Cvičenie, vďaka ktorému nadobudneš superschopnosti

  • Odolnosť voči jedom, chorobám, chladu, väčšia sila, sústredenosť a omnoho viac vďaka metóde Wim Hofa.
wimhofsnowelbowlever700
dragondoor.com
  • Odolnosť voči jedom, chorobám, chladu, väčšia sila, sústredenosť a omnoho viac vďaka metóde Wim Hofa.

Sníval si niekedy o tom, že by si silou vôle vedel manipulovať svojim imunitným systémom? Už by sa ti nestalo, že by si zamrzol skôr ako tvoj mobil, nikdy by si nebol chorý, bol by si silnejší a sústredenejší.

Tento sen sa môže stať skutočnosťou a je to jednoduchšie, ako sa môže zdať. Stačí pravidelne praktizovať metódu Wima Hofa. Tá je vedecky overená, jednoduchá a prináša mnohé blahodárne účinky pre tvoj organizmus.

Wim Hofovi patrí viac ako dvadsať zápisov do Guinessovej knihy rekordov. Tomuto energickému Holanďanovi sa podarilo zabehnúť maratón za polárnym kruhom v kraťasoch a sandáloch. Aby toho ale nebolo málo, zabehol ho aj na púšti bez akýchkoľvek zásob vody.

foto:miratico.com

Wim chcel ukázať, ako môže človek prostredníctvom jeho metódy nadobudnúť kontrolu nad imunitným systémom, a tak sa nechal otráviť. Počas kontrolovaného experimentu mu výskumníci podali odmeranú dávku jedu, ktorá ho nemala zabiť, ale spôsobiť krátkodobé intenzívne ťažkosti. Nič také sa ale nestalo. Wim využil svoju metódu a stal sa pánom vlastného tela. Správnym dýchaním a hlbokým sústredením kontroloval svoj tep a hladinu adrenalínu v krvi. To zabránilo jedu spôsobiť v jeho organizme akúkoľvek škodu.

Metóda Wima Hofa je jednoduchá. Skladá sa z troch častí: dýchacie cvičenie, nastavenie mysle a otužovanie chladom. Prvé účinky sú viditeľné okamžite a plný potenciál metódy môžeš dosiahnuť už po šiestich dňoch každodenného tréningu.

#1 Dýchacie cvičenie

Dýchame neustále, ale väčšinou si toto dýchanie vôbec neuvedomujeme. Wim Hofovi sa podarilo maximalizovať potenciál dýchania.

  • Urob si pohodlie

Sadni si do meditačnej polohy alebo akokoľvek ti to vyhovuje. Ubezpeč sa, že si vystretý a nič nebráni tvojim pľúcam v rozpínaní. Odporúča sa robiť toto cvičenie ráno, hneď po zobudení, keďže si ešte neraňajkoval. Bude lepšie, keď tvoj žalúdok bude prázdny.

  • 30 silných vdychov

Predstav si, že nafukuješ balón. Nadýchni sa cez nos alebo ústa a vzduch vypusti cez ústa v krátkom intenzívnom výdychu. Udržuj pravidelný rytmus. Zavri oči a opakuj hlboký nádych a intenzívny výdych asi 30-krát. Vedľajšími symptómami môže byť točenie hlavy a pocit mravčenia po tele. Je veľmi dôležité, aby si si pri tomto cvičení dal veľký pozor a netlačil príliš silno na svoje hranice. Ak sa cítiš na odpadnutie, spomaľ. Určite neskúšaj toto cvičenie vo vani, počas šoférovania alebo počas akejkoľvek činnosti, kde by mohla strata vedomia viesť k úrazu. V bezpečnom prostredí sa zoznám so svojimi hranicami a netlač na ne. To nie je účelom tohoto cvičenia.

  • Zadrž dych

Po 30 rýchlych opakovaniach silných nádychohc a výdychoch sa nadýchni ešte raz. Naplň svoje pľúca čo najväčším množstvom vzduchu. Následne vydýchni a zadrž dych na tak dlho, ako dokážeš, kým ťa reflex neprinúti nadýchnuť sa.

  • Zotav sa

Zhlboka sa nadýchni. Roztiahni svoju hruď. Keď naplníš svoje pľúca, zadrž dych na 10 sekúnd. Toto bolo prvé kolo cvičenia. Tieto kolá môžeš zopakovať tri za sebou.

Keď si už skončil s dýchacím cvičením, dopraj si čas a vychutnaj si ten pocit. Je podobný ako po kvalitnej meditácii.
Je dôležité, aby si zvládol dýchacie cvičenie, kým sa presunieš k ďalšej fáze tréningu. Ak sa už po dýchacom cvičení cítiš dobre, môžeš pokračovať so studenou sprchou.

foto: enjoythemomentrituals.com

#2 Otužovanie chladom

Chlad má veľkú moc. Wim Hof odporúča, aby si si naň zvykal postupne. Vždy trénuj nesilene a načúvaj svojmu telu. Ak nebudeš cvičiť opatrne, riskuješ podchladenie.

Po predchádzajúcom cvičení si už pripravený prijať chlad. Snaž sa byť pokojný a uvoľnený. Nesnaž sa to čo najviac urýchliť, prudko dýchať, kričať,… Nemal by to byť traumatický zážitok. Ako hovorí Wim Hof: ,,Chlad je tvoj teplý priateľ.“ (Preklad je doslovný. Pod slovom teplý rozumej so zvýšenou hodnotou fyzikálnej veličiny.)

Ak si v krajine ľadových medveďov nováčikom, začni pomaly. Svoju tradičnú horúcu sprchu ukonči 15 – 30 sekundami sprchovania sa v studenej vode. Začni od nôh a postupuj smerom vyššie k bruchu, ramenám, krku a chrbtu. Počiatočný šok je normálny. Snaž sa zachovať pokoj a dýchať uvoľnene. Zavri oči a prijmi chlad. Ak si nováčik a je ti to nepríjemné, určite si nesprchuj hlavu. Ak prežívaš ťažké nepohodlie vo forme trasenia, necitlivosti alebo bolesti, ihneď sa zahrej.

Otužovanie funguje ako zdvíhanie činiek, časom sa v tom zlepšíš. Okolo tvojich ciev sú malé svaly, ktoré sa sťahujú vždy, keď sa vystavíš chladu. Wim tvrdí, že tieto svaly sa stanú silnejšími už do dvoch týždňov. Dôsledkom sú zdravšie cievy a srdce tak potrebuje menej sily na pumpovanie krvi do obehu. Jedného dňa si na chlad zvykneš a pobyt v studenej vode sa ti bude zdať ako posedenie vo vírivke. Všimni si ako sa po tej studenej sprche cítiš super.

#3 Nastavenie mysle

Tretím pilierom je základom predošlých dvoch. Celé cvičenie vyžaduje sústredenie a odhodlanie. S týmito nástrojmi budeš schopný odhaliť a ovládnuť všetky zákutia svojej mysle.

foto: images.indiegogo.com

Wim Hof si svoje umenie nenechal pre seba. Vytvoril kurz, na ktorom pripravuje nových lektorov tejto metódy. Jedným z týchto lektorov je aj Slovák Martin Way. Na Slovensku už vedie svoje vlastné kurzy. ,,Som plne motivovaný, odhodlaný, urobiť všetko preto, aby som posúval skúsenosti, ktoré som získal na mojej ceste, z časti odkráčanej spolu s Wim Hofom.“ napísal na svojej stránke Martin. Takže, ak chceš byť šťastnejší, zdravší, silnejší, už vieš, kam majú smerovať tvoje kroky. Do studenej sprchy.

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK