Chceš, aby bol tvoj nasledujúci týždeň lepší? Skús tieto aktivity

  • Možno tvoje pondelkové rána prebiehajú pokojne, no mnohí sa nájdu skôr v tomto scenári, že zaspia
  • V zhone nevieš, čo na seba, tak strácaš ďalší čas
  • Keďže už poriadne meškáš, nestíhaš sa ani naraňajkovať, ani si so sebou vziať obed, keď konečne dorazíš do práce, samozrejme si spomenieš nato, že doma si si niečo zabudol
  • Ako tomuto scenáru predísť? Jednoducho stačí, ak v nedeľu venuješ niekoľko minút týmto činnostiam
Unsplash
  • Možno tvoje pondelkové rána prebiehajú pokojne, no mnohí sa nájdu skôr v tomto scenári, že zaspia
  • V zhone nevieš, čo na seba, tak strácaš ďalší čas
  • Keďže už poriadne meškáš, nestíhaš sa ani naraňajkovať, ani si so sebou vziať obed, keď konečne dorazíš do práce, samozrejme si spomenieš nato, že doma si si niečo zabudol
  • Ako tomuto scenáru predísť? Jednoducho stačí, ak v nedeľu venuješ niekoľko minút týmto činnostiam

#1: Dopraj si oddych

Nedeľa je dňom, kedy by si po náročnom týždni mal svojmu telu dopriať priestor na regeneráciu. Jedz zdravé jedlo, pi veľa vody, relaxuj. Ak máš vyslovene sedavú prácu a cez týždeň nemáš dostatok času, choď si zacvičiť alebo zabehať. A predovšetkým – skús si dopriať minimálne 7 hodín spánku. Do nového týždňa tak vkročíš odpočinutý a s dobrým pocitom zo seba samého.

#2: Buď offline

Nemusí to trvať celý deň, no určite si v nedeľu dopraj aspoň 2 hodiny úplneho digitálneho detoxu. Ten osvieži tvoju myseľ a psychiku a dodá ti energiu na celý nasledujúci týždeň. Využi tento čas len pre seba a venuj sa napríklad počúvaniu hudby, či čítaniu.

#3: Stanov si svoje ciele pre nasledujúci týždeň

Často sa hovorí, že cieľ, ktorý nemáš napísaný na papieri, cieľom ani nie je. Spíš si teda 3 veci, ktoré by si chcel nasledujúci týždeň dosiahnuť. Môže to byť napríklad dokončenie nejakého projektu, získanie nového klienta, či návšteva posilňovne – je to len na tebe. Dbaj však na to, aby boli tvoje ciele SMART – teda špecifické, merateľné, dosiahnuteľné, realistické a časovo sledovateľné.

#4: Zosúlaď svoje stanovené ciele so svojím kalendárom

Keď si si určil 3 časovo sledovateľné SMART ciele, poznač si do svojho kalendára, dokedy by si ich mal dosiahnuť. Tomu prispôsob aj všetok svoj ostatný týždenný harmonogram. Nezabudni pri jeho zostavovaní ani na čas pre seba a na oddych.

#5: Nezanedbaj prípravu oblečenia

Možno to znie zvláštne, no ak si v nedeľu premyslíš, čo si dáš každý deň na seba, ušetríš tým mnoho času a nikdy sa ti nestane, že košeľa, ktorú by si si chcel obliecť, práve nie je opratá alebo ožehlená. S pripraveným oblečením sa budeš celý týždeň cítiť pohodlne a sebaisto.

#6: Priprav si jedlo na celý týždeň

Príprava jedla má hneď tri obrovské výhody. V prvom rade ušetríš množstvo času. Druhou výhodou je značná finančná úspora a v neposlednom rade sa vyhneš nezdravému stravovaniu „z núdze“. Máš pritom 2 možnosti – buď si jedlo na celý týždeň priprav do krabičiek, čo je však pracné a časovo náročné. Druhou, a pravdepodobne aj schodnejšou možnosťou, je pripraviť si týždenný jedálniček. Riaď sa výlučne podľa neho, nikdy nevynechávaj raňajky a obedy sa snaž nosiť so sebou.

#7: Uprac si

Určite sa doma cítiš lepšie, ak máš upratané. Lepšie sa ti nielen pracuje, ale aj oddychuje. Neporiadok totiž negatívne ovplyvňuje našu schopnosť sústrediť sa. Venuj preto zopár hodín každú nedeľu tomu, že si upraceš. Celý tvoj týždeň tak prebehne hladšie.

#8: Nezabúdaj na svoj duchovný rozmer

Ak si sa postaral o svoje telo a o svoju myseľ, nezabúdaj ani na svoju dušu. Niektorí ľudia navštevujú kostol, niektorí sa venujú joge, iní meditácii. Je to len na tebe, vyber si to, čo ti vyhovuje a čo ťa obohacuje najviac.

Zdroj: iheartintelligence.com

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech