Dedoles sa topí v problémoch. Museli sa uchýliť k ráznemu kroku

  • Známa spoločnosť prežíva ťažké chvíle
  • U našich susedov zatvára svoje prevádzky
Na snímke predajňa Dedolesu
Ilustračný obrázok, Dedoles, Facebook/Mlyny Nitra
  • Známa spoločnosť prežíva ťažké chvíle
  • U našich susedov zatvára svoje prevádzky

Spoločnosť Dedoles aktuálne prežíva vskutku krušné chvíle. Firma podľa webu Ecommerce Bridge prepustila už stovky zamestnancov, veriteľom dlhuje vyše 40 miliónov eur a aktuálne musela odevná značka pristúpiť k zatváraniu svojich prevádzok v Česku.

Dedoles sa preslávil nielen štýlovými dizajnovými ponožkami, ale aj zapamätateľnými reklamami, v ktorých hrajú hlavnú úlohu animované tancujúce škrečky.

Zatvárajú kamenné predajne v Česku

„V súčasnosti má Dedoles päť predajní a 10 pop-up kioskov v deviatich mestách v Českej republike (Praha, Brno, Ostrava, Liberec, Plzeň, Ústí nad Labem, Teplice, Pardubice a České Budějovice). Ďalšie pripravujeme v Olympii Teplice a Atriu Pardubice. Tento rok plánujeme otvoriť najmenej päť predajní,” avizovala pre portál Mediaguru Pavla Halašová, country manažérka spoločnosti Dedoles CZ, ešte vo februári tohto roka.

Český trh tvorí až 30 % tržieb spoločnosti, v Prahe mala dokonca vzniknúť veľkolepá predajňa, avšak realita je v súčasnosti taká, že Dedoles má v Česku zatvoriť všetky kiosky a 7 predajní, píše web Ecommerce Bridge.

„Na základe externej finančnej analýzy došli naši právnici k záveru, že ak by sme naše predajne a kiosky naďalej prevádzkovali, nesprávali by sme sa ako zodpovedný hospodár a vedome by sme vytvárali stratu,“ povedal majiteľ a šéf Dedolesu Jaroslava Chrapka pre denník E15, ktorý na situáciu upozornil ako prvý.

„Keďže si ctíme českú legislatívu a prognózy ekonómov na retailovom trhu sú aj do budúcna skôr pesimistické, rozhodli sme sa zatvoriť našich sedem predajní a kioskov v Českej republike, a s tým aj našu českú pobočku, ktorá s uzatváraním tohto kanála stratila svoje opodstatnenie,“ uviedla pre Startitup PR manažérka spoločnosti Jana Galera Matúšová.

„Tento krok je aj súčasťou celkového riadeného ozdravného procesu firmy, na prevádzkovanie eshopu v ČR nemá žiaden dopad. Dedoles je primárne e-commerce značkou, preto sa chceme aj do budúcna sústrediť predovšetkým na rozvoj nášho online predaja vo všetkých 20 krajinách, v ktorých pôsobíme,“ doplnila.

Firma už v lete požiadala o ochranu pred veriteľmi a o umožnenie reštrukturalizácie. Na Slovensku jej súd vyhovel. V Česku je však situácia diametrálne odlišná. Insolvenčné konanie bolo podľa registra zahájené tento týždeň, píše web CzechCrunch. Súd zároveň vyzval veriteľov firmy, ktorí chcú svoje pohľadávky uplatniť, aby podali prihlášku. Na Slovensku veritelia prihlásili pohľadávky v celkovej hodnote 43,7 milióna eur.

Zámery spoločnosti nevyšli

V roku 2020 firma vykázala podľa portálu FinStat tržby necelých 50 miliónov eur a zisk 3,4 milióna eur, píše TASR. Firma sa pripravovala na ambiciózny rastový program. Počas uplynulého roka zásadným spôsobom zvýšila počet zamestnancov a investovala do marketingu a budovania značky, ale aj do informačných systémov a najmä do poloautomatizovaného nového skladu.

Zámery spoločnosti však nevyšli. Pre pokles trhu, vojnu na Ukrajine a všeobecnú neistotu spotrebiteľov z rastúcej inflácie k očakávanému rastu neprišlo.

„V Dedolese sa nám za desať rokov podarilo vybudovať unikátny biznis model, ktorý je schopný reagovať na aktuálne potreby zákazníka, stali sme sa tak najväčším slovenským e-shopom. To, že náš model funguje dobre, dokazujú nielen finančné ukazovatele v uplynulých rokoch, ale aj to, že napriek zložitým časom sme stále schopní generovať tržby, expandovať a predávať naše produkty v 21 krajinách. Dedoles preto potrebuje iba získať čas na ozdravenie, na čo chceme využiť dostupné legislatívne nástroje. Nehľadáme cestu, ako odpísať naše dlhy, ale práve naopak, chceme splatiť naše záväzky,“ priblížil riaditeľ spoločnosti Jaroslav Chrapko. 

Zdroje: Ecommerce Bridge, CzechCrunch, E15, TASR

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá