Elektromobilita sa už nedá zastaviť. Na baterky bude aj obrovský Mercedes triedy G

  • Ako potvrdil sám šéf Mercedesu, auto príde ešte tento rok
  • Nová generácia je tu len od roku 2018, prevratné zmeny v dizajne teda nečakajme. Aerodynamika tu nijak pomáhať nebude
Mercedes G
Mercedes-Benz
  • Ako potvrdil sám šéf Mercedesu, auto príde ešte tento rok
  • Nová generácia je tu len od roku 2018, prevratné zmeny v dizajne teda nečakajme. Aerodynamika tu nijak pomáhať nebude

V automobilovej brandži plnej puritánov túžiacich po klasických atmosférických motoroch s čo najväčším počtom valcov, dnes nastal, zrejme, najväčší šok od roku 2009, kedy športové Porsche do svojho modelu namontovalo dieselový motor. 

Ako informuje nemecký Autobild, obrí teréniak obľúbený aj medzi mnohými (tiež slovenskými) futbalistami, Mercedes-Benz triedy G, dostane plne elektrifikovanú verziu s označením EQG. 

A prečo je to šok? Pravdepodobne neexistuje auto, ktoré by sa tradícií držalo viac, než práve legendárne G-čko. Za všetko hovorí už len fakt, že od roku 1979, kedy uzrela svetlo sveta prvá trieda G, ide len o štvrtú generáciu tohto modelu. Vo svete, kde výrobcovia sypú na trh nové modely každých päť či šesť rokov, aby sa udržali konkurencie schopní. 

Auto bez súperov

Lenže trieda G zrejme ani žiadnu nemá. Ponúka unikátnu kombináciu luxusu a robustnosti, pred ktorou uhýba do pravého pruhu takmer každý. No a samozrejme, popri tom všetkom elegantne zvládne terén, pred ktorým zastavia všetci vodiči moderných SUV. 

Aktuálna generácia W463 tak mohla od roku 2018 prejsť len kozmentickými zmenami oproti tej predošlej, ktorá tu je už tridsať rokov. Museli však zostať charakteristické smerovky v úplných rohoch karosérie, krabicové tvary vysmievajúce sa akejkoľvek aerodynamike, kruhové svetlomety aj dvere, ktoré pri zatváraní stále trieskajú rovnako, ako prvé G-čko vôbec. 

Mercedes-Benz-G-Class
zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes a jeho zákazníci si pri triede G nerobia starosti ani so spotrebou paliva. Najslabším článkom v ponuke je verzia G 350 d s výkonom 210 kW (286 koní) a tabuľkovými emisiami 283 gramov na kilometer jazdy. Na opačnej strane je AMG G 63 s 585-koňovým výkonom, osemvalcom a spotrebou 16,4 l v kombinovanej prevádzke.

Je tak jasné, že súčasné čoraz prísnejšie emisné normy by G-čko navždy zabili, čo si Mercedes nemôže dovoliť, veď na konci minulého roka vyrobil už 400-tisíci kus, informuje Motor1.  

Už tento rok

O tom, že sa s triedou G v plnej elektrike počíta, informoval samotný šéf automobilky Ola Källenius. Uvidíme ju dokonca už o pár týždňov, v septembri 2021 na domácom autosalóne v Mníchove. 

Registrované ochranné známky nasvedčujú, že by mohli prísť verzie EQG 560 a EQG 580, s výkonom niekde okolo 530 koní. Celá idea však prekvapivo dáva zmysel.

Áno, G-čko je síce pravdepodobne najmenej energeticky efektívnym autom na svete (hneď po kamiónoch a autobusoch), no obrovská karoséria môže veľmi ľahko niesť aj obrovské batérie. Autobild hovorí až o 108 kWh článkoch – len na porovnanie, Tesla Model S Plaid má 95 kWh batérie. Dojazd by tak nemusel byť vôbec márny, podľa nemeckých novinárov aj cez 500 km.

S cenou to však už až tak ružovo nevidia, magazín špekuluje o hranici 130-tisíc eur pre základný model. Aj ten však bude vybavený dvomi motormi. Každá náprava bude mať vlastný, takže pohon 4×4 zostane, pochopiteľne, zachovaný.  

Zdroj: Autobild.de

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech