Chibi v reklame: Keď majú agentúry a značky problém so slovenčinou

  • Pre reklamné agentúry, ktoré chcú odovzdať verejnosti komerčné posolstvo v správnej forme, zahŕňa povinnosť zachovať aj jazykovú korektnosť
  • Práve jazyk umožňuje využívanie nápaditých slovných hračiek, ktoré sa môžu spotrebiteľovi vďačne zafixovať v pamäti
  • Niektoré skratky a gramatické chyby môžu ľudí dokonca odradiť od nákupu
chibi v reklame
FB Najväčšie "perly" slovenčiny
  • Pre reklamné agentúry, ktoré chcú odovzdať verejnosti komerčné posolstvo v správnej forme, zahŕňa povinnosť zachovať aj jazykovú korektnosť
  • Práve jazyk umožňuje využívanie nápaditých slovných hračiek, ktoré sa môžu spotrebiteľovi vďačne zafixovať v pamäti
  • Niektoré skratky a gramatické chyby môžu ľudí dokonca odradiť od nákupu

Čo sa však stane vtedy, keď sa v marketingovej komunikácii objavia gramatické chyby? Mnohé štúdie, napríklad Global Lingo, uvádzajú, že takmer dve tretiny zákazníkov si na webe všímajú správnosť textov. Taktiež nadpolovičná väčšina uvádza, že by nenakupovali od firmy, ktorá robí v textoch zjavné chyby.

Nájsť hrúbky v slovenských reklamách nie je nič ojedinelé, rovnako je to aj s preklepmi alebo chýbajúcimi písmenami.

Zobraziť celú galériu (6)
zdroj: Facebook Okay

Písať československy v dnešnej dobe už nie je v móde.

Najväčšia kampaň na slovenskú vedu, ktorá mala šesť variácií nevyznela veľmi inteligentne, respektíve „intelegentne“. Celá kampaň stála 702-tisíc eur bez DPH a vysielali ju televízie Joj, Markíza, RTVS a Ta3. Rôzne vedecké osobnosti v nich nabádali mladých ľudí, aby išli študovať technické a prírodovedné odbory.

Zobraziť celú galériu (6)
zdroj: Slovenská veda

Výber názvu na popularite tiež veľmi nepridá. Dôkazom toho je aj nová autobusová stanica v Banskej Bystrici, ktorá sa stala terčom posmechu a vďačným objektom tvorcov meme.

Stalo sa aj to, že sieť Tesco ponúkala 30-percentnú zľavu na „bycikle“. Gramatika bola silnejšia ako O2, ktoré ponúkalo ako výhru smartfón a pýtalo sa, „koho bude“ (správne „čí bude?“).

Týmto sme nechceli nikomu ublížiť ani ho haniť, ale skôr upozorniť na to, že sme ľudia a robíme chyby. Ak však ide o veľké komerčné posolstvo, treba si ho prečítať viackrát, prípadne by si ho malo prečítať viac ľudí. Tým sa možnosť chyby či omyly minimalizujú. Ale v tomto prípade urobila značka v reklame chyby zámerne. A minimálne to zaujalo nás.

A ďalšie chyby, chiby a chibi…


Máš aj ty nejaký tip na chybu v reklame, podeľ sa s nami o ňu v komentároch na Facebooku

Zdroj: Slovenská veda, Tuireisecenter sk, Busportal, Arvin & Benet reality

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK