Chcú, aby sa ľudia naučili piť správne množstvo vody. Priamu konkurenciu na trhu nemajú

  • Water je voda a drop je kapsula. Takto vznikol Waterdrop, ktorý dodáva pitiu vody úplne nový rozmer
  • Do výrobného procesu zapojili aj ľudí z brnenskej chránenej dielne
  • Kapsulu si môžeš personalizovať podľa vlastnej kreativity
  • Predaj pravidelne mesačne stúpa o 30%
zdroj: archív Waterdrop
  • Water je voda a drop je kapsula. Takto vznikol Waterdrop, ktorý dodáva pitiu vody úplne nový rozmer
  • Do výrobného procesu zapojili aj ľudí z brnenskej chránenej dielne
  • Kapsulu si môžeš personalizovať podľa vlastnej kreativity
  • Predaj pravidelne mesačne stúpa o 30%

Podľa štatistík, Slovensko je hneď po susednom Rakúsku druhou krajinou s najväčšími zdrojmi pitnej vody spomedzi všetkých krajín Európskej únie, ale aj vo svete. Napriek tomu však pijeme málo. Vedci a spoločnosti vymýšľajú spôsoby, ako zatraktívniť pitie vody. Waterdrop je rakúska firma, ktorá ti ponúka pitie s pridanou hodnotou. Okrem vody piješ vitamíny a „superfood“. Pomáhaš sebe a šetríš životné prostredie. Pointu Waterdrop vysvetľuje Kateřina Navrátilová.

zdroj: archív Waterdrop

Pijú Slováci málo? Bolo cieľom Waterdrop donútiť ľudí piť?

Málokto vypije denne potrebné množstvo čistej vody. Denný prídel tekutín vypočítaš jednoducho – 0,5 litra na každých 15 kilogramov hmotnosti. To znamená, že človek s hmotnosťou 80 kg, by mal vypiť 2,5 litra. Niekedy treba pomôcť telu a hlavne hlave prijať potrebné tekutiny. Vhodné je ochutenie a oživovanie chuti vody. Možnosti začínajú pri kúskoch ovocia či mikrodrinkoch s vitamínmi, cez sirupy a sladké nápoje. Posledné dve menované možnosti však už majú mnoho mínusov. Všeobecne sa za svetový trend dá považovať minimalizácia plastov a ústup od sladkých nápojov.

Mikrodrink. Čo to znamená?

Jedná sa o riešenie, kedy sú výťažky z ovocia komprimované do malej kocky, ktorú si so sebou môžeš vziať kamkoľvek. Botanické výťažky z celého sveta sú stlačené do kocky a obsahujú vitamíny a antioxidanty s blahodarným efektom pre naše telo.

zdroj: archív Waterdrop

V čom sú Waterdrop kapsuly iné ako ostatné ochucovadlá vody, ktoré ponúkajú napríklad bioobchody?

Je pravda, že na trhu je veľké množstvo produktov ochucujúcich vodu. Drvivá väčšina obsahuje neúmerné množstvo cukru. Závislosť na cukre si budujeme už od útleho veku a veľmi zle sa od neho odvyká. Cukor prijímame v strave a pokiaľ ho doplňujeme aj sladenými sirupmi, mnohokrát prekračujeme maximálnu dennú dávku.

Výhodami Waterdrop je nielen absencia cukru a umelých farbív alebo nadmerného množstva stabilizátorov, ale aj pôvod potravín, ktorý je overený. Vitamíny a antioxidanty vo forme, ktorá je pre telo prijateľná, sú v kapsuliach zastúpené v širokej škále. Litrovú fľašu sirupu si so sebou nevezmeš kdekoľvek, kapsulu áno.

Ako vznikol nápad oživiť vodu príchuťami?

Oživovanie vody výťažkami, lúhovaním bylín alebo kúskami ovocia je známe od nepamäti. V domácom prostredí najčastejšie vodu ozvláštni práve ovocie a bylinky. Na Slovensku máme obmedzený výber exotických potravín s obrovskou výživovou hodnotou ako acerola, baobab, či ženšen. V zime ich dokonca nedostaneme vôbec.

S konceptom mikrodrinku prišiel Martin Murray pred niekoľkými rokmi. Podstatou jeho myšlienky bola zmena pohľadu na nápojový priemysel. Eliminácia plastového odpadu, nápojov s vysokým obsahom cukru a umelých farbív. Vznikol tak koncept mikrodrinkov – kapsula, ktorá sa rozpustí pri kontakte s vodou a obsahuje výťažky z čerstvého ovocia, byliniek, superpotravín bez prítomnosti cukru.

Zároveň sa podarilo priviezť na svet drink, ktorý oproti plastovým fľašiam ušetrí 97% materiálu a neobsahuje konzervanty. Potraviny využívané na jeho výrobu nepochádzajú z plantáží, produkty sú kompletované v brnenskej chránenej dielni. Vizuálna stránka produktu, ktorá získala svetové ocenenie za dizajn, podčiarkuje snahu o dokonalosť v každom kroku výroby.

zdroj: archív Waterdrop

Superpotraviny sú teraz veľmi trendy. Dodávajú človeku reálne energiu, vitamíny a živiny?

Termín superpotravina sa začal používať pre skupinu potravín, ktoré majú vysoký obsah zdraviu prospešných bioaktívnych látok. Napríklad známa limetka. Citrus latifolia z juhovýchodnej Ázie má vysoký antioxidačný a antibiotický účinok. Vitamín C je nápomocný pri diabetickom srdcovom záchvate a podporuje správnu funkciu imunitného systému. Limetka ďalej obsahuje napríklad vitamín B6 a draslík. Uľahčuje detoxikáciu organizmu a rýchlejšie spaľovanie tukov. Všetkým dobre známa šípka je pomyselným kráľom stredoeurópskych superpotravín. Obsahuje napríklad vitamín C, vitamíny skupiny B, lykopen- antioxidant znižujúci o 45% riziko vzniku rakoviny prostaty a o 48% riziko srdcového infarktu.

Čím sú kapsuly sladené?

Kapsuliam dodáva sladkosť stopové množstvo surkalózy či stévie.

Plánujete rozšíriť svoju ponuku o nové príchute?

Aktuálne ponúkame už osem kombinácií chutí. Na jeseň, teda už čoskoro, prídeme s novinkou. Pripravujeme ďalších niekoľko zaujímavostí.

V časoch, keď všetci bojujú za udržateľnosť a plastic-free život, nie je plastové balenie kociek viac nevhodné ako vhodné? Neplánujete ho nahradiť alebo zmeniť?

Balenie jednej kapsuly obsahuje o 97% menej materiálu než plastové fľaše. Jedná sa o PET materiál, ktorý je stále tým najvhodnejším pre vzduchotesné a vodotesné balenie potravín. Varianty bioplastov, ktoré nie sú recyklovateľné ani 100% rozložiteľné pre nás nepredstavujú riešenie. Využívame najšetrnejší materiál súčasnosti a na výskum obalového materiálu s minimálnou ekologickou stopou smerujeme nemalé finančné prostriedky.

Waterdrop si môže zákazník personalizovať. Akým spôsobom?

Sme schopní vylaserovať iniciály alebo logo firmy do vrchnáku fľaše na carry kit. Naši klienti si svoje sklenené fľašky a termosky však personalizujú najčastejšie sami. Na fľaše maľujú, tvoria potlače, špeciálne obaly do kabeliek a tak ďalej. Potreba mať svoj originálny kúsok alebo originálnu chuť nás sprevádza od začiatku. Zákazníci radi kombinujú chute, vymýšľajú varianty s alkoholom, kávou, ovocím. Často kombinujú i kapsuly medzi sebou. Všetko je možné.

zdroj: archív Waterdop

Aké sú štatistiky predaja?

Náš predaj mesačne stúpa minimálne o 30% a tento trend sa nám darí udržať aj cez prázdniny. Klienti opakovane objednávajú a aj vďaka ich recenziám vidíme, že produkt má úspech.

Keď ste vstupovali na trh, nebáli ste sa konkurencie? Je to dnes iné? Poznajú vás ľudia?

Priamu konkurenciu na trhu nemáme. Produkt sa líši svojou podstatou, šírkou sortimentu, použitými materiálmi. Dovolím si tvrdiť, že od mnohých produktov nápojového priemyslu sa líšime aj zapojením chránenej dielne a ľudí s postihnutím do výrobného procesu.

Snažíme sa budovať brand, doslova lovebrand meniaci pohľad na nápojový priemysel a nadmernú produkciu odpadu, nielen predávať produkty. Snažíme sa podporovať ľudí v pití väčšieho množstva vody, nie iba slepo sledovať business plán a plniť čísla. V súčasnosti fungujeme v siedmych krajinách. Za posledný rok sme expandovali do Francúzska a Veľkej Británie.

Kedy očakávate návratnosť prvotnej investície?

V súčasnej dobe sa rozširujeme na ďalšie trhy a predovšetkým reinvestujeme do vlastných výrobných strojov, nových dizajnov sklenených fľašiek, bezplastových variant obalových materiálov. Peniaze vkladáme do vývoja, upgradu produktov. I v rámci týchto reinvestícií však počítame už v roku 2022.

Zdroj: vuvh.sk, Waterdrop 

Najnovšie video