh s novým produktom, ktorý vytvorili v spolupráci so svojimi fanúšikmi
  • Ich žurnály môžeš nájsť už vo viac ako stovke predajní
  • Hoci si okamžite našli množstvo priaznivcov a ich produktu sa na trhu darí, na výplatách si nevyplatili ani euro

Projekt The Žurnál vznikol ako nápad štyroch kamarátov, ktorým tradičné diáre nesedeli svojou štruktúrou. Veď, kto už dnes potrebuje prevodové tabuľky, mapu či predvoľby do všetkých európskych krajín? Rozhodli sa preto pripraviť vlastnú verziu potom, ako ich zaujalo množstvo motivačných kníh a článkov. Chýbalo im tam miesto na dlhodobé plány a vlastné poznámky.

Prototypy rozdali pár známym na testovanie a v júli 2017 bol po dlhých hodinách konzultácií na svete prvý Polročník v náklade 300 kusov, ktorý sa v okamihu vypredal. Odvtedy pretieklo veľa vody a The Žurnál je už niekde úplne inde. Ako však autori myšlienky moderného diára hovoria: „Vyrábať diáre je naozaj zlý nápad na rýchly zárobok. Ale keď to robíme poctivo a zo srdca, má to zmysel.“ My sme sa ich opýtali na veľké novinky.

zdroj: The Žurnál

zdroj: The Žurnál

Vediete si evidenciu, koľko Žurnálov už po svete koluje?

Vedieme. V piatich verziách sme postupne zvyšovali počet kusov z 10 na 300, potom na 1000 a neskôr sme zvyšovali počet produktov. Celkovo sme už presiahli hranicu 5000 predaných kusov. Väčšina je predaných cez náš e-shop, ale postupne sa to preklápa skôr k Martinusu a najnovšie aj k Panta Rhei.

Na svoje podnikanie ste cez crowdfunding HitHit získali omnoho viac ako ste si vysnívali. Ako získavate ďalšie investície? Financuje sa už podnikanie samo?

Mnoho ľudí si myslí, že sme so Žurnálom „za vodou”. To však nie je pravda. Do ďalšieho rastu musíme dávať ďalšie peniaze z vlastných vreciek, expanzia smerom do počtu produktov aj predajní je dosť nákladná a odnieslo si to už nejedno stavebné sporenie. Stále platí, že zo Žurnálu sme si nevyplatili ani euro na výplatách. A sme radi, keď sa na konci verzie dostaneme na nulu.

Pravdupovediac, keby sme nemali podnikanie postavené na hodnotách, už by sme to ani nerobili. Robiť biznis s diármi je naozaj zlý nápad na rýchly zárobok. Chce to naozajstných srdciarov, ktorí sú si vedomí toho, že to ešte dlho nepôjde bez vlastných zdrojov.

zdroj: The Žurnál

Dnes predstavujete už šiestu verziu Žurnálu. Na vylepšenia prichádzate sami alebo sa nechávate inšpirovať pripomienkami fanúšikov?

Vylepšenia prichádzajú vždy od našich užívateľov. Rozprávame sa s nimi na trhoch, čítame každú jednu správu a email, ktorý k nám dorazí počas roka. No najviac spätnej väzby dostaneme cez dotazník, ktorý dostane každý náš užívateľ. Zhruba každý tretí nám ho vyplní a keď dáme dokopy dáta od vyše 500 ľudí, máme dostatočnú predstavu o tom, čo testovať a čo nie.

Čo pribudne resp. vypustíte z najnovšieho Polročníka?

Ubudnúť už našťastie nemusí nič. Sme v bode, kedy môžeme o každej zo sekcií prehlásiť, že je s ňou spokojných aspoň 80% užívateľov. Za to môžeme stále niečo vylepšovať — tentokrát sa zmeny dotkli nového kalendária, prehľadu mesačných mordovačiek a najmä piatich kategórií. Po novom ich bude v Žurnáli šesť. Posledná kategória bude otvorená, takže ešte viac podporíme našu filozofiu: “Je to len na tebe.”

Prečo ste sa rozhodli tlač limitovať na 1000 kusov?

Je to najmä z praktických dôvodov. Sme si istí, že tisícku zvládneme predať bez problémov a zásoby nechceme navyšovať, pretože by nám na sklade zostali nepredajné kusy. Žurnál sme zatiaľ päť krát vypredali a veríme, že to nebude inak ani v šiestej verzii. Je to zároveň aj odkaz pre našich užívateľov, že s kúpou sa neoplatí čakať. Keď sa raz vypredajú, dotlač nerobíme. Veď aj zo súčasnej verzie nám zostáva už len 200 kusov.

zdroj: The Žurnál

zdroj: The Žurnál

Prezradíte nám, prečo Žurnál stále nedostal farbu?

Pretože sa nesnažíme odlíšiť krikľavou obálkou, ale vnútrom. Je to síce ťažšie v kamenných predajniach, kde užívatelia skôr vezmú do ruky pestrejšie diáre, ale my sa nesnažíme ísť do vecí len po povrchu. Sústredíme sa najmä na ľudí, ktorí nad kúpou diáru rozmýšľajú dlhšiu dobu. Takých, ktorí chcú od diárov niečo viac.

Pribudne v najbližšej dobe do vášho radu produktov ešte niečo ďalšie?

Pri polročnom predaji sme vylepšili najmä doplnky. Doplnili sme dlho vypredané versatilky, držiaky na perá a tiež hrnčeky. Na konci roka potom chystáme ďalšie novinky. A ak pôjde všetko podľa plánu, fanúšikovia sa môžu tešiť na viac ako jedno prekvapenie (úsmev).

Svoje produkty predávate cez vlastný eshop a Martinus. Tu sa zmeny nepripravujú?

Zmeny sme už urobili. Okrem vlastného e-shopu TheZurnal.sk a Martinusu, s ktorým máme výborné skúsenosti, sme šli pri tejto verzii aj do partnerstva s Ikarom. Žurnály tak môžete nájsť aj v Panta Rhei alebo mnohých lokálnych kníhkupectvách. Celkovo sa dá Žurnál nájsť už na viac ako stovke predajných miest.

Aké sú vaše najbližšie plány? Vianočný špeciál?

Súbežne s predajom Polročníka na druhú polovicu roka testujeme nové verzie produktov. Veľa sa presúvame medzi Brnom, Bratislavou, Žilinou a Oravou. A dúfame, že cez leto všetko dotiahneme do zdarného konca. Na jeseň budeme určite odhaľovať viac — stačí nás sledovať na našom Facebooku alebo Instagrame.

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá