Čudné veci v Bratislave: Kusý natočil predvolebný spot v štýle seriálového hitu Netflixu

  • Rudolf Kusý zverejnil kampaňové video, ktoré sa ponáša na slávny seriál Netflixu
  • Reklamný expert Róbert Slovák video považuje za riskantný ťah
Na fotke Kusý a logo Netflixu
Facebook/Rudolf Kusý, Unsplash/Sunder Muthukumaran
  • Rudolf Kusý zverejnil kampaňové video, ktoré sa ponáša na slávny seriál Netflixu
  • Reklamný expert Róbert Slovák video považuje za riskantný ťah

Súčasný starosta bratislavskej mestskej časti Nové Mesto a kandidát na primátora Bratislavy vyrazil do volieb s vskutku bizarným novým videom. To nedávno uverejnil na sociálnej sieti a kuriozitou je, že už na prvý pohľad vidno jeho inšpiráciu populárnym seriálovým sci-fi hitom Stranger Things. Startitup k volebnému spotu oslovil aj reklamného experta Róberta Slováka. 

Čudné veci

„V našom meste sa začali diať čudné veci…,“ oznamuje v úvode videa Kusý. Hneď v ďalšom zábere vidíme v červenom fonte nápis „Čudné veci“, ktorý by ako z oka vypadol úvodným titulkom známeho seriálu.

Sprevádza ho ambientná elektronická hudba, taktiež podobná ikonickej zvučke z diváckeho hitu Stranger Things streamovacej platformy Netflix.

Na obrázku screenshoty z videa
zdroj: Facebook/Rudlof Kusý/TMDB

Vizuál spotu je temný, oblohou lietajú „čierne vločky“, čo je jasná referencia na paralelnú dimenziu „Upside down“, ktorá je fanúšikom seriálu dobre známa.

Vzápätí nasleduje spleť tajomných záberov, ktoré zobrazujú ľudí pri platení parkovného. „V parkovaní je chaos, platenie cez aplikácie je zložité, z parkovania sa stala nová daň pre všetkých Bratislavčanov,“ oznamuje nám hlas.

Aktérka, ktorá v kampaňovom videu platí desaťeurovkou za parkovanie, nás s vyľakaným výrazom tváre informuje, že keď deti rozváža po krúžkoch, tak ju parkovné stojí viac než samotné krúžky.

V našom meste sa začali diať čudné veci

V NAŠOM MESTE SA ZAČALI DIAŤ ČUDNÉ VECINa to, že v meste nie je všetko v poriadku upozorňujem už dlhšie. ‼ Zrušením 15 minútového cestovného lístka vzrástli mnohým Bratislavčanom náklady na prepravu MHD. V parkovaní je chaos, nikto sa nevyzná v tom, kde môže a kde nemôže parkovať. Starší ľudia bez smartfónov nemajú možnosť platiť za parkovanie cez SMS, čo im spôsobuje ďalšie problémy. Navyše, z parkovania je nová daň, ktorú musia platiť všetci Bratislavčania. V dôsledku nedostavanej električkovej trate do Petržalky príde mestská kasa o 100 miliónov eur z dotácií EÚ.Tieto veci sú čudné. Počúvam Bratislavčanov, rozprávam sa s nimi a mnohým sa nepáčia.🚌Preprava MHD musí byť dostupná pre všetkých a preto okrem toho, že vrátime 15 minútové cestovné lístky, zabezpečíme bezplatnú MHD pre všetkých seniorov nad 65 rokov a rodičov na materskej dovolenke.🚗Parkovanie v hlavnom meste musí byť zrozumiteľné a dostupné pre jeho obyvateľov a preto prvé auto bude pre Bratislavčanov bezplatné a za parkovanie sa bude dať platiť aj cez SMS.🚋Električka do Petržalky musí premávať do konca roka 2023 a preto naštartujeme jej výstavbu a trať postavíme. ✅UROBÍME Z ČUDNÝCH VECÍ DOBRÉ, SPOLU. LEBO MOJÍM TÍMOM STE VY, BRATISLAVČANIA.#rudolfkusy #rudolf #bratislava #primator #spoludokazemeviac #bratislavaprevsetkych #viem #spravovat #mesto #petrzalka #dubravka #karlovaves #staremesto #ruzinov #trnavka #raca #novemesto #500bytov #parkovanie #parkovanievbratislave #jedensystem #jednaaplikacia #jedensms #system #zvyhodnenie #bratislavacania #auto #autoniejeluxus….Objednávateľ: DOBRÁ VOĽBA a Umiernení, OC Jarošova, 831 03 BratislavaDodávateľ: Meta Platforms Ireland Limited 4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbour Dublin 2, Ireland VAT Reg. No. IE9692928

Posted by Rudolf Kusý on Sunday, October 9, 2022

„Ide z toho veľmi negatívna emócia, vymedzovanie sa voči inému kandidátovi je v tomto prípade vcelku jasné a nápadné,“ prezradil pre Startitup marketér Robert Slovák.

Následne sa obraz videa otočí a divák sa ocitne v realite. Teda presnejšie povedané, v „kampaňovej realite“ kandidáta na primátora hlavného mesta.

Tam už vidíme spokojných obyvateľov Bratislavy, ktorí môžu za parkovanie platiť aj formou sms, a dozvedáme sa, že parkovanie musí byť zrozumiteľné a že prvé auto by pre Bratislavčanov malo byť bezplatné.

Reklamný odborník si myslí, že video určite poslúži tomu, čomu má, teda vyhraniť sa a negatívne hovoriť o tom, čo dokázal iný kandidát. Podľa Slováka z hľadiska funkčnosti odovzdá posolstvo, s ktorým Kusý prišiel do kampane.

Podľa odborníka ide o riskantný ťah

Ak si myslíš, že pri parkovaní video končí, tak si na omyle. Neskôr sa znova ocitáme v „temnom svete“, kde neexistuje pätnásťminútový lístok na MHD a mestu hrozí, že „kvôli nedostavanej električke do Petržalky príde o dotáciu 100 miliónov eur“.

Aj na to má však Kusý riešenie. Vo videu sľubuje, že zrušený pätnásťminútový lístok sa vráti, dokonca aj to, že seniori nad 65 rokov a rodičia na rodičovskej dovolenke budú mať MHD zadarmo. Nechýba ani prísľub dokončenia električky do Petržalky.

„Samozrejme, takto negatívna kampaň môže obrátiť negatívnu energiu aj na samotného kandidáta, je to riskantný ťah,“ hovorí šéf reklamky Róbert Slovák a jeho priatelia.

Reakcie ľudí na Kusého video sa na sociálnych sieťach rôznia. Problémová poslankyňa z klubu Sme Rodina Romana Tabák napríklad video na sociálnej sieti pochválila a v komentári uviedla, že mu dáva 100 bodov. 

Screenshot komentáru Romany Tabák
zdroj: Screenshot/Facebook

„Rudolf, čudné sú iba tie stavebné povolenia, ktoré ste začali vydávať ako na bežiacom páse… Ale to je taký zvyk v Novom meste. Buď pred voľbami, alebo dva dni pred Vianocami,“ napísal pod Kusého príspevok používateľ Martin.

Samotný starosta mestskej časti Nové mesto mu na to odpovedal: „Stavebné povolenia nevydávame, kedy sa nám zachce. Všetko má svoje pravidlá a procesy.“

Zbytočná kreativita, odkazuje Slovák ku Kusého videu s detektorom lži

Istú pozornosť vzbudilo aj Kusého predchádzajúce kampaňové video, ktoré uverejnil pred necelým mesiacom a taktiež išlo o neobvyklú autorskú tvorbu. Kandidát na primátora hlavného mesta sa v ňom totiž ocitol na detektore lži. 

„Síce nie som kúzelník a na gitaru tiež nehrám, zato viem, ako spravovať mesto. Aj preto som podstúpil test, či sú moje sľuby pravdivé. Pozrite sa, ako som dopadol,“ písal na Facebooku k videu Kusý.

„Už dlhšiu dobu vidíme v politickom marketingu snahu o kreativitu, niekedy až zbytočnú kreativitu,“ myslí si Slovák. „Pozitívne však hodnotím, že kandidát verí sľubom, ktoré sám dáva. Samozrejme, či sa mu to podarí splniť a či to bude pravda, sa dozvieme až neskôr,“ myslí si Slovák.

Kandidát na primátora na detektore lži
zdroj: Facebook/Rudolf Kusý

Podľa odborníka ide v tomto prípade o hyperbolu a „nadsázku“ na zaujatie pozornosti. „Predpokladám, že na niektorých ľudí, ktorí sú znechutení z planých sľubov, to môže fungovať. Nepovažoval by som to za najlepšie možné riešenie, ale rozumiem, že to môže kandidátovi pomôcť sa odlíšiť,“ uzavrel.

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá