Čím ťa budú lákať zamestnávatelia, aby si nepracoval z domu? Aj na Slovensku máme špičkové kancelárie

  • Počas pandémie sa rozšírila práca z domu. Všetko má však svoje pre a proti, zamestnávatelia sa preto snažia pritiahnuť ľudí späť do kancelárií
  • Jednou z ciest je aj zatraktívnenie kancelárskych priestorov, do ktorých firmy úspešne aplikujú rôzne trendy pracovného prostredia
  • Medzi ne patrí väčší fokus na zamestnanca, jeho well-being a vzájomnú spoluprácu. Kancelárie riešia aj ESG agendu
Rozhovor s Tomasom Pecekom
  • Počas pandémie sa rozšírila práca z domu. Všetko má však svoje pre a proti, zamestnávatelia sa preto snažia pritiahnuť ľudí späť do kancelárií
  • Jednou z ciest je aj zatraktívnenie kancelárskych priestorov, do ktorých firmy úspešne aplikujú rôzne trendy pracovného prostredia
  • Medzi ne patrí väčší fokus na zamestnanca, jeho well-being a vzájomnú spoluprácu. Kancelárie riešia aj ESG agendu

V súčasnosti je najrozšírenejším modelom práce tzv. hybridný model, kde zamestnanci pracujú sčasti z kancelárie a sčasti z domu alebo iného miesta (tzv. remote work). Pri zamestnancoch, ktorí pracujú prevažne mimo firemných priestorov, môžu z pohľadu zamestnávateľa vzniknúť viaceré problémy, ako napríklad neosvojenie si firemnej kultúry alebo nízka lojalita zamestnancov, ktoré potom môžu viesť k vysokej fluktuácii.

Preto sa v súčasnosti firmy snažia rôznymi spôsobmi pritiahnuť zamestnancov späť do kancelárií, pričom jedným zo spôsobov je práve ich zatraktívnenie. Pozornosť sa sústredí na zamestnanca, okolo ktorého sa začína primárne budovať pracovné prostredie, čomu sa prispôsobujú aj jeho trendy. Zavádzanie týchto humanocentrických modelov tiež podporuje samotný prechod na hybridný spôsob práce.

Vďaka nemu je možné prejsť na flexibilné riešenie pracovísk a získať tak priestor využiteľný na rôzne benefity pre zamestnancov. O tom, aké výhody môže ponúknuť práca z kancelárie, aké sú súčasné trendy a ako to vyzerá s firemnými priestormi na Slovensku, sme sa porozprávali s Tomášom Pecekom, riaditeľom oddelenia architektúry a projektového manažmentu CBRE Slovensko.

Aj po skúsenosti s pandémiou sa v súčasnosti hovorí o trende hybridného modelu práce. Aký pomer medzi prácou z domu, resp. remote work a prácou z kancelárie, je podľa vás najlepší?

Veľmi záleží od typu spoločnosti a biznisu, ktorému sa venuje. Niektoré firmy sú zamerané viac na individuálnu prácu, iné na spoluprácu, obchod, ale i napríklad na teleworking a podobne. Práve mix jednotlivých oddelení a typológia práce, ktorú vykonávajú, nám definuje, aký mix je vhodný pre konkrétne firmy. Hlavne je potrebné ku každej spoločnosti pristupovať individuálne. Neexistuje pravidlo „one size fits all“.

Zjednodušene – aj na základe prieskumov, ktoré sme robili v CBRE, nám vychádza, že takmer 70 % opýtaných respondentov chce 2 – 3 dni v týždni pracovať z domu, resp. naopak – z officu. Čiže v skratke, v priemere to vychádza 50/50.

V čom vidíte najväčšie plusy hybridného modelu? Možno skôr z pohľadu zamestnávateľa.

Ak bude určitá časť zamestnancov pracovať z domu, uvoľňuje sa firme priestor v office, a to najmä v časti venovanej pracovným stolom, ktoré sú zväčša pridelené konkrétnym zamestnancom. Badáme trendy, keď sa takýto priestor, doteraz využívaný na rutinnú dennú prácu, mení na priestory určené na spoluprácu, ako aj na takzvané amenities (doplnkové vybavenie v rámci officu), ktoré súžia ako „atraktory“, čím sa snažia zamestnávatelia prilákať zamestnancov späť do práce.

Za výhodu teda považujem to, že takto vzniknutý priestor firme umožňuje využiť ho zmysluplnejším a atraktívnejším spôsobom. Vie tak zatraktívniť či zefektívniť jeho využitie, prípadne znížiť potrebu takej veľkosti užívanej plochy, keďže istá časť zamestnancov pracuje z domu.

BDO kancelaria
zdroj: Office roka – Pracovné priestory firmy BDO sa stali minuloročným víťazom v kategórii „Zdravá kancelária“.

Čiže, kancelárie smerujú k väčšej flexibilite?

Určite áno. Práca mimo pracoviska už dnes totiž nie je prezentovaná ako benefit, ale je skôr vnímaná ako samozrejmosť. Líši sa to, samozrejme, aj na úrovni istých oddelení – napríklad obchodnícke pozície trávia veľa času v teréne, nevedia pracovať z domu tak efektívne, ako napríklad účtovníci, programátori, či iné podobné profesie.

Faktom je aj to, že dnes by sme už otázku práce mimo kancelárie nemali volať „home office“, ale „remote work“. V praxi to totiž znamená, že zamestnancom je daná sloboda možnosti výberu, odkiaľ chcú vykonávať svoju prácu, či už z domu, chaty, kaviarne či iného obľúbeného miesta.

Všetko o trendoch pracovného prostredia

Odpovede na svoje otázky z oblasti trendov pracovného prostredia môže človek nájsť na konferencii OFFICE ROKA, ktorú 9. júna usporadúva spoločnosť CBRE. Uskutoční sa tak krátko po vyhlásení víťazov 6. ročníka súťaže tých najlepších officov na Slovensku, ktorá nesie rovnaký názov.

Nepôjde však o tradičnú konferenciu s klasickými prezentáciami, ale o interaktívne diskusie s odborníkmi, ktorí sa podelia o svoje názory, skúsenosti a zodpovedajú zaujímavé otázky aj z publika cez aplikáciu Slido.

Na konferencii odznejú témy ako:
  • Prečo by sa mali ľudia vrátiť do kancelárií a ako to dosiahnuť?
  • Odpoveďou na to sú aj koncepty pracovného priestoru – aké sú trendy, ako vyzerajú súčasné top kancelárie?
  • Ako manažovať tím v hybridnom prostredí?
  • Čo pre firmy a zamestnancov v officoch predstavuje udržateľnosť (ESG)?

Čo považujete za rezervy alebo nevýhody? Hlavne z hľadiska zamestnávateľa.

Hoci sa to tak možno nejaví, ale nevýhody, resp. riziká z pohľadu zamestnávateľa v určitom zmysle zrejme aj prevládajú nad výhodami, ktoré remote work so sebou prináša. Z pohľadu zamestnávateľa totiž prichádza k výraznému poklesu lojality, spolupatričnosti k značke, spomaleniu osvojovania či budovania firemnej kultúry a podobne. Zamestnanci spolu menej komunikujú, nevnímajú spoločné priestory, hodnoty, vízie, menej si navzájom zdieľajú svoje skúsenosti.

Čokoľvek, čo robí firmu firmou, sa im pri remote work oveľa viac vzďaľuje. Spoločnosť vnímajú len cez počítač, web kameru či audio spíker a nedochádza tak k prirodzeným ľudským interakciám, spolupatričnosti, odovzdávaniu si poznatkov medzi sebou, nevytvárajú sa sociálne väzby a priateľstvá.

Typickým príkladom sú zamestnanci, ktorí nastúpili počas covidu – počítač im prišiel poštou, prístupové heslá mailom a do pol roka dávali výpoveď, lebo dostali od konkurenčnej firmy o 200 eur vyššiu ponuku. Nič ich nedržalo zotrvať u súčasného zamestnávateľa. Nemali vytvorené priateľstvá, často nepoznali osobne ani svojho priameho nadriadeného, všetko riešili cez počítač.

Aj preto sa teda javí ako najvýhodnejší hybridný model práce – spája plusy oboch prístupov?

Presne tak. Treba poznať svoju firmu a vedieť, ktorí zamestnanci majú aký pomer medzi sústredenou prácou, ktorú dokážu efektívne vykonávať aj z domu, a kolaboratívnou, keď je efektívnejšie pracovať v kancelárii.

Nie každý má napríklad možnosť v rámci svojho príbytku disponovať pracovným kútikom. Len málokto má doma ergonomickú pracovnú stoličku a stôl, dostatočné osvetlenie pracoviska, či správnu vzdialenosť a výšku monitora, ktoré umožňujú naozaj plnohodnotne vykonávať prácu z domu. Z dlhodobého hľadiska tak trpí chrbtica, pohybové ústrojenstvo i oči.

Preto je potrebné si aj doma, v rámci možností, prispôsobiť svoje pracovisko, inak to môže po čase spôsobiť vážne zdravotné komplikácie.

zdroj: Startitup – „Váš zamestnanec je váš hlavný pracovný nástroj – ktorý buď performuje na 90 %, alebo na 70 %, 60% a podobne. Keď ste schopný zvýšiť jeho performance, ste efektívnejší, a tých 90 % nákladov, čo vynaložíte na ľudí, vynaložíte efektívnejšie,” vysvetľuje Pecek na margo toho, prečo sa firmám oplatí investovať do svojich kancelárií.

Spomenuli ste, že zamestnávatelia potrebujú lákať zamestnancov do officov, čo sú teda výhody, ktoré im môžu poskytnúť?

Keď zamestnávateľ správne uchopí priestor svojej firmy a transformuje ho – napríklad aj prostredníctvom využitia „desk sharingu”, dokáže niektoré zóny v office pretransformovať na niečo výhodnejšie – napríklad vytvoriť amenities, ktoré zamestnanec doma nemá. Sú pre neho zaujímavé, a tým ho lákajú, aby prišiel do officu.

V oblasti výživy hovoríme napríklad o zónach, akými sú „juice bary“, „coffee corners“ s kvalitnou kávou, „smoothie bary“, či „refreshment points“. Sú dokonca aj firmy, ktoré majú vlastných kuchárov a varia svojim zamestnancom čerstvé jedlá.

Keď sme pri tom stravovaní – jedným z trendov je aj vytváranie alebo zväčšovanie „kuchynských zón“ a vytváranie zlúčených zón, ktoré slúžia na socializáciu zamestnancov i ako kaviarne či gastro zóny. Doteraz išlo skôr o malé priestory s pár taniermi, šálkami, rýchlovarnou kanvicou a mikrovlnkou, pričom ľudia svoje prinesené jedlo reálne konzumovali za svojím pracovným stolom.

Potom je tu ďalšie vybavenie, ktoré súvisia s psychickou a fyzickou pohodou zamestnancov. Aj na Slovensku sme spolupracovali na navrhovaní a realizácii viacerých kancelárskych priestorov, kde sa kládol pomerne veľký dôraz na kvalitné gymy, game alebo relax rooms. Aj to totiž dokáže efektívne motivovať zamestnancov prísť do kancelárie. Keď už niekto cvičí, nemusí si tak platiť za vstup do posilňovne a absolvovať presúvanie hore-dole. Nie vždy musí ísť o plnohodnotné fitko, často stačí niečo, čo podporuje fyzickú aktivitu, a tým aj psychickú pohodu.

Effectivity kancelaria
zdroj: Office roka – Kancelárie firmy Effectivity, ktorá minulý rok zvíťazila v kategórii „Kancelária ako DNA firmy“, predstavujú ukážkové zlúčenie pracovných priestorov s DNA značky.

Záleží to určite od konkrétností. No viete povedať o koľko je drahší office, ktorý do seba pretavuje tieto trendy? Nakoľko je to potom zaujímavé pre majiteľov firiem, keďže stavba ani údržba určite nie sú lacné?

Celkové náklady na office, ak sa napríklad bavíme o administratívnej firme, tvoria približne 7 až 10 % celkových nákladov. Čiže až okolo 90 % vašich nákladov v administratívnom svete ide na vašich zamestnancov.

Váš zamestnanec je váš hlavný pracovný nástroj – ktorý buď performuje na 90 %, alebo na 70 %, 60% a podobne. Keď ste schopný zvýšiť jeho výkonnosť, ste efektívnejší, a tých 90 % nákladov, čo vynaložíte na ľudí, vynaložíte efektívnejšie. Čiže, viete oveľa viac získať tým, že vaši ľudia budú výkonnejší, ako tým, že miniete menej na položku, ktorá vás stojí 10 % vašich nákladov.

Na konci dňa správne uchopenie pracovného prostredia dokáže priniesť zníženie fluktuácie, zvýšenie atraktivity pri hľadaní a abstrahovaní nových talentov, zvýšenie výkonnosti zamestnancov, zníženie stresového faktoru, zlepšenie fyzickej kondície, zlepšenie sústredenia sa na prácu, zníženie únavy, predchádzanie vyhoreniu a podobne.

Samozrejme, že na cenu má vplyv mnoho aspektov. Pracovný stôl dokážete vyrobiť z masívneho dreva, z kovu, plastu či drevotriesky, s rôznou povrchovou úpravou, a v závislosti, nielen od použitého materiálu, ale i dizajnu, či značky, sa zakaždým dostávame do diametrálne odlišných nákladov. Vo všeobecnosti však neodporúčame šetriť na ergonomických prvkoch.

Workplace stratégia je veľmi dôležitá pre každú firmu, tam treba ísť metódou „dvakrát meraj, raz rež“. Ako som už spomínal, tu neexistuje „one size fits all“. Každá firma má iné potreby a treba dôkladne zvážiť voľbu vhodného vybavenia, pomeru zdieľania pracovísk, výber kancelárskych prvkov, či samotné dizajnové preferencie. Nakoniec, aj cenovú úroveň, resp. disponibilný rozpočet, treba nastaviť vždy pre každého klienta samostatne.

zdroj: Startitup – „V hybridnom modeli sa ľudia zúčastňujú na čoraz väčšom počte mítingov zmiešane – niekto z domu, iný z kaviarne a ďalší z officu. Tu je nevyhnutná kvalitná a funkčná technológia na to, aby sme takýmto spôsobom dokázali fungovať," ozrejmuje Pecek skutočnosť, že kvalitná technológia v kancelárií dnes už nie je len atraktor, ale nevyhnutnosť.

Hovorí sa, že jedným z benefitov, ktorými môžu zamestnávatelia pritiahnuť ľudí späť do officov, je aj lepšia technická vybavenosť. Aké novinky očakávate v tomto smere?

Je potrebné rozlišovať, čo máme na mysli pod pojmom technológia. Technológia v zmysle officu je aj výmena vzduchu, spôsob kúrenia či chladenia, alebo tienenie na fasáde. V tom prípade je pravda, že pracovať v lete v horúčavách z domu nie je med lízať. Čiže, výmena vzduchu, kvalitné osvetlenie a tepelná regulácia predstavujú niečo, čo sa doma dosahuje ťažšie.

Hybridný model so sebou priniesol aj skutočnosť, že ľudia sa zúčastňujú na čoraz väčšom počte mítingov zmiešane – niekto z domu, iný z kaviarne a ďalší z officu. Tu je nevyhnutná kvalitná a funkčná technológia na to, aby sme takýmto spôsobom dokázali fungovať. Čiže, technológia už nepredstavuje len atraktor. Dnes je už nevyhnutnou súčasťou toho, aby sme mohli v hybridnom modeli fungovať efektívne a rovnocenne pre všetkých účastníkov stretnutia.

Technológie v office majú napomáhať tomu, aby všetko dobre fungovalo. Napríklad, rôzne noise reduction alebo sound masking systémy prispievajú ku kvalite práce v open officoch. Ale toto by som nenazval ako tie primárne „drajvre“, ktoré prilákajú ľudí do officu.

Samozrejme, napríklad aj vysoká rýchlosť internetu môže byť pre niekoho, kto je na to „háklivý“, dôvodom, prečo prísť pracovať do officu.

Vráťme sa k flexibilnému pracovnému prostrediu, ktoré ste spomínali – nestráca sa tým určitá personalizácia prostredia?

Otázka je, či je personalizácia želaná. Staršie pracovné modely vychádzali z toho, že ste mali personalizované prostredie. Ľudia mali na svojom pracovnom stole fotku svojej rodiny, keramickú sošku od babky, perá od výmyslu sveta, ale pri tom stole robili všetko. Vybavovali pracovné telefonáty, písali emaily, obedovali, rozkladali si papiere, konzultovali s kolegom, sústredili sa na spracovanie dôležitej prezentácie či len tak telefonovali so svojou partnerkou.

Samozrejme, kto je zvyknutý robiť v tom starom modeli, má pocit, akoby o niečo prichádzal. Preto musíte vždy ľuďom na oplátku za to, čo im beriete, niečo pridať.

Ak im teda beriem ich osobný pracovný priestor, dávam im k dispozícii množstvo ďalších a kvalitnejších miest. K tomu ešte modernú kuchynku, dobrú terasu, gym, meditation room, dobré socializačné prvky a podobne.

Microsoft kancelaria
zdroj: Office roka – Minuloročným víťazom v kategórii „Inovatívna kancelária“ sa stali firemné priestory Microsoft Slovakia.

Ako hovoríte, tzv. amenities je dnes vo firmách obrovské množstvo. Svet sa však hýbe veľmi rýchlo a ľudia nemajú čas. Skôr sa teda zdá, že ide o PR záležitosť, no zamestnanci to reálne nevyužívajú. Je niečo zle nastavené na Slovensku?

Ak je niečo zle nastavené, väčšinou je to chyba „change managementu“. Keď pripravujem nejakú zmenu, nestačí pripraviť iba priestor, ale pripraviť na túto zmenu aj zamestnancov. Niečo ti beriem, niečo ti dávam, ale musím ťa aj naučiť, ako to používať.

Zbytočne napríklad postavíte „nap roomy“ a poviete zamestnancom, že si v nich môžu podriemať, keď ich nadriadený vedúci je zásadne proti tomu. Máloktorý zamestnanec potom bude takýto priestor využívať, ak tým riskuje problémy u svojho šéfa.

Preto sa aj celá „workplace“ stratégia začína auditom a aktívnym načúvaním vedeniu spoločnosti, aký je jeho cieľ a vízia, a následne musí manažment akceptovať zmeny, ktoré sú s tým spojené. Je jedno, kam sa uberá trend – jednoducho, niektoré firmy, alebo ich vedenie či manažment, do toho ešte nedorástli a pripravené zmeny adekvátne nezužitkujú.

zdroj: Startitup – „Keď pripravujem nejakú zmenu, nestačí pripraviť iba priestor, ale pripraviť na túto zmenu aj zamestnancov. Niečo ti beriem, niečo ti dávam, ale musím ťa aj naučiť, ako to používať,” vysvetľuje Pecek, prečo sa niektoré amenities vo firmách nakoniec reálne nevyužívajú.

Na Slovensku je celkom bežné, že sa to nezužitkuje, alebo sa mýlim?

Toto je dosť individuálne, ja by som to až tak negeneralizoval. Hlavným kameňom úrazu je väčšinou, ak sa niekto do týchto vecí pustí bezhlavo v štýle – teraz tam dajme všetko, čo je trendy. Musíte najprv dobre navnímať firmu a vytipovať prvky, ktoré pre ňu dávajú zmysel a následne aj naučiť ľudí ich používať.

Dôležitá vec, ktorá s tým tiež súvisí, je spomínaná postimplementačná fáza. Prísť napríklad po pol roku a preskúmať, ako sa dané priestory reálne využívajú. Popýtať sa zamestnancov na ich spokojnosť s nimi, ideálne zmerať ich efektivitu, a očakávanú pridanú hodnotu.

V ideálnom svete sa dajú robiť aj rôzne occupancy-measurements, ktoré merajú obsadenosť daných zón. Vy potom viete vyhodnotiť, ktoré z nich sa uplatnili a ktoré sa vyhli želanému účinku.

A sú takéto moderné office štandardom aj na Slovensku?

Dôkazom toho, že na Slovensku máme kvalitné kancelárie, je aj súťaž OFFICE ROKA, ktorú už pravidelne v CBRE organizujeme. Každý rok sa nám do nej prihlasuje okolo 30 firiem, ktoré sú dobrým príkladom toho, že aj u nás sa robia kvalitné officy a firmy rozmýšľajú správnym smerom. Posudzujúc veľkosť krajiny, naše HDP, aj zameranie ako také, si myslím, že môžeme byť spokojní a hrdí na to, ako sa to u nás vyvíja. Lebo sú totiž aj krajiny, kde by človek očakával, že budú oproti nám ďaleko popredu, ale realite je iná.

Zoberme si napríklad Londýn, Berlín či neďalekú Viedeň. Človek by čakal, že tam budú iba skvelé moderné kancelárie do detailu nastavené na potreby zamestnancov. Ja osobne som však bol mierne rozčarovaný z toho, aké podmienky tam v niektorých firmách panujú.

zdroj: Office roka – „Nešlo len o pracovný priestor, ale majiteľ vdýchol život už nepoužívanému a zanedbanému areálu starej smaltovne, a z historickej chátrajúcej industriálnej budovy tak vznikli funkčné priestory so špecifickou atmosférou a vytvorili tak novú komunitu,“ objasňuje Pecek hlavný dôvod, prečo sa kancelárie firmy Mobilonline stali absolútnym víťazom OFFICE ROKA 2021.

Firmy by mali viac preberať aj zodpovednosť za životné prostredie a spoločenské otázky. Ako sa agenda ESG premieta do kancelárskych trendov?

Stále viac nájomcov sa pri výbere svojich budúcich priestorov rozhoduje aj podľa toho, akým spôsobom nehnuteľnosť, do ktorej sa chystá presťahovať, reflektuje práve na tieto kritériá udržateľnosti.

V súčasnosti kancelárske budovy využívajú tri typy certifikácií, ktoré najlepšie vystihujú, ako riešia túto problematiku – LEED, BREEAM alebo Well certifikácie. Tieto dosahujú určité formy prémiovosti a aj podľa toho je možné vytvoriť si úsudok, do ako „zelenej“ budovy sa zvažujem presťahovať.

Ako vedia firmy riešiť S a G?

Dlho sa všetci pozerali len na budovu, ako bola postavená, akú uhlíkovú stopu vytvára svojou prevádzkou – a tým sa ich zodpovednosť končila. Idem do environmentálne udržateľnej budovy a je vybavené. V súčasnosti veľa firiem presúva svoju pozornosť aj do vnútra budovy, kde sa dá riešiť aj S a G.

Napríklad, teraz riešime priestory pre IBM. Oni si vyslovene vyžiadali, aby sme im robili konzultantov aj pre nami navrhnutý interiér, aby spĺňal parametre WEEL aj BREEAM na pomerne vysokej úrovni. Tu sa už začína odrážať spomínaný humanocentrizmus – nielen, aký má budova vplyv na životné prostredie, ale aj aký má vplyv dizajn kancelárie na well-being ľudí.

Ide o vytvorenie zodpovedného interiéru. A tu sa začíname baviť o použitých materiáloch, o dostupnosti vody, svetla a slnka, o možnostiach na fyzický i psychický relax, aby sme tak vytvorili optimálny mix pozitívnych vplyvov na zamestnanca. Tu je možné napokon reflektovať aj otázky „social“ a „governance“ v zmysle, ako riadim svoju firmu, ako podporujem diverzitu, rovnosť, transparentnosť v komunikácii či rozhodovaní a tak ďalej. Tu sa už viac prepája prostredie s ďalšími hodnotami ESG.

Ako teda môže byť kancelária transparentná alebo korektná k zamestnancom?

Teoreticky viete vytvoriť absolútne transparentné prostredie, kde nikto nemá pocit, že by v ňom mohol byť nejakým spôsobom diskriminovaný. Prejavuje sa to aj takými drobnosťami, ako sú napríklad „gender neutral toilets“.

Je však potrebné povedať aj to, že vy viete postaviť transparentný priestor, ale na to, aby tak bola firma naozaj vnímaná, závisí viac od nastavených procesov, resp. firemnej kultúry.

Dám však príklad z praxe: Spoločnosti Mobileonline – minuloročný Absolútny víťaz OFFICE ROKA – nešlo len o pracovný priestor, ale majiteľ vdýchol život už nepoužívanému a zanedbanému areálu starej smaltovne, a z historickej chátrajúcej industriálnej budovy tak vznikli funkčné priestory so špecifickou atmosférou a vytvorili tak novú komunitu.

O ich víťazstve teda rozhodla určitá nadstavba toho, že menia prostredie k lepšiemu aj tam, kde to bolo dlhý čas už takpovediac mŕtve. Teraz areál disponuje pestrou paletou funkčných náplní, akými sú, okrem administratívy, aj coworking, gastro, eventový priestor a celkovo tento koncept rozvíjajú ďalej.

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá