Coca-Cola bojkotuje facebook. Zuckerberg začne označovať obsah, ktorý je závadový

  • Spoločnosť dostala pod intenzívny tlak, aby regulovala zverejnený obsah
  • Výkonný riaditeľ Facebooku Mark Zuckerberg v tejto súvislosti uviedol, že jeho spoločnosť sprísňuje svoju politiku s cieľom "reagovať na výzvy, ktorým krajina čelí"
 srcset
TASR/Francois Mori, Paul Sakuma,
  • Spoločnosť dostala pod intenzívny tlak, aby regulovala zverejnený obsah
  • Výkonný riaditeľ Facebooku Mark Zuckerberg v tejto súvislosti uviedol, že jeho spoločnosť sprísňuje svoju politiku s cieľom "reagovať na výzvy, ktorým krajina čelí"

Facebook oznámil, že začne označovať potenciálne škodlivé príspevky s informačným obsahom, ktoré porušujú jeho pravidlá. Vyhlásenie prišlo po tom, čo sa spoločnosť dostala pod intenzívny tlak, aby regulovala zverejnený obsah, okrem iného aj online vyjadrenia prezidenta Donalda Trumpa. Viac než 90 firiem prestalo už na Facebooku v rámci bojkotu zverejňovať svoju reklamu, medzi nimi Ben & Jerry‘, Dove či Coca-Cola.

Výkonný riaditeľ Facebooku Mark Zuckerberg v tejto súvislosti uviedol, že jeho spoločnosť sprísňuje svoju politiku s cieľom „reagovať na výzvy, ktorým krajina čelí“. Zakázané budú preto reklamy, ktoré označujú ako hrozbu rôzne skupiny na základe rasy či imigračného statusu. Odstráni tiež obsah, aj od politikov, pokiaľ podnecuje k násiliu alebo odrádza od hlasovania. Označovať bude aj „problematický“ obsah.

Facebook už dlhšie čelí kritike za zobrazovanie politických správ s nepravdivými informáciami. Konkurenčná sociálna a mikroblogovacia sieť Twitter pritom už takéto problematické tweety na svojich stránkach blokuje alebo pred nimi varuje.

 

Zdroj: SITA

Najnovšie video