Duševná stratégia, ktorá ti pomôže v dosahovaní cieľov. Má len 4 základné fázy

  • Nech sa už chceš vo svojom živote dostať kamkoľvek a dosiahnuť čokoľvek, musíš vyvinúť aspoň nejaké to úsilie
  • Duševná metóda WOOP ti môže byť nápomocná v dosahovaní cieľov
  • Jej podstatu tvoria 4 fázy – želanie, výsledok, prekážka a plán
unsplash.com / Will Wilson
  • Nech sa už chceš vo svojom živote dostať kamkoľvek a dosiahnuť čokoľvek, musíš vyvinúť aspoň nejaké to úsilie
  • Duševná metóda WOOP ti môže byť nápomocná v dosahovaní cieľov
  • Jej podstatu tvoria 4 fázy – želanie, výsledok, prekážka a plán

Viac ako 20 rokov výskumu prinieslo svoje ovocie. Výsledkom je duševná stratégia WOOP, ktorá je praktická, prístupná a pomôže ti nielen zmeniť nechcené návyky, ale aj nakopnúť sa v plnení tvojich cieľov, ktoré sa ti možno občas zdajú nedosiahnuteľné. Ukázalo sa, že je účinná bez ohľadu na vekovú kategóriu alebo oblasť života, či už ide o zdravie, kariéru alebo medziľudské vzťahy. „Môže podporiť všetky oblasti. Je určená pre tých, ktorí v živote nevedia, kam ďalej, ale aj pre tých, ktorí vedú pohodový život, ale cítia, že by im mohlo byť ešte lepšie. Alebo aj pre tých, ktorí čelia konkrétnej výzve,“ uvádza sa na oficiálnej webovej stránke WOOP.

V rôznych štúdiách, ktoré sa touto stratégiou zaoberali, je uvádzané, že je založená na akomsi „duševnom kontraste“. Predstav si, že si svoje ciele už dosiahol a porovnaj to s tým, ako si na tom v súčasnosti. To, že tieto dve myšlienky dostaneš do kontrastu ti umožní, aby si lepšie identifikoval prekážky, ktoré delia tvoj súčasný život od toho vysneného.

Zobraziť celú galériu (1)
zdroj: unsplash.com / Patrick Perkins

Základ WOOP tvoria len 4 jednoduché slová – želanie, výsledok, prekážka a plán. Z toho vychádzajú aj 4 základné kroky, ktorých by si sa mal pridržiavať:

1. Niečo si želaj – vytýč si svoj cieľ.

Nie je pritom podstatné, či túžiš po kariérnom raste alebo máš menší osobný cieľ, ktorý by si chcel dosiahnuť. Čo tak si priať napríklad menej stresu vo svojom živote a riešenie problémov s chladnejšou hlavou?

2. Zameraj sa na výsledok.

A to nie na hocijaký, ale rovno si predstav tú najlepšiu možnú variantu, ktorá ťa môže postretnúť, ak sa ti tvoje želanie splní. Napríklad menej stresu by pre teba znamenalo väčší pocit pokoja.

3. Identifikuj prekážky.

Čo ti bráni v tom, aby si svoj cieľ skutočne dosiahol? Ak sa ti to podarí pomenovať, urobíš ďalší dôležitý krok vpred.

4. Urob si plán.

Čo môžeš urobiť, aby si dokázal prekonať prekážky? Nie je dôležité si v hlave urobiť plán, ale ho aj následne dodržiavať. V prípade stresových situácií si napríklad povedz, že budeš zhlboka dýchať alebo si rovno polož otázku „čo také hrozné sa môže stať?“

A aby si si nemyslel, že všetko vyššie uvedené sú len prázdne sľuby, štúdie dokazujú, že táto stratégia naozaj funguje. Tak napríklad:

  • WOOP pomohla účastníkom štúdie zdvojnásobiť ich výkonnosť počas obdobia 4 mesiacov. Zároveň bol u účastníkov v období 2 rokov zvýšený príjem ovocia a zeleniny o 30 %.
  • WOOP pomohla účastníkom štúdie zredukovať správanie, ktoré súviselo s neistotou (napríklad nazeraním do partnerovho telefónu), čím zároveň došlo aj k posilneniu vzťahov ako takých.
  • WOOP pomohla pacientom trpiacim cukrovkou II. typu zlepšiť ich osobnú starostlivosť.
  • WOOP pomohla účastníkom štúdie zvýšiť ich toleranciuspoločenskú zodpovednosť voči ľuďom, ktorí sú zaraďovaní do skupín z dôvodu predsudkov.
  • WOOP zvýšila u študentov vysokých škôl úsilie pri príprave na testy až o 60 %.

Zdroj: curiosity.com, woopmylife.org

Najnovšie video

Najnovší podcast

Kuruc z Pracujúcej chudoby: Matovič má rád vypäté situácie, nevieme, kam až zájde

Najnovšie