Dizajnérom môžeš byť aj ty, no potrebuješ kreatívne myslenie. Kvalitné logo ťa vyjde aj na 2 000 eur (ROZHOVOR)

  • Šikovný kreatívec Jakub ti vysvetlí rozdiel medzi dobrým a zlým dizajnom
  • Rozpráva o podnikaní v kreatívnom priemysle spoza počítača v Dolnom Kubíne
  • Za dobré logo vraj zaplatíš aj 2 000 eur. Musí však byť súčasťou dobre vymysleného brandu
Terézia Buková, eazy studio
  • Šikovný kreatívec Jakub ti vysvetlí rozdiel medzi dobrým a zlým dizajnom
  • Rozpráva o podnikaní v kreatívnom priemysle spoza počítača v Dolnom Kubíne
  • Za dobré logo vraj zaplatíš aj 2 000 eur. Musí však byť súčasťou dobre vymysleného brandu

Jakub Had je mladý talentovaný dizajnér, ktorý vedie úspešnú digitálnu agentúru eazy.studio. Z Dolného Kubína tvorí svetový dizajn pre značky ako Budweiser Budvar, Mercedez-Benz či ČSOB.

V rozhovore pre Startitup rozpráva o rozdieloch medzi dobrým a zlým dizajnom. Vysvetľuje, prečo je práca na animácii zložitá, a koľko dnes stojí dobre navrhnuté logo.

Načreli sme však aj to čoraz častejšie spomínanej témy v mestách okolo nás. Jakuba sme sa spýtali, ako riešiť vizuálny smog.

Spomínaš si, čo v tebe vzbudilo záujem o prácu dizajnéra?

Odmalička som bol kreatívne dieťa, skladal si tvary a lego podľa seba. Na základnej umeleckej škole ma bavili základy vizuálnej tvorby. Už vtedy ma oslovili počítače, hry a grafika. 

Ako dlho sa dizajnu venuješ?

Neprofesionálne od 14-tich rokov. Zadarmo som pre kamošov riešil weby, grafiku a logá. V 19-tich som prerušil vysokú školu a vyskúšal si reálnu prax v bratislavskej agentúre, kde som začínal na pozícii junior dizajnér.

Keď som sa zabehol, dokončil som školu a popri tom pracoval na voľnej nohe. Zistil som, že dizajn nie je len o grafike, ale mimoriadne dôležitá je aj komunikácia s klientom. To bol prelom, kedy som sa dizajnu začal venovať profesionálne.

Už je to 6 rokov a za ten čas mám na konte desiatky projektov. 

Môže byť dizajnérom každý?

Samozrejme, avšak určité kreatívne myslenie musíš mať v sebe. Vizuálne cítenie a cit pre detial sa dajú naučiť, je to o cviku.

Ako by si opísal svoju pracovnú pozíciu?

Riadim digitálne a kreatívne štúdio eazy, takže sa nevenujem len dizajnu, ale aj manažovaniu a komunikácii s klientami.

Grafika je stále veľká súčasť mojej práce, keďže mám na starosti všetky výstupy, ktoré od nás putujú klientovi, ale primárne sa venujem tomu, aby mali zamestnanci čo robiť.

V agentúre riešime weby aj aplikácie, ich UI a UX, logá, vizitky, outdoorové reklamy a digitálne výstupy, napríklad na sociálne siete. Všetko, čo ide okolo značky a všetko, kde je vizuál.  

Dizajnér baví svet. Takto by vyzerali známe logá značiek, keby boli úprimné

Je dizajn prácou pre jednotlivca, alebo ide skôr o skupinovú prácu? 

Výstup nemôžeme odovzdať len tak z luftu, je výsledkom klientovho zadania a briefu.

Problém je, keď má klient nevhodné alebo neuskutočniteľné predstavy. Vtedy je dobré, ak si nechá poradiť od profesionálov a nechá kreatívu a spracovanie na nás.

V rámci tímu ju preberieme z každej strany, každý z nás má totiž iný pohľad na vec a zadanie detailne rozvinieme — preto si myslím, že dizajn je prácou pre viacerých ľudí.

Vieš v kocke zhrnúť kreatívny proces, ktorý pri každom projekte absolvujete?

Na úvodnom stretnutí sa klienta pýtame, čo od našej spolupráce očakáva, čo by chcel dosiahnuť a prečo nás vôbec vyhľadal.

Následne si spravíme analýzu konkurencie jeho značku, históriu vizuálov a podobne. Pošleme mu brief, ktorý nám pomôže presnejšie pochopiť, čo od nás očakáva. V štúdiu máme potom kreatívne sedenia.

Pred tým, ako si sadneme k počítačom a nahádžeme všetko do vektorovej grafiky, naše nápady kreslíme na papier. Hodiť to na papier je dôležité, človek je vtedy kreatívnejší a nelimituje sa prácou na počítači. Keď nájdeme tie správne nápady, ktoré korešpondujú s klientovým zadaním, rozvinieme ich a prenesieme ich do vektorovej grafiky.

Tento článok je dostupný členom Startitup PREMIUM

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá