Ako dostať konkurenciu? Pracuj potichu a jednoducho

  • Pracuješ v startupe? Snažíš sa zmeniť svet? Ideš urobiť niečo veľké a zničiť toho konkurenta, ktorý ovláda celý trh? Skvelé. No ak ti mám poradiť: Nikomu o tom nehovor.
Nautically-Appropriate
  • Pracuješ v startupe? Snažíš sa zmeniť svet? Ideš urobiť niečo veľké a zničiť toho konkurenta, ktorý ovláda celý trh? Skvelé. No ak ti mám poradiť: Nikomu o tom nehovor.

Ale prečo? Prečo by si nemal deklarovať svetu svoj zámer obrátiť všetko hore nohami? Nie je práve príbeh Dávida a Goliáša tým, čo sa médiam páči? Mám svoje dôvody, prečo si myslím, že by si mal mlčať.

 

Nechaj sa ignorovať

Najlepším možným scenárom, ako poraziť nejakého etablovaného giganta je, keď ťa predtým kompletne ignorujú. Vďaka tomu máš príležitosť potichu pracovať na veciach bez toho, aby na teba niekto vyvíjal tlak.

Tyler_Durden_1

 

Malo by to byť nejak takto: „O nás sa nestarajte, sme len malý tím, ktorý pracuje na malom projekte. Nestojíme vám za pozornosť.“

 

Nesnaž sa provokovať

Nemal by si gigantov provokovať, mal by si sa snažiť, aby jednali racionálne. Ak vznikne priveľa emócií, môže zaúradovať sila ega a útok. Možno, že ťa nezničia, no táto ich snaha diskreditovať ťa ti môže poriadne uškodiť. A keď ešte začneš na tieto útoky reagovať, kompletne si skončil. Pretože práve tichý a nenápadný útok je to, o čo sa tu snažíš. Inak to nepôjde.

meet-the-winners-from-slush-a-massive-startup-competition-in-finland

 

Vytvor niečo jednoduchšie a nastav cenu rozumnejšie

Vytvoríš produkt a snažíš sa presvedčiť zákazníkov, že si lepšou alternatívou. Znie to logicky. No nie je. Aspoň na začiatku by si určite nemal urobiť niečo „lepšie“. Ak to totiž urobíš, dostaneš sa na ich domáce ihrisko. Hráš hru, v ktorej sú oni fakt dobrí, možno ju aj vymysleli. Na takúto snahu zareagujú do pár hodín. No ak urobíš niečo jednoduchšie a lacnejšie, už majú problém. Nebudú svoj produkt predsa posúvať na „nižšiu“ úroveň.

Tvojim cieľom je teda vytvoriť produkt, ktorý je dosť dobrý pre zákazníkov, o ktorých sa tvoj konkurent až tak nestará. Ak sa ich najlepší zákazníci nebudú z jednoduchosti tvojho produktu smiať, tak to zrejme robíš zle. Keď prerazíš, potom môžeš mieriť vyššie.

Takže kedy by si mal o svojej snahe preraziť začať hovoriť?

Keď budeš môcť hovoriť v minulom čase. „Vtedy sme prerazili..“ Dovtedy skloň hlavu a pracuj. Potichu

1414087404-7-insanely-productive-habits-successful-young-entrepreneurs

zdroj: onstartups.com

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech