Chcel predávať emócie a zážitky, no prišiel o takmer 80-tisíc. Riešenia našiel v neuromarketingu

  • Jakub Berčík to najprv skúsil ako podnikateľ
  • Aj keď jeho prvotný plán nevyšiel, našiel kľúč k úspešnému biznisu
  • Oslovil ho práve neuromarketing
na snimke je Jakub Bercik, neuromarketer
  • Jakub Berčík to najprv skúsil ako podnikateľ
  • Aj keď jeho prvotný plán nevyšiel, našiel kľúč k úspešnému biznisu
  • Oslovil ho práve neuromarketing

Diskotéka v malej obci na Horehroní, prvý podnikateľský neúspech a zvedavosť, ktorá prerástla do vedeckého výskumu. Takto sa začal príbeh Jakuba Berčíka – odborníka na neuromarketing, ktorý dnes pôsobí ako vysokoškolský pedagóg a výskumník na Slovenskej poľnohospodárskej univerzite v Nitre.

Z neuromarketingu vie tažiť každý, kto chce lepšie pochopiť, ako jeho výstupy pôsobia na druhú stranu

V rozhovore pre Startitup otvorene rozpráva o svojich začiatkoch, lekciách z praxe, ale aj o tom, prečo prieskumy nestačia a ako môže neuromarketing pomôcť firmám lepšie porozumieť zákazníkovi. Odpovedá na otázky, ktoré si kladie čoraz viac podnikateľov: Čo si zákazník naozaj myslí? Dá sa „vidieť do hlavy“ cieľovej skupiny? A prečo môže byť emócia silnejšia ako slová?

  • Prečo Jakubov pôvodný podnikateľský plán zlyhal?
  • Akej najväčšej chyby sa slovenské firmy pri oslovovaní zákazníkov dopúšťajú?
  • Čo predstavuje neuromarketing a prečo ho môžeme považovať za kľúč k marketérskemu úspechu?
  • V ktorých oblastiach dokážeme neuromarketing využiť?
  • Ako bude v skúmaní zákazníkov dominovať umelá inteligencia?

Pamätáte si na moment, keď ste sa prvýkrát rozhodli, že chcete podnikať? Čo vás k tomu viedlo?

Vyrastal som v prostredí, kde sa podnikalo. Moja mama vedie gastroprevádzky už od roku 1999. Už ako dieťa som mal možnosť vidieť do zákulisia podnikania, pochopiť, čo všetko predstavuje práca s ľuďmi, každodenné výzvy aj zodpovednosť. Priestor, kde neskôr vznikol môj prvý podnikateľský projekt disko klub, som našiel úplne náhodou. Bol som s otcom na brigáde, a keď som sa dozvedel, že je dostupný na prenájom, okamžite mi napadla myšlienka vytvoriť tam klub.

Spravil som si vlastný prieskum, obchádzal som mladých ľudí a zisťoval ich názory. Z pohľadu lokalizačných ukazovateľov išlo o stredne veľkú obec v rámci Horehronia, ktorá mi dávala zmysel aj z historického hľadiska. V miestnom kultúrnom dome sa kedysi konali úspešné diskotéky, na ktorých hrávali aj poľskí dídžeji.

Už od detstva ma fascinovali svetelné a laserové efekty a hudba ako súčasť zážitku. Popri škole som sa príležitostne venoval aj DJingu, takže predstava vlastného klubu pre mňa predstavovala spojenie vášne a príležitosti. Nechcel som vytvoriť len priestor, ale aj službu, ktorá ľuďom ponúkne emóciu a zážitok, na ktorý si budú pamätať. Postupne sa vo mne spojila túžba robiť veci po svojom s motiváciou vytvoriť priestor, kde ľudia nájdu kvalitnú, kultivovanú formu zábavy. Uvedomil som si, že podnikanie môže byť cesta, ako premeniť hobby na niečo, čo má zmysel aj pre iných. A to bol ten bod zlomu.

Diskoklub v Bacúchu bol vaším prvým podnikateľským projektom. Čo ste si z tejto skúsenosti odniesli – ako človek aj ako budúci odborník?

Táto skúsenosť ma naučila viac, než by sa dalo získať z učebníc. Dodnes mám pred očami slová môjho otca: „Nevymýšľaj zbytočne.“ Vtedy som to úplne nechápal, ale časom som zistil, aká múdrosť sa v tom skrýva. Prerábku sme mohli spraviť jednoduchšie, primerane k možnostiam lokality, no išli sme do toho zbytočne veľkolepo.

Bola to cenná lekcia. Nešlo však o moju úplne prvú podnikateľskú skúsenosť – pred realizáciou disko klubu v Bacúchu som už nadobudol prax pri rozbiehaní prevádzky v Brezne, kde som aktívne pomáhal svojej mame. Bacúch bol však prvým projektom, ktorý sa líšil svojím konceptom, kým predtým sme sa venovali čisto pohostinskej činnosti, v tomto prípade išlo o koncept kombinujúci gastroslužby, tanec a zábavu.

Nastala neočakávaná chyba, prosím skontroluj vyplnené údaje, alebo skús neskôr.

Staň sa členom Startitup PREMIUM
a získaj neobmedzený prístup.

Predplatné môžeš zrušiť kedykoľvek.
Zobraziť všetky mesačné predplatné Arrow down

Čítajte viac z kategórie:

Nastala neočakávaná chyba, prosím skontroluj vyplnené údaje, alebo skús neskôr.
Platba
Tlačidlo späť
Visa logo
Mastercard logo
Trust pay
Registrovať a zaplatiť
Ikona zabezpečenia Zabezpečené šifrovaním
Trust pay Platobné operácie sa odohrávajú na zabezpečených certifikovaných platformách spĺňajúcich tie najvyššie PCI DSS štandardy bezpečnosti.
Zrušiť predplatné môžeš kedykoľvek. Súhlasím s poskytnutím predpaltného a bol som poučený, že odsúhlasením jeho poskytnutia strácam právo na odstúpenie.

Najnovšie videá

Trendové videá