Čínska sociálna sieť TikTok dobieha Facebook. Zuckerberg ju označil za najväčšiu hrozbu

  • Čínska sociálna sieť TikTok je jedna z najrýchlejšie rastúcich na svete
  • V súčasnosti ju využíva viac ako 1,4 miliardy ľudí po celom svete
zdroj: Wikipedia Anthony Quintano/TASR
  • Čínska sociálna sieť TikTok je jedna z najrýchlejšie rastúcich na svete
  • V súčasnosti ju využíva viac ako 1,4 miliardy ľudí po celom svete

Vo svete začína čoraz viac rezonovať nová sociálna sieť, ktorá pochádza priamo z Číny. Ide o aplikáciu TikTok z dielne pekingskej technologickej firmy ByteDance, ktorá je na trhu od roku 2016 a zažíva nemalý úspech. O TikToku, ako o najväčšej hrozbe, hovorí v uniknutej nahrávke šéf Facebooku, Mark Zuckerberg, ktorú zverejnil The Verge.

TikTok umožňuje vytvárať krátke videá, ktoré sú doplnené o hudobný klip, ktorý si môžete sami zvoliť. Podľa štatistík si aplikáciu doteraz stiahlo viac ako 1,4 miliardy ľudí. Tieto štatistiky dokonca nezahŕňajú čísla z Číny. TikTok zažíva obrovský úspech najmä v Indii a v Spojených štátoch.

Facebook odpovedá v Mexiku

Spoločnosť Facebook momentálne čelí kauze úniku rozhovoru medzi zamestnancami a jeho zakladateľom Markom Zuckerbergom.

V uverejnenom rozhovore sa uvádza aj reakcia na novú čínsku sociálnu sieť, kde Zuckerberg hovorí o založení podobného projektu Lasso ešte v novembri 2018. Zuckerberg súčasne priznáva, že TikTok je prvou veľkou technologickou konkurenciou, ktorá prichádza priamo z Číny.

Z uniknutého rozhovoru, ktorý uverejnil portál The Verge, sa dozvedáme, ako sa Zuckerberg vyjadruje k rôznym pálčivým otázkam Facebooku. Otázky kládli väčšinou jeho zamestnanci.

Projekt Lasso bol založený veľmi potichu bez takmer žiadnej reklamnej kampane Facebooku. Aplikácia je veľmi podobná TikToku, a tiež je založená na krátkych videách.

TikTok míňa obrovské množstvo peňazí na marketing

Zuckerberg sa vyjadril aj na adresu TikToku. Na otázku, či považuje čínsku sociálnu sieť ako konkurenciu, hovorí: „Áno, priznávam. TikToku sa darí. Začína mať úspech medzi mladými ľuďmi v USA a v Indii už dokonca predbehol Instagram,“ priznáva Zuckerberg v nahrávke.

Zuckerberg ďalej hovorí, že Facebook reaguje spustením nového projektu zvaný Lasso. „Pracujeme na tom, aby sme sa dostali na trhy ako je Mexiko. Snažíme sa dostať do krajín, kde nie je zatiaľ TikTok veľký. Urobíme tak ešte predtým, ako im začneme konkurovať v krajinách, kde majú veľké zastúpenie,“ prezrádza stratégiu Facebooku Zuckerberg.

zdroj: TASR

Šéf Facebooku zároveň hovorí aj o marketingu, ktorý TikTok využíva. „Míňajú obrovské množstvo peňazí na marketing, aby získali ľudí. Máme však informácie, že ak netvoria kampane, tak sa k nim toľko ľudí nepridáva,“ vysvetľuje Zuckerberg.

TikTok má oproti Facebooku alebo Instagramu jednu výhodu. Je založený na pobavení ostatných a nie na súkromných myšlienkach alebo zážitkoch, ktoré používatelia chcú, aby ostatní videli. Nie je založený na originalite ako napríklad Instagram. TikTok je momentálne odhadovaný na celkovú valuáciu spoločnosti 75 miliárd amerických dolárov.

Bude určite zaujímavé sledovať, ako sa Facebook popasuje s obrovskou konkurenciou. Na Slovensku sa TikTok taktiež dostal medzi svoju cieľovú skupinu. Sú to väčšinou mladí ľudia medzi 15-30 rokov.

To je presne podobná veková kategória ako má Instagram. Ten má podľa štatistík cieľovú skupinu medzi 18 až 35 rokov.

Zdroj: statista.com, The Verge, bytedance.com, techcrunch.com

Najnovšie video