Čo sa skrýva za úspešným príbehom Airbnb?

Christián Mikláš / 28. augusta 2017 / Biznis

zdroj: pexels.com

Airbnb je populárna webstránka, ktorá sa využíva na vyhľadávanie a prenajímanie obytných priestorov. Spoločnosť bola založená v auguste 2008 v San Franciscu. Na stránke si na svoje prídu všetci vášniví cestovatelia, či už tí nároční alebo aj tí, čo sa vždy snažia ušetriť.

Názov Airbnb je len skratka pre „Air bed and breakfast“, čo v preklade znamená „nocľah s raňajkami“. Pôvodne ponúkali len krátkodobé ubytovanie, raňajky a príležitosť zoznámiť sa s novými ľuďmi z oblasti biznisu. Postupne sa firma adaptovala tak, aby uspokojila aj potreby cestovateľov, ktorí sa chystajú vo svojej destinácii stráviť dlhšie obdobie.

foto: flickr.com

Airbnb funguje na online marketingovom modeli, prostredníctvom ktorého spája cestovateľov a hostiteľov na jednej platforme. Cez tento model umožňuje používateľom využívať transakcie cez zabezpečené platobné brány. Používatelia sa delia do dvoch skupín: hostitelia a hostia. Používatelia potrebujú na registráciu len platnú e-mailovú adresu a telefónne číslo. Od apríla 2013 začali však majitelia žiadať používateľov aj o kópie občianskych preukazov.

foto: pexels.com

Brian Chesky a Joe Gebbia, založili stránku Airbnb v roku 2007, ako reakciu na dopyt od delegátov navštevujúcich Industrial Design Conference. Na konferenciu totiž prišlo také veľké množstvo ľudí, že delegátom sa nikde nepodarilo získať rezerváciu v reštaurácii. Neskôr vo februári 2008 sa do tímu pridal aj tretí spoluzakladateľ a technický architekt Nathan Blecharzyk. Prvá webová stránka www.Airbedandbreakfast.com bola oficiálne spustená v auguste 2008. Financie na stránku vzišli z predaja špeciálnej edície raňajkových cereálií, ktoré zakladatelia uviedli na trh.

foto: pixabay.com

V roku 2009 bol celý názov Airbedandbreakfast.com skrátený na Airbnb.com. Vo februári nasledujúceho roku spoločnosť ohlásila milióntu rezerváciu ubytovania od spustenia stránky. V januári 2012 zaznamenala 5-milióntu rezerváciu, v júni toho roku už 10-milióntu. V máji 2011 spoločnosť odkúpila Accoleo, svoju nemeckú konkurenciu, a stala sa medzinárodnou.

  Zdroj: successstory.com

Pridať komentár (0)