Dráčik zatvára svoje predajne. Hlavné mesto prišlo o dve prevádzky v obľúbených lokalitách

  • Obľúbený obchod s hračkami zatvára dve svoje pobočky
  • Predajne skončili v Bratislavskej Petržalke aj v Lamači
na snimke je hrackarstvo, Dráčik, mama, deti, hračky
  • Obľúbený obchod s hračkami zatvára dve svoje pobočky
  • Predajne skončili v Bratislavskej Petržalke aj v Lamači

V segmente hračkárstiev patrí Dráčik medzi najznámejšie značky na Slovensku. Jeho pobočky nájdeme vo väčšine nákupných centier, pričom ilné postavenie na trhu má vo viacerých regiónoch. Zákazníci ho poznajú najmä vďaka širokej ponuke, výraznému brandingu a dostupným cenám.

Hoci značka dlhodobo expanduje a drží si stabilné hospodárske výsledky, ani jej sa nevyhýbajú zmeny. Dôkazom je aktuálne zatvorenie dvoch predajní v hlavnom meste. Čo presne sa stalo a aký to bude mať vplyv na prítomnosť značky v Bratislave?

Dráčik zatvára v Petržalke a Lamači

Podľa portálu interez.sk spoločnosť Dráčik ukončila prevádzku v dvoch bratislavských pobočkách – v Galérii Petržalka a Tesco Lamač – pre uplynutie nájomných zmlúv. V prípade Petržalky zástupcovia obchodného centra potvrdili, že „nájomcovi Dráčik uplynul zmluvný vzťah“ a zatiaľ neoznámili, kto obsadí uvoľnené priestory. V Lamači reagoval galériový manažment menej promptne, no podľa dostupných informácií rovnako prebiehajú interné rokovania so záujemcami.

Ide o štandardný jav v retailovom segmente – obchodné centrá pravidelne inovujú svoj mix nájomcov a hľadajú optimálne využitie komerčných plôch. Zatiaľ neexistujú žiadne signály, že by išlo o dlhodobý ústup Dráčika z Bratislavy. Reťazec si ponecháva svoju silnú prítomnosť v iných vyhľadávaných lokalitách – čo naznačuje, že ide skôr o taktickú optimalizáciu než strategické rozhodnutie.

Dráčik má stále výrazné pokrytie v Bratislave

Zatvorenie dvoch predajní v obchodných centrách Galéria Petržalka a Tesco Lamač neznamená oslabenie pozície značky Dráčik v hlavnom meste. Naďalej totiž prevádzkuje až osem predajní v rôznych častiach Bratislavy. Zákazníci ho nájdu v nákupných centrách, ako sú Bory Mall, Central, Eurovea, Avion či Shopping Palace. Okrem toho má predajňu aj priamo v centre mesta – na frekventovanej Obchodnej ulici.

Svoje miesto si reťazec drží aj v lokalitách, ako VIVO! alebo OC II v Podunajských Biskupiciach. Týmto pokrytím pokrýva takmer celé územie hlavného mesta a zostáva ľahko dostupný pre široké spektrum zákazníkov. Pre porovnanie – konkurenčný Sparkys (v portfóliu Alltoys) má v Bratislave len štyri prevádzky, čo len potvrdzuje dominantné postavenie Dráčika na trhu.

Hračkárstvo Dráčik
zdroj: central.sk/reprofoto

Silné hospodárske výsledky

Aj napriek spomínaným zmenám si Dráčik drží stabilnú výkonnosť. Za rok 2023 dosiahla spoločnosť tržby vo výške 72,49 milióna eur. Čistý zisk prekročil hranicu 2 miliónov eur, čo svedčí o tom, že firma má pevné základy a efektívne fungovanie. Finančné výsledky potvrdzujú, že aj pri menších zmenách v sieti zostáva reťazec aj naďalej silným hráčom v oblasti predaja hračiek.

K zatvoreniu dvoch bratislavských prevádzok sa spoločnosť zatiaľ verejne nevyjadrila. Podľa všetkého však ide o bežnú optimalizáciu siete – výmena nájomcov je prirodzenou súčasťou obchodnej stratégie v dynamicky sa meniacom maloobchode. Vzhľadom na rozsiahlu prítomnosť značky na Slovensku a jej finančnú stabilitu nič nenasvedčuje tomu, že by šlo o ústup z trhu. Naopak, naďalej potvrdzuje, že vie pružne reagovať na zmeny a udržať si silnú pozíciu aj v čase, keď iné firmy zvažujú škrty.

Čítajte viac z kategórie: Zo Slovenska

Zdroj: Interez

Najnovšie videá

Trendové videá