Dvaja kamaráti si za desiatky tisíc eur otvorili vlastný fast food. V gastre im akútne chýbajú ľudia

  • Roman a Filip sa rozhodli priniesť na trh vlastnú značku fast foodu
  • Ich Uncle Phil si rýchlo získal množstvo verných zákazníkov
Na snímke je ponuka Uncle Phil.
Uncle Phil
  • Roman a Filip sa rozhodli priniesť na trh vlastnú značku fast foodu
  • Ich Uncle Phil si rýchlo získal množstvo verných zákazníkov

Tridsiatnici Roman Alberty a Filip Moravčík sú dvaja mladí podnikatelia, ktorí v minulosti pôsobili v bežných kancelárskych zamestnaniach a chvíľu sa motali aj v gastro segmente. 

Napokon sa rozhodli predstaviť spoločný projekt, ktorým je moderná prevádzka rýchleho občerstvenia s americkým nádychom aj dizajnom. Ide o ich vlastný farebný fast food s názvom Uncle Phil.

„Koncept je zameraný na predaj pizze, chceme však do budúcna rozšíriť portfólio o iné produkty, avšak až potom, ako sa doladia a budeme presvedčení, že sú kvalitné a zaujmú zákazníkov. Pri štarte podnikania sme určite mali a aj máme obavy, obzvlášť v súčasnej situácii. Ale to je riziko podnikania.“

Objasňujú, že celý ich biznis nápad, ako aj samotný koncept podniku sa zrodil už v roku 2019. Priznávajú, že išlo o obdobie, keď pandémiu či súčasnú energetickú krízu nemohli ani len predpokladať, a teda vnímali zrod značky z úplne iného svetla.

Povedali si, že do Nitry prinesú vlastný koncept s charakteristickými produktami, ktorý by zároveň mal nejaké univerzálne prvky. Na to, aby všetko fungovalo tak, ako má, museli dať dokopy desiatky tisíc eur. Investovali predovšetkým do kuchyne, ktorá bola z hľadiska financií aj prevádzky absolútnym ťažiskom.

Zdražovaniu sa nedalo vyhnúť

Potrebné peniaze získali vďaka kombinácii ich vlastných zdrojov, no tak ako to zväčša býva, nevyhli sa ani načerpaniu úverov.

„Vzhľadom na pandémiu a súčasnú energetickú situáciu sa návratnosť financií predĺži, ale veríme, že po zlých časoch prídu aj tie lepšie. Navyše samozrejme, inflácia sa musela preniesť do ceny, lebo s pôvodnými cenami by sme boli pod nákladmi, čo je dlhodobo neudržateľné,“ hovorí spoluzakladateľ značky Roman Alberty.

Tento článok je dostupný členom Startitup PREMIUM

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá