Čína otvorila najdlhší most na svete. Skrýva aj významný politický účel

  • Nový most spája Hong Kong, Makau a čínsku pevninu.
  • Medzinárodný tím ho budoval 7 rokov a čelil vlnám kritiky.
  • Účelom tohto kúsku infraštruktúry je aj oslabiť nezávislosť a individualitu Hong Kongu.
wikipedia.org
  • Nový most spája Hong Kong, Makau a čínsku pevninu.
  • Medzinárodný tím ho budoval 7 rokov a čelil vlnám kritiky.
  • Účelom tohto kúsku infraštruktúry je aj oslabiť nezávislosť a individualitu Hong Kongu.

Číňania sú naozaj vynaliezavípracovití. Možno aj vďaka týmto vlastnostiam si vybojovali, alebo presnejšie povedané vybudovali ďalšie svetové prvenstvo. V Číne sa nachádza v súčasnosti najdlhší cezmorský most na Zemi.

Most spája Hong Kong, Makau a čínsku pevninu. Jeho dĺžka je 55 km a na šírku sa naň zmestí 6 jazdných pruhov. Pri prekonávaní terénu stavbári vybudovali 4 tunely4 umelé ostrovy. Na projekt bolo využité také množstvo ocele, ktoré by stačilo na postavenie 60 Eiffelových veží. Nič z toho nebolo zadarmo a Čína do tohto kúsku infraštruktúry investovala sumu v hodnote niekoľkých miliárd eur. Očakáva sa, že bude pod záťažou 40 tisíc vozidiel denne.

Budovanie tohto svetového unikátu malo medzinárodný charakter. Do práce sa zapojili odborníci zo 14 krajín. Medzi nimi Spojené kráľovstvo, Spojené štáty, Dánsko, Švajčiarsko, Japonsko a Holandsko. Stavba bola terčom mnohej kritiky, najmä kvôli navyšovaniu rozpočtu a smrteľným nehodám. Čínska vláda aj napriek tomu privolala novinárov z viacerých krajín a pritiahla mediálnu pozornosť. „Dúfame, že priatelia z tlače využijú túto príležitosť, aby uvideli nový úspech Číny v novom veku a čerstvý pokrok jednej krajiny,“ vyjadril sa Song Ruan z čínskeho Ministerstva zahraničných vecí.

Zefektívnenie dopravy nie je jediným úmyslom čínskej vlády. Medzi jej ciele má údajne patriť aj bagatelizovanie významu hranice medzi Čínou a Hong Kongom. „Je to druh infraštruktúry, ktorá odkazuje ľuďom, že čínska pevnina a Hong Kong už nie sú dve rôzne miesta,“ povedal Kwok Ka-Ki z Hong Kongu. „Sme súčasťou pevniny.“ Čína verí, že investícia v hodnote niekoľkých miliárd bude výnosná, keďže infraštruktúra spojí tri najväčšie regionálne ekonomické centrá

zdroj: vanguardngr.com dailymail.co.uk aljazeera.com

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech