Chivas VENTURE 2018. Slovensko bude vo svete reprezentovať unikátny projekt Zachráň včely

  • 13. decembra sa v Bratislave konal 3. ročník prestížnej súťaže Chivas VENTURE
  • Sedem originálnych projektov malo možnosť prezentovať svoj projekt
  • Zvíťazil projekt, ktorý pomáha včelárom a včelám
  • Víťaz slovenského finále získal účasť v exlúzivnom akceleračnom programe v Londýne
  • Slováci budú mať možnosť prezentovať svoj projekt vo svetovom finále, v ktorom zabojujú o podiel z milióna dolárov
titulka_venture
  • 13. decembra sa v Bratislave konal 3. ročník prestížnej súťaže Chivas VENTURE
  • Sedem originálnych projektov malo možnosť prezentovať svoj projekt
  • Zvíťazil projekt, ktorý pomáha včelárom a včelám
  • Víťaz slovenského finále získal účasť v exlúzivnom akceleračnom programe v Londýne
  • Slováci budú mať možnosť prezentovať svoj projekt vo svetovom finále, v ktorom zabojujú o podiel z milióna dolárov

Spoločnosť Chivas spolupracuje pri budovaní udržateľnejšej budúcnosti pre ľudí a planétu. Preto v roku 2014 spustila súťaž Chivas Venture, celosvetovú platformu na podporu podnikateľov, ktorí riešia najväčšie environmentálne problémy sveta. Každý rok vypláca finančné prostriedky z balíka vo výške jedného milióna amerických dolárov a poskytuje odborný koučing v akceleračnom programe s názvom Chivas Venture Accelerator Program.

Za posledné 4 roky prijali viac ako 8 000 prihlášok a podporili 100 startupov finančnými prostriedkami či koučingom. Tieto startupy zmenili bežné podnikanie na „podnikanie ako prostriedok pre vytváranie dobra“, od využívania plastového odpadu v cenovo dostupnom ubytovaní a kravského hnoja v udžateľnej móde, až po poskytovanie vzdelania nevidiacim či pomáhanie ľuďom bez domova z ulíc pomocou kávy. Spoločne už obohatili životy viac ako 1 milióna ľudí vo viac ako 40 krajinách na 6 kontinentoch.

Zobraziť celú galériu (8)
zdroj: OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Na Slovensku sa konal v poradí 3. ročník tejto prestížnej súťaže Chivas VENTURE. Sedem vybraných účastnikov malo k dispozícii päť minút na odprezentovanie svojich projektov pred odbornou porotou. Víťaz slovenského finále získal účasť v exlúzivnom akceleračnom programe v Londýne a následne možnosť prezentovať svoj projekt vo svetovom finále, v ktorom zabojuje o podiel z milióna dolárov. Okrem tohto získal pomoc pri tvorbe obchodnej stratégie s biznis konzultáciami od známej obchodnej agentúry Deal Factory v hodnote 5000 eur.

Porota mala aj tento rok náročné vybrať projekt s najoriginálnejším nápadom, najväčším potenciálom a s výnimočným spoločenským presahom. Nakoniec zvíťazil projekt Zachráň včely, ktorého nápady a riešenia pomáhajú robiť svet lepším miestom na Zemi. Tím projektu Zacháraň včely, na čele s Michalom Matúšom, svojimi inovatívnymi nápadmi pomáha včelárom a včelám a tiež zvyšuje povedomie o tomto ohrozenom druhu. Vďaka  vášni  a  výnimočnosti  sa tímu podarilo zvíťaziť, a tak môže projekt Zachráň včely v globálnom finále zabojovať o podiel z jedného milióna amerických dolárov.

Základom celého projektu je malé elektronické zariadenie, ktoré nazývajú srdce úľa. Umiestni sa do vnútra, no má aj vonkajšiu jednotku – váhu. Pre včelárov má táto technológia obrovský prínos. „Dáva mu informácie o tom, že treba vytočiť med, že sa mu idú vyrojiť včely, že tam nemá včeliu matku, alebo že v úle sa nachádza votrelec. Včelár dostáva informácie do mobilnej aplikácie a čoskoro budeme mať aj webové rozhranie pre PC,“ vysvetľuje Matúš.

Srdce úľa však nepomáha len ľuďom, ale aj samotným včelám. Tým totiž neprospieva, keď ich stále niekto ruší kontrolou a včelárovi navyše šetrí čas. „Priemerný včelár musí počas sezóny investovať do kontroly úľov zhruba 180 hodín. Našim zariadením to je len 36 hodín, čiže 5-násobne menej. Zároveň vyvíjame technológiu tak, aby sme pomohli včelárom produkovať viac ekologicky a prínosom je celková popularizácia témy, lebo bez včiel neprežijeme,“ dodáva Matúš s tým, že popularizáciou tejto témy bude včiel oveľa viac.

Výhru v slovenskom kole Chivas VENTURE bere tím projektu Zachráň včely s pokorou, no najmä ich teší, že sa im takto podarilo rozšíriť povedomie o včelárstve. „Znamená to pre nás veľa. Potvrdilo sa, že o včely je aj biznisový záujem a téma je dôležitá nie len pre odbornú verejnosť. Utvrdilo nás to v tom, aby sme pokračovali ďalej,“ vraví s radosťou Matúš.

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá