Čo sú persony a ako ich používať

  • Persony sú základným kameňom, na ktorom vieme postaviť komunikáciu akejkoľvek firmy. Čo to ale vlastne tá persona je? Poďme sa na to pozrieť bližšie.
image_1429366717.jpeg
  • Persony sú základným kameňom, na ktorom vieme postaviť komunikáciu akejkoľvek firmy. Čo to ale vlastne tá persona je? Poďme sa na to pozrieť bližšie.

 

Čo sú persony a ako sa líšia od cieľovej skupiny

Jednoduchá definícia je, že “persony sú fiktívni reprezentanti vašej cieľovej skupiny.” Jedná sa teda o priemer cieľovej skupiny, ktorý do detailov rozpracujeme, dáme mu tvár, vymyslíme meno a pod.

 

 

Čo to znamená v praxi

Rozoberme si to na jednoduchom príklade portálu StartItUp.sk.

 

V tomto  prípade máme tri základné cieľové skupiny: startupisti, investori a celkovo ľudia zaujímajúci sa o technologické novinky. Poďme si viac priblížiť najskalnejšiu skupinu – startupistov.

 

Startupisti – vek: 20 – 35 rokov, ambiciózni technologickí nadšenci, žijú väčšinou v mestských oblastiach, pracujú na 2-3 projektoch naraz a končia, prípadne majú čerstvo ukončené vysokoškolské vzdelanie v oblasti IT, techniky, prírodných vied alebo ekonómie…

 

Pokiaľ chceme z tejto cieľovej skupiny spraviť personu, musíme ísť ďaleko viac do hĺbky a vytvoriť ideálnu postavu, ktorá bude založená na reálnych dátach. Príkladom takejto persony je potom Startupista Stano. Ak si chcete podobného “Stana” vytvoriť aj vy, scrollujte nižšie.

Prečo a ako používať persony

Persony môžu byť vo firemných procesoch použité najrôznejšími spôsobmi. Pomôžu vám v product developmente, tvorbe contentu pre vašu cieľovú skupinu či zjednodušení rozhodovania kam zacieliť reklamu a kam nie. No a v neposlednom rade vám tiež helfnú pri tvorbe biznis plánu a s tým spojeným raisnutím investície.

 

Po zostavení persony máte totiž jasnú predstavu o tom, komu je váš produkt venovaný, aký má vek, pracovné zaradenie, koníčky, ciele, sny, problémy… Tiež vám povedia, kde sa takíto ľudia stretávajú či už v online alebo offline svete, na aké veci reagujú a pod.

 

Inými slovami, persony sú základom, od ktorého by sa mali odrážať (nielen) marketéri predovšetkým v menších firmách.

 

Aby sme vám to uľahčili, vytvorili sme pre vás šablónu na tvorbu person, ktorú si môžete stiahnuť zadarmo na tomto linku: http://bit.ly/persona-sablona.

 

Potrebujete pomoc so zostavením person, naplánovaním stratégie alebo online marketingom? Ozvite sa nám a preberieme to u nás nad šálkou kávy.

 

 

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá