Diana odpálila svoje podnikanie naozaj jedinečne. Slovenkám vyrába originálne klobúky s nápismi

  • Diana s podnikaním začala popri štúdiu účtovníctva
  • Princípom jej nápadu je, že každý si môže na klobúk objednať akýkoľvek nápis s ozdobou, ktorú si vyberie
  • Klobúky zviditeľnil Dianin účet na Instagrame
tith
Diana Habánková
  • Diana s podnikaním začala popri štúdiu účtovníctva
  • Princípom jej nápadu je, že každý si môže na klobúk objednať akýkoľvek nápis s ozdobou, ktorú si vyberie
  • Klobúky zviditeľnil Dianin účet na Instagrame

Ako si sa dostala k výrobe a dizajnu klobúkov?

Inšpirovala som sa zahraničím, kde som videla podobný štýl klobúkov, avšak na slovenskom trhu neboli dostupné, v čom som videla veľkú príležitosť. Dizajn a kreatívna práca ma vždy bavili a napĺňali, čo bolo pre mňa veľkým pozitívom a napokon aj motiváciou naštartovať takýto biznis.

Odkedy sú klobúky tvojou vášňou? Kedy si začala reálne uvažovať nad štartom tvojho vlastného biznisu?

Mojou vášňou je najmä móda, no klobúky sú jej neoddeliteľnou súčasťou. Pre mňa vyjadrujú najmä ženskosť a štýl. A čo môže byť ešte úžasnejšie, ako keď pomocou neho môžete vyjadriť aj svoju náladu, životný štýl či obľúbené motto? Myslím si, že v dnešnej dobe je veľmi ťažké byť originálnym a ja originálnosť milujem a viem, že nie som jediná. Pravdepodobne to ma utvrdilo v tom, že tento biznis bude u žien aj dievčat úspešný.

Prezraď nám prosím niečo o tvojej značke WNDRLND. Kedy a ako vznikala?

Značka WNDRLND vznikla ešte v roku 2016. Vždy som si vravela, že chcem podnikať a zakaždým, keď mi napadol nejaký zaujímavý názov značky, zapísala som si ho a vytvorila konto na Instagrame, aby mi ho nik neobsadil. Keď prišiel ten deň, kedy som sa rozhodla založiť biznis s klobúkmi, už som len vybrala ten pravý názov z môjho zoznamu, čo mi ušetrilo naozaj veľa času. Inak sa za názvom WNDRLND nenachádza žiadny špeciálny význam. Jednoducho sa mi ten názov páčil a už si naňho zvykli aj zákazníčky, z čoho sa teším.

Princípom tvojej značky je, že záujemkyne či záujemcovia si môžu objednať klobúk s akýmkoľvek nápisom. Ako táto služba funguje?

Prvá možnosť je objednávka cez e-shop www.wndrlnd.sk, kde si zákazníčky vyberú farbu klobúčika a následne farbu písma, prípadne stuhu či brmbolce. Do poznámky dajú nápis, ktorý na klobúku chcú mať a jednoducho vytvoria objednávku.

Druhá možnosť je cez správy na Instagrame, kde nám napíšu ich predstavu a my im pošleme už hotovú objednávku. Sú zákazníčky, ktoré si na našej stránke jednoducho objednajú, čo chcú a zákazníčky, s ktorými si často krát píšem aj niekoľko dní cez Instagram a spoločne vytvárame ideálnu predstavu klobúka. Ide väčšinou o špecifické klobúčiky s rôznymi obrázkami či špeciálnymi požiadavkami. Výsledok však vždy stojí za to.

Ako prebieha výrobný proces takéhoto klobúka s nápisom? Koľko času trvá výroba jedného klobúka?

Vždy prvým krokom je úprava veľkosti klobúčika, avšak iba ak si niečo také zákazníčka vyžiada. Veľkosť je totiž univerzálna a sedí takmer každému. Ďalej nasleduje samotná tvorba nápisu, čo je najdlhší proces, pri ktorom musím byť veľmi precízna. Málokedy sa však stane, že by som musela klobúk vyhodiť, pretože sa nápis nepodaril. Myslím, že po tých vyrobených množstvách to už mám v oku. Dodacia doba sa líši od množstva objednávok. Cez leto sa to pokojne vyšplhá aj na čakaciu dobu 2 týždne.

V zimnej kolekcii boli v ponuke aj klobúky so Swarovski kryštálmi. S čím plánuješ prísť na leto a jeseň?

Swarovski kryštály boli naozaj veľmi úspešné, nielen čo sa týka klobúkov, ale aj čiapok, čo ma naozaj potešilo. Určite v tom plánujem pokračovať aj budúcu jeseň. Momentálne sa však sústredím najmä na leto, keďže po minuloročnej skúsenosti viem, že ma čaká veľa práce. Pre mňa však príjemnej.

Chystáš aj iné módne doplnky okrem klobúkov?

Určite áno, ale na ich prezradenie príde ten správny čas :-)

Koľko peňazí si investovala? Využívaš peniaze z predaja na reinvestovanie do tvojho biznisu?

Moja počiatočná investícia nebola príliš vysoká. Na začiatku som nakúpila materiál na pár kusov klobúkov. Peniaze z ich predaja som automaticky otáčala na nákup ďalšieho a ďalšieho materiálu a investovala do marketingu, čím sa zvyšoval počet predaných klobúkov aj sortiment. V začiatkoch mi pomohli rodičia.

Je časovo náročné zvládať popri vysokej škole aj podnikanie?

Vzhľadom k tomu, že som v poslednom ročníku a počas týždňa je školy naozaj máličko, viem si ten čas manažovať podľa seba a škola ma v tomto prípade neobmedzuje.  Mojim nosným produktom sú letné klobúky a výhodou je, že ide prevažne o sezónnu záležitosť. To znamená, že najväčší nával objednávok prichádza s letom, kedy školu nemám. Vtedy by som si to naozaj nevedela z časového hľadiska predstaviť. Počas roka je to taktiež zvládnuteľné. Ako sa vraví, všetko sa dá, keď sa chce.

Väčšinu priaznivcov a „followerov“ máš práve na Instagrame. Je to tvoj hlavný marketingový nástroj alebo využívaš aj iné spôsoby reklamy?

Áno, moje podnikanie ako také som začala na Instagrame a tam si aj budujem svoju klientelu. Instagram má výhodu jednoduchej prezentácie produktov a najmä komunikácie so zákazníčkami. Zákazníčky nás môžu označiť napríklad na svojich fotkách z dovolenky, ktorým sa vždy veľmi tešíme a často krát zdieľame na našom profile. Túto sezónu sme však spustili aj e-shop, ktorý nám veľmi uľahčil tvorbu objednávky, avšak Instagram je stále pre nás stále veľmi dôležitý, pretože sa cítime bližšie k našim zákazníčkam.

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK