Challengest: Startup, ktorý chýbal

RICHARD BEDNAR / 4. apríla 2014 / Lifehacking

Firma Challengest vytvorila systém, ktorý spája biznis so študentmi. Ak firma hľadá zamestnanca na konkrétnu pozíciu, vytvorí spolu s Challengest prípadovú štúdiu, ktorá reálne kopíruje situáciu z praxe. Nasledovne Challengest pošle výzvu študentom z danej oblasti, ktorí majú niekoľko dní na vypracovanie riešenia. Výhercovia dostanú hodnotné ceny a najlepší niekedy aj pracovnú ponuku.

 

Startup Challengest vyriešil problémy dvoch veľkých previazaných skupín. Prvou sú firmy, ktoré chcú neustále prijímať kvalitnejších zamestnancov. Po vytvorení pracovného miesta im príde niekoľko desiatok až stoviek životopisov, z ktorých je časovo a finančne náročné vybrať tých najlepších. HR manažéri tvrdia, že často kvôli nesprávne napísanému životopisu nepozvú na pohovor mnohých kvalitných zamestnancov.

Druhú skupinu tvoria študenti, ktorí hľadajú zamestnanie, ale častokrát na pohovore nevedia správne predať svoje kvality tak, aby zaujali. A taktiež nevedia presne, či daná pozícia je to, čo hľadajú. Takto si to vďaka prípadovej štúdii môžu vyskúšať a presvedčiť sa.

 

 

Andreja Wintera sme zastihli v plnej pracovnej vyťaženosti. Startup momentálne funguje na plných obrátkach a preto sme radi, že si na nás našiel chvíľu čas.

 

Challengest je už medzi startupmi pomerne známy. V akej fáze vývoja/rastu sa teraz nachádza?

Nachádza sa vo vývoji aj v raste :D Stále nie sme v bezpečných vodách a o osud našej firmy musíme bojovať každý deň, no to je zároveň ten krásny adrenalín startupu. Tento boj sa dá zvládať, ak máte okolo seba skvelých ľudí a to je podľa mňa najväčšie šťastie našej firmy.

 

Samotný nápad je jednoduchý. Je rovnako jednoduché uvádzať ho do praxe?

Nie, nie je, ale stále sa v tom zlepšujeme :-) Máme za sebou už množstvo skúseností s tým, aké „challenges“ fungujú a aké nie. Najväčšou prekážkou riešenia problému zamestnanosti mladých ľudí je obrovské nepochopenie na oboch stranách. Absolventi a študenti majú naozaj len slabé chápanie reality, ktorá ich čaká po škole. Na druhej strane firmy predpokladajú, že mladí tej realite rozumejú. Obidve strany si musia viac uvedomiť, že dnešný školský systém nepripravuje mladých ľudí na prax. Študenti by zas mali hľadať už popri štúdiu príležitosti vidieť firmám do kuchyne – tak sa môžu ľahšie ubrániť skresleným predstavám. Nakoniec každého určite viac baví škola, ak aj vidí, kde reálne môže svoje poznatky využiť a kde ich aj niekto ocení.

 

Ako na projekt reagujú klienti? Je ľahké ich presvedčiť do biznisu s vami?

Nie, nie je to ľahké, ale stále sa v tom zlepšujeme. :D Na jeseň sa nám podarilo vyhrať ocenenie HR Gold, máme za sebou už spoluprácu s viac ako 40 firmami a výsledky sú veľmi pozitívne. Na druhej strane je to B2B, ktoré je procesne náročnejšie a úspech veľakrát závisí aj od toho, či prídete za klientom v správny moment.

 

Váš tím je zostavený z mladých ľudí. Ako to vnímajú klienti?

Myslím, že je to plus aj mínus. Mínus je to v tom, že sme nováčikovia v HR branži. V tejto branži sa všetci poznajú a väčšina týchto ľudí má medzi sebou dobré hlavne neformálne vzťahy – preto sú práve na ľudských zdrojoch – ide z nich veľmi veľa človečenstva ;-) Na druhej strane tým, že sme mladí, tak si ešte pamätáme, aké to bolo na škole a vytvárame tak veľmi dobré premostenie medzi ľuďmi s už dlhoročnou praxou a mladými ľuďmi bez praxe.

 

Kde vidíte Challengest za 3 roky?

Nie sme teraz pred investormi, tak hokejky a plány ako dobyť svet dajme stranou. Verím, že myšlienka Challengestu a ľudia, ktorí tam dnes pracujú, majú šancu urobiť z toho úspešný medzinárodný biznis. Všetko však bude závisieť od mnohých drobností a od toho, ako sa nám podarí prepojiť firmy a mladých ľudí už tu na Slovensku. Urobíme všetko pre to, aby sme v tom boli úspešní. Kam nás však nakoniec táto cesta zavedie, je stále neznáme. A to je práve tá krása na startupovaní :-).

 

Medzi klientov Challengestu patrí  Microsoft, Eset, Dell, Erste bank, HP, Trend, Martinus.sk, Heineken, Orange a mnoho ďalších. (pozn. redaktora)

 

Za rozhovor ďakujeme Andrejovi a celému tímu Challengest.

Pridať komentár (0)