Na čo by začínajúci podnikateľ nikdy nemal zabúdať

  • Áno, podnikanie je ťažké, to už človek počul všade, od každého a na každom rohu. Každý deň skúša preraziť veľké množstvo mladých i starších ľudí. Prečítajú si milión knižiek, článkov a rád, prezrú si veľké množstvo videí. A aj tak na všetko zabudnú. Ak teda niečo rozbiehaš, zbystri pozornosť a zafixuj si konečne aspoň tieto informácie za uši.
pexels-photo-26939
  • Áno, podnikanie je ťažké, to už človek počul všade, od každého a na každom rohu. Každý deň skúša preraziť veľké množstvo mladých i starších ľudí. Prečítajú si milión knižiek, článkov a rád, prezrú si veľké množstvo videí. A aj tak na všetko zabudnú. Ak teda niečo rozbiehaš, zbystri pozornosť a zafixuj si konečne aspoň tieto informácie za uši.

Tak na čo by si nemal zabudnúť? Na všetko predsa. Tento článok dal dohromady rady od 10 skúsených podnikateľov, ktorých sa spýtal samotný Product Hunt o rady, ktoré by povedali svojmu mladšiemu ja a prefackali ho za všetky hlúpe chyby, ktoré urobilo. Takže pozor…3…2…1…poďme na to.

Tržby najprv, potom získavanie ďalšieho kapitálu

Udržuj svojich zákazníkov šťastných, nech sa k tebe vracajú, rob chyby iba podľa vlastných podmienok a nauč sa viesť ľudí. Tak začína prvá rada. Pre startup je lepšie naučiť sa vytvárať tržby sám, ako len hľadať pomoc u investorov – je to ťažšie, ale donúti to teba a tvoj tým naozaj makať a nespoliehať sa na pomocnú ruku.

1

foto: medium.com

Zabezpeč, aby ľudia vedeli, čo vytváraš. Následne im to predaj.

  1. Akú hodnotu zabezpečuješ svojim zákazníkom? Ako to vieš zistiť? Ako to vieš zlepšiť?
  2. Ako sa tvojmu tímu darí a ako mu to môžeš ísť ešte lepšie?
  3. Koľko peňazí ti momentálne ostalo a kedy ich úplne vyčerpáš?

Väčšina startupov skončí na smetisku, pretože nikto nechce ich produkt. Toto je skorá existenčná hrozba. Pokiaľ sa dostanú cez toto, skončia kvôli malej miere aktivite vykonávania úloh. Väčšina začínajúcich „podnikateľov“ sa rýchlo nechá zlákať vidinou peňazí a vďaka tomu o ne tak rýchlo aj prídu. Sú prehnane optimistický a myslia si, že to pre nich nakoniec dopadne dobre. Nedopadne.

2

foto: medium.com

Záleži tebe a ostatným na produkte/službe, ktorý vytváraš/poskytuješ?

  1. Prečo to má význam? Má to význam pre teba a pre ostatných?
  2. Verí zvyšok tímu tvojmu startupu alebo im to je ukradnuté?
  3. Čo uprednostníš dnes? Spánok alebo zobudenie sa? Pokiaľ prvú voľbu, zmeň svoj život.

Poznaj svoju komunitu – a ako dobre im slúžiš

Na začiatku by si sa mal spýtať  základnú otázku – o akú zmene vo svete sa snažíš pomocou svojho podnikania? To je štartovací bod.

Druhou je, ako dobre slúžiš svojej komunite (či už ide o komunitu zákazníkov, potenciálnych zákazníkov alebo širšiu komunitu, ktorej súčasťou si)?

Treťou je starosť o dlhodobé udržanie sa. Ako to bude vyzerať, keď uspeješ? Ako dosiahneš svoj finančný cieľ, zatiaľ čo budeš stále zvládať výdavky? Každý správny podnikateľ rozmýšľa o zostatku bankového účtu každý jeden deň.

Drž sa pevne – podnikanie je vyčerpávajúca jazda

Buď pripravený byť unavený. Buť pripravený obetovať veľké množstvo času svojho života. Vedz jedno – budú časy, keď o sebe budeš pochybovať a rozmýšľať v živote o alternatívach. Pokiaľ chceš  ísť ďalej, potrebuješ pevnú vôľu, rýchle rozmýšľanie a zmieriť sa s tým nikdy sa nepozerať späť čo mohlo byť ak by si sa vydal inou cestou.

3

foto: medium.com

Najímaj lepších a lepších ľudí

  1. Nauč sa ako uspokojiť potreby zamestnancov, zákazníkov a investorov.
  2. Nauč sa ako najímať tých najlepších ľudí, ktorí ťa posunú vpred.
  3. Nauč sa ako neprísť o všetky peniaze.

Nevyžaduj okamžité ROI od všetkého

Zákazníci. Produkt. Pokrok. Na ničom inom nezáleží. Pokiaľ to priamo neovplyvní tieto veci, nezáleží na tom. Nauč sa pochopiť ako veci navzájom súvisia. Môžeš denne precestovať veľké množstvo času kvôli mítingom, ktoré nevyústia v okamžitý rozdiel, ale môžu viesť k investícii alebo zákazníkom, ktorí chcú tvoj produkt. Nevyžaduj okamžité ROI (návrat investície) od všetkého – všetko, čo stojí za to, trvá určitý čas. Nenechaj sa rozptýliť vecami, ktoré nepomôžu svätej trojici – zákazníci, produkt a pokrok.

Pamätaj si, že jedno ovplyvní zvyšné dve. Ľudia, ktorí tvrdia, že na peniazoch v živote nezáleží sú tí, ktorí nikdy nezažili ich nedostatok. Nedostatok finančnej gramotnosti zničí viac startupov skôr ako nízka používateľskú interakcia. Tržby naproti tomu vyriešia všetky známe problémy.4

foto: medium.com

Najdôležitejšie na začiatku je správny produkt pre správny trh

Cieľ spoločnosti sa časom môže zmeniť. V úvode by si však mal vybudovať správny produkt pre správny trh. To znamená zisťovanie, kto sú tvoji reálni zákazníci, ich reálne problémy, následne ich priorizovať a riešiť. Musíš vedieť, či poskytuješ dostatočnú hodnotu a či to stačí na to, aby sa tvoj produkt dostal do priorít tvojich zákazníkov.5

foto: medium.com

Nauč sa hovoriť príbeh svojej spoločnosti poriadne.

Zisti svoju superschopnosti alebo nefér výhodu nad ostatnými. Prečo uspeješ na trhu práve ty nad ostatnými? Je jasné, že to bude vďaka tvojmu tímu, ale akú komparatívnu výhodu má práve tvoj podnik?

Nauč sa hovoriť príbeh svojej spoločnosti poriadne. Prečo si založil svoju spoločnosť? Vďaka čomu si sa v živote dostal tam, kde si a prečo si si zvolil práve túto oblasť trhu? Podnikatelia, ktorí sami seba ani poriadne nepoznajú, nemajú na trhu dlhú životnosť.

Ako správny CEO musíš poznať kľúčové metriky – je potrebné mať skvelý produkt a zároveň pochopenie kľúčových metrík.

6

foto: medium.com

Po pravde, je úplne jedno koľko takýchto článkov si prečítaš. Na čom záleží je iba to, či si budeš stáť za svojím a pôjdeš do toho so všetkým čo máš.

zdroj: medium.com, zdroj fotografií: pexels.com

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech