Čínska Tesla chce do Európy doraziť už budúci rok. Jej dojazdu možno ani neuveríš

  • Čínska značka e-áut Nio plánuje príchod do Európy už v roku 2021
  • Považuje to za jeden z najdôležitejších krokov
  • Okrem toho sa hovorí o predstavení batérie s kapacitou 150 kWh, ktorá by novým modelom zabezpečila dojazd 900 kilometrov
Nio
Nio
  • Čínska značka e-áut Nio plánuje príchod do Európy už v roku 2021
  • Považuje to za jeden z najdôležitejších krokov
  • Okrem toho sa hovorí o predstavení batérie s kapacitou 150 kWh, ktorá by novým modelom zabezpečila dojazd 900 kilometrov

Tí, ktorí predpovedali zmiznutie automobilky Nio v polovici roku 2019, najmä po impozantnom stiahnutí z predaja už predaných modelov z dôvodu rizika požiaru v batériách, sa mýlili. Značke sa nikdy nedarilo tak dobre.

Automobilka len tento rok predala viac ako 31 000 elektromobilov, značka Nio tak v porovnaní s rovnakým obdobím fiškálneho roku 2019 svoje tržby viac ako zdvojnásobila. V máji 2019 Lihong Qin, prezident spoločnosti Nio, uviedol, že jeho najvyššou prioritou je expanzia do Európy.

zdroj: Nio

zdroj: Nio

Plánom automobilky je v Európe do dvoch rokov predať 7 000 elektrických SUV modelov ES6 a ES8. Táto misia nesie príznačný názov „Marco Polo “. Nio – automobilka označovaná ako čínska konkurencia Tesly vidí ako najhorúcejší trh Dánsko, konkrétne hlavné mesto Kodaň kde sa plánuje aj usadiť. Dôvod je jasný, vedenie spoločnosti chce využiť vládny program zákazu predaja nových benzínových a naftových automobilov od roku 2023. 

zdroj: Nio

zdroj: Nio

Súčasné elektrické SUV predávané čínskym výrobcom dostávajú batérie s energetickou kapacitou 70 alebo 84 kWh. Nové elektrické SUV  EC6 by malo mať kapacitu 100 kWh, čo by mu zabezpečilo dojazd až 600 kilometrov.

Mnohé média však dávajú do pozornosti údajné vyhlásenie Williama Li Bina, že značka sa už pustila aj do vývoja batérie s kapacitou 150 kWh. To by znamenalo, že modely s touto batériou by na jediné nabitie zvládli prejsť nadštandardných 900 kilometrov.

Zdvojnásobením svojho dojazdu by sa model ES6, ktorý by ním bol vybavený, stal prvým elektrickým automobilom schopným skutočne konkurovať ekvivalentným modelom s plnou nádržou či dokonca vytrvalým japonským hybridom.

Výmena batérie za 3 minúty

Nie je žiadnym tajomstvom, že nabíjanie batérií u elektromobilov má svoje limity a obmedzenia. Nio sa preto už pred rokmi rozhodol umožniť motoristom jednoduchú výmenu vybitej batérie za „novú“ plne nabitú.

zdroj: Nio

zdroj: Nio

V minulosti mal rovnakú myšlienku aj startup Better Place, ktorý však zbankrotoval, takýto projekt poslala ku dnu v roku 2014 aj samotná Tesla. Lenže čínska spoločnosť Nio sa nevzdala a systém postupne zdokonaľovala. A oplatilo sa – spoločnosť oznámila dosiahnutie už 500 000 úspešných výmen batérie u e-áut.

Ich systém tak možno považovať za celkom funkčný. Výmeny sa realizujú v špeciálnych staniciach, pričom výmena batérie ti zaberie len asi tri minúty.

Zdroje: Nio, Electrek

Najnovšie video

Najnovší podcast

[Podcast s Romčom] V kryptomenách je už 500 miliárd dolárov. Cez koronu narástli o šialených 40 percent

Najnovšie