Chcel predávať emócie a zážitky, no prišiel o takmer 80-tisíc. Riešenia našiel v neuromarketingu
- Jakub Berčík to najprv skúsil ako podnikateľ
- Aj keď jeho prvotný plán nevyšiel, našiel kľúč k úspešnému biznisu
- Oslovil ho práve neuromarketing

- Jakub Berčík to najprv skúsil ako podnikateľ
- Aj keď jeho prvotný plán nevyšiel, našiel kľúč k úspešnému biznisu
- Oslovil ho práve neuromarketing
Diskotéka v malej obci na Horehroní, prvý podnikateľský neúspech a zvedavosť, ktorá prerástla do vedeckého výskumu. Takto sa začal príbeh Jakuba Berčíka – odborníka na neuromarketing, ktorý dnes pôsobí ako vysokoškolský pedagóg a výskumník na Slovenskej poľnohospodárskej univerzite v Nitre.
Z neuromarketingu vie tažiť každý, kto chce lepšie pochopiť, ako jeho výstupy pôsobia na druhú stranu
V rozhovore pre Startitup otvorene rozpráva o svojich začiatkoch, lekciách z praxe, ale aj o tom, prečo prieskumy nestačia a ako môže neuromarketing pomôcť firmám lepšie porozumieť zákazníkovi. Odpovedá na otázky, ktoré si kladie čoraz viac podnikateľov: Čo si zákazník naozaj myslí? Dá sa „vidieť do hlavy“ cieľovej skupiny? A prečo môže byť emócia silnejšia ako slová?
- Prečo Jakubov pôvodný podnikateľský plán zlyhal?
- Akej najväčšej chyby sa slovenské firmy pri oslovovaní zákazníkov dopúšťajú?
- Čo predstavuje neuromarketing a prečo ho môžeme považovať za kľúč k marketérskemu úspechu?
- V ktorých oblastiach dokážeme neuromarketing využiť?
- Ako bude v skúmaní zákazníkov dominovať umelá inteligencia?
Pamätáte si na moment, keď ste sa prvýkrát rozhodli, že chcete podnikať? Čo vás k tomu viedlo?
Vyrastal som v prostredí, kde sa podnikalo. Moja mama vedie gastroprevádzky už od roku 1999. Už ako dieťa som mal možnosť vidieť do zákulisia podnikania, pochopiť, čo všetko predstavuje práca s ľuďmi, každodenné výzvy aj zodpovednosť. Priestor, kde neskôr vznikol môj prvý podnikateľský projekt disko klub, som našiel úplne náhodou. Bol som s otcom na brigáde, a keď som sa dozvedel, že je dostupný na prenájom, okamžite mi napadla myšlienka vytvoriť tam klub.
Spravil som si vlastný prieskum, obchádzal som mladých ľudí a zisťoval ich názory. Z pohľadu lokalizačných ukazovateľov išlo o stredne veľkú obec v rámci Horehronia, ktorá mi dávala zmysel aj z historického hľadiska. V miestnom kultúrnom dome sa kedysi konali úspešné diskotéky, na ktorých hrávali aj poľskí dídžeji.
Už od detstva ma fascinovali svetelné a laserové efekty a hudba ako súčasť zážitku. Popri škole som sa príležitostne venoval aj DJingu, takže predstava vlastného klubu pre mňa predstavovala spojenie vášne a príležitosti. Nechcel som vytvoriť len priestor, ale aj službu, ktorá ľuďom ponúkne emóciu a zážitok, na ktorý si budú pamätať. Postupne sa vo mne spojila túžba robiť veci po svojom s motiváciou vytvoriť priestor, kde ľudia nájdu kvalitnú, kultivovanú formu zábavy. Uvedomil som si, že podnikanie môže byť cesta, ako premeniť hobby na niečo, čo má zmysel aj pre iných. A to bol ten bod zlomu.
Diskoklub v Bacúchu bol vaším prvým podnikateľským projektom. Čo ste si z tejto skúsenosti odniesli – ako človek aj ako budúci odborník?
Táto skúsenosť ma naučila viac, než by sa dalo získať z učebníc. Dodnes mám pred očami slová môjho otca: „Nevymýšľaj zbytočne.“ Vtedy som to úplne nechápal, ale časom som zistil, aká múdrosť sa v tom skrýva. Prerábku sme mohli spraviť jednoduchšie, primerane k možnostiam lokality, no išli sme do toho zbytočne veľkolepo.
Bola to cenná lekcia. Nešlo však o moju úplne prvú podnikateľskú skúsenosť – pred realizáciou disko klubu v Bacúchu som už nadobudol prax pri rozbiehaní prevádzky v Brezne, kde som aktívne pomáhal svojej mame. Bacúch bol však prvým projektom, ktorý sa líšil svojím konceptom, kým predtým sme sa venovali čisto pohostinskej činnosti, v tomto prípade išlo o koncept kombinujúci gastroslužby, tanec a zábavu.
Pre odomknutie obsahu zadaj svoj e-mail
Registrácia a platba bude dokončená po zadaní e-mailu.
Staň sa členom Startitup PREMIUM
a získaj neobmedzený prístup.
Predplatné môžeš zrušiť kedykoľvek.
V článku sa po odomknutí dozvieš
- Čo sa naučil zo svojho podnikateľského neúspechu?
- Pre koho je neuromarketing prospešný?
- Dokážu z neho ťažiť aj malé firmy?
- Ako neuromarketing ovplyvní AI?
Po odomknutí tiež získaš
- Články bez reklám
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom
- Exkluzívne benefity