Erik to riskol, rozbehol biznis v meste, odkiaľ ľudia utekajú. Spája luxusné autá a top kávu

  • Majiteľ pd drive clubu vytvoril jedinečné miesto
  • Spája kávu a luxusné autá
Erik Gajdoš
Kávičkári.sk/Rudolf Sladkovský
  • Majiteľ pd drive clubu vytvoril jedinečné miesto
  • Spája kávu a luxusné autá

Tento rozhovor sa bude odohrávať v obklopení dizajnu, množstva „koní“ a skvelej kávy. Majiteľovi pd drive clubu sa podarilo vytvoriť miesto, ktoré si zamilujú všetci milovníci áut a kávy. A nielen oni. Píšu Kávičkári.sk.

Tento unikátny koncept v sebe spája prémiové detailingové štúdio a štýlovú kaviareň. K tomu je vždy prítomný dobre naladený a vysmiaty Erik so svojou šiltovkou. Táto kombinácia je zárukou príjemne stráveného času. Veď posúďte sami a nechajte sa s nami zlákať na návštevu.

Ako by si definoval svoju prevádzku? Priznám sa, že ja s tým trochu bojujem.

Ja tiež. Máme v rukách šálky s kávou a sedíme na gauči, no nie sme úplne klasická kaviareň v pravom zmysle slova. Tu vidíš odhalenú karosériu z Porsche, obďaleč je veľký perforovaný kus plechu, ktorý slúži ako stôl, tam na polici je zase autokozmetika.

Zároveň máš výhľad do garáže, kde od rána kolegovia pracujú na vozidlách klientov. Myslím, že samotný názov pd drive club je najpresnejšia definícia konceptu. Sme takým „hubom“, komunitným centrom, miestom stretávania sa všetkých milovníkov áut, kamošov, klientov. Rovnako aj priestorom na skvelú kávu, rande, pracovné stretnutie či prácu. Pozývam všetkých na návštevu, aby si vytvorili názor sami.

Sedíme v zaujímavom priestore, už od príjazdovej cesty vidíme na koniec garáže. Bolo cieľom urobiť koncept pd drive club transparentným?

Pd drive club sme otvorili len pred pár dňami, po presťahovaní sa z našich pôvodných priestorov v priemyselnejšej zóne. Na našej súčasnej adrese bolo ešte nedávno niekoľko kancelárií a firiem. Celé sme to otvorili, prerobili a nechali len nosné steny.

Doplnili sme priestor o množstvo dizajnových prvkov a vznikol súčasný pd drive club. Chceli sme vytvoriť priestor, kde budeme môcť pozvať do „nášho sveta“ nových zákazníkov, klientov a umožniť im viac nahliadnuť do zákulisia toho, čo robíme.

Neprekáža ti, že každý vidí, čo presne robíš?

Vôbec. Skôr je to súčasť nášho marketingu. Tým, že je v pd drive club všetko presklené, musíme makať na 120 % a bezchybne, lebo zákazníci to vidia. Zároveň je práca na prémiových vozidlách lákadlom pre našich hostí.

A7405226
zdroj: Kávičkári.sk/Rudolf Sladkovský

Taktiež to predstavuje dôležitý moment aj pre našich klientov, ktorí nám tu často nechávajú vozidlá v hodnote nehnuteľnosti. Potrebujú cítiť, že auto nechávajú v dobrých rukách a v dobrých podmienkach.

A tá zotretá hranica medzi garážou a kaviarňou je super aj z toho hľadiska, že sa môžem venovať aj hosťom, aj práci. Ak niekto prejaví záujem, prevediem ho našou dielňou, ale aj vidím, keď príde niekto na stretnutie a podobne.

Čomu sa vlastne venuješ?

Mňa tu niekde v priestore možno nájsť vždy. Najviac sa však venujem detailingu vozidiel klientov, konkrétne ochrane a práci s lakom. V našej garáži sa nevenujeme servisu či prezúvaniu, tu sa staráme o vizuál interiéru a exteriéru áut.

Veľmi zjednodušene sa dá povedať, že sa staráme o všetky možné aj nemožné povrchy vozidla. Karoséria, lak, motorový priestor, interiér, čalúnenie, plasty… Auto k nám príde ako do wellnessu a odchádza v tip-top vizuálnom stave.

Či už je to za účelom konzervácie a zachovania investície, kvôli ochrane pred počasím, alebo je to pravidelné čistenie a údržba, o našich klientov sa staráme vždy s radosťou. Okrem iného tu vieme autá aj garážovať, vystavovať či ponúkať na predaj.

Chcel si sa tomu venovať odjakživa, alebo to bola, ako častokrát, náhoda?

Hrával som profesionálne futbal, a keby som tomu dal viac, mohol som ho hrať dodnes. Ale prestalo ma to baviť a chcel som ísť študovať architektúru. Nakoniec to však život zariadil inak. Cez brata mojej partnerky som sa dostal k autám a ten svet okolo ma očaril.

V nejakom rozhovore som sa dozvedel, že si bol medzi prvými, ktorí niečo také na Slovensku začali robiť. Aké boli začiatky?

Keď sa obzriem spätne, tak divoké a veľmi vtipné. Začínal som tu, hneď oproti súčasnej budove cez cestu, v takej drevenej stodole. To, ako sa pracuje s lakom, som čítal na zahraničných fórach. Prvé čistiace prípravky som objednával zo zahraničia netušiac, či mi vôbec prídu.

A7405163
zdroj: Kávičkári.sk/Rudolf Sladkovský

Takmer pred 15 rokmi, keď sme ja a pár chalanov začínali, tu neexistoval žiadny segment profesionálnej starostlivosti o autá. Boli tu nejaké umyvárky, ale ľudia si robili všetko doma, na dvore či na záhrade. O práci s lakom, o jeho ochrane, tu nik nechyroval, a tak som sa tomu začal, vtedy ako Gajdoš Autolesk, venovať profesionálne.

Dokázali tomu vtedy ľudia porozumieť, alebo si o zákazníkov musel bojovať?

V prvom rade som sa to musel naučiť sám. Stavali sme na zelenej lúke. Študovali sme zahraničné fóra a postupne sa učili, ako vykonávať jednotlivé veci. Neskôr sme založili s pár chalanmi aj slovenské fórum a vymieňali si skúsenosti.

A áno, ľuďom sa zdalo v tej dobe zvláštne platiť pomerne vysoké sumy za to, že im niekto „umyl“ auto. Aj keď to je veľmi dehonestujúce. Práca na jednom aute u nás trvá tri až sedem dní a ide sa skutočne do hĺbky. Začal som svojím autom, potom autami pár kamošov, a tak, pomaličky, organicky sa to rozrastalo.

Ľudia boli s mojimi službami spokojní a posúvalo to aj mňa. Oslovili ma neskôr z Todosu, aby som šiel do priestoru k nim, kde som pôsobil niekoľko rokov a ku koncu sme kávu podávali aj tam.

Ako káva pasuje do celého konceptu detailingu?

Autá a káva, to ide dokopy. A ja som milovník kávy. Celé to vyplynulo tak nejako prirodzene. Ako sme sa ako firma rozvíjali a posúvali, tak sme postupom času začali mať stále zaujímavejších klientov. Až sme sa vyprofilovali do dnešnej podoby, kedy sa prevažne staráme o prémiový segment vozidiel a dosť výrazne o značku Porsche. Jednoducho sme chceli, aby aj návšteva našej dielne a priestorov bola zážitkom.

Klienti nám tu nechávajú státisícové autá. Chceli sme pre nich vytvoriť miesto, kde budú vidieť a vedieť, že je ich auto v bezpečí a v dobrých rukách, kde môžu nahliadnuť na všetky procesy. A tak sme už na predchádzajúcom pôsobisku inštalovali kávovar a podávali nejaké základné kávové nápoje. Aby sme mohli klientov na úrovni privítať, aby si vedeli u nás dať kamoši prestávku na cestách, či len tak, prišli na kus reči.

A stala sa z pd drive club „dospelácka“ kaviareň na novej adrese?

V podstate sme museli opustiť priestor, v ktorom sme roky fungovali, a hľadali niečo nové. Mali sme šťastie, že ako etablovanej značke, pod ktorou som podpísaný, nám ľudia sami ponúkali priestory a chceli sa s nami spájať. Nakoniec sme sa rozhodli pre yellpoint. Vedľa skvelej reštaurácie Yell Cousine sme prerobili pôvodné kancelárske priestory na garáž a kaviareň, podľa našich predstáv, a výsledkom je dnešný pd drive club.

Nebál si sa toho skoku do skutočného gastrobiznisu?

Tým, že náš core biznis je stále dielňa, nepotrebujem, aby kaviareň generovala nejaké závratné peniaze. Budem úplne spokojný, ak si zarobí na seba, tovar a personál. Čokoľvek navyše ma len poteší. Robíme to pre priateľov, klientov, komunitu a, samozrejme, aj pre zákazníkov.

Nevnímam to ani ako prácu či nejaký biznis model. Je to skôr priestor na trávenie času, na vedenie rozhovorov, na stretávanie sa. A tá káva a ďalšie veci idú prirodzene nejak okolo toho.

V čom je pd drive club ako kaviareň výnimočný?

Dosť sme sa vyhrali s dizajnom a estetikou. Aby bol pd drive club pohodlný, súkromný aj komunitný. Každý si u nás nájde svoje obľúbené miesto. Či je to na gauči, v kresle, alebo za komunitným stolom.

A, samozrejme, sú to práve autá, ktoré sú jednoznačným ťahákom. Veď kde inde si dáš espresso a vedľa teba bude zaparkované krásne zrenovované Porsche? Dnes dobrú kávu nájdete v každom meste, treba ísť o krok ďalej a priniesť niečo nové a niečo iné.

Preto aj náš interiér budeme meniť. Už o dva týždne tu budú iné autá a iné prvky. Aj dnes to tu vyzerá rozdielne oproti otváraciemu dňu. A týmto chceme byť známi – štýlom, atmosférou, zážitkom a aj kvalitou služieb a produktami.

Prečo si otvoril pd drive club práve v Ružomberku?

Túto otázku dostávam často. Tak isto aj ponuky na presun garáže do Bratislavy či návrhy na frančízovanie. Ale to odmietam. Myslím, že ak by to bolo kdekoľvek inde, alebo by som tam nebol ja, už by to stratilo to čaro a dušu.

No a v neposlednom rade, som z Liptova, mám tu rodinu aj život a milujem to tu. Navyše, Ružomberok je v strede križovatky ciest z Bratislavy a Košíc, Banskej Bystrice aj Žiliny. Naši klienti to majú k nám rovnako ďaleko zo všetkých kútov Slovenska.

Dovolím si tvrdiť, že úroveň našej práce s autami je ako taký michelinský level vo svete reštaurácií. Zákazníci vedia, prečo sem chodia. A chodia sem radi. Už aj vďaka krásnemu novému priestoru.

Pre koho je kaviareň pd drive clubu určená? Môžem sem prísť, aj keď si nepotrebujem dať urobiť auto?

Pre všetkých! Aj pre domácich miláčikov. V novom priestore sme skutočne ozajstná kaviareň, kde si dáš svoj obľúbený kávový nápoj, chystáme Cold Brew, nejaké limonády a podobne. V spolupráci s reštauráciou Yell máme v ponuke aj špeciálny drive club sendvič.

Ak niekoho prepadne náhly hlad, vieme to vyriešiť. Sme strategicky dobre umiestnení na vstupe z Banskej Bystrice, vedľa čerpacej stanice a reštaurácie s parkovaním, takže pozývame všetkých. Nielen klientov, kamošov a milovníkov áut, ale každého, kto má rád kávu, zaujímavé priestory a dizajn. A my už z vás milovníkov áut spravíme.

Ako si vyberal kávu do pd drive club?

To bolo veľmi jednoduché. Šimon z mlsnacava je môj priateľ aj mimo gastronomických kruhov, majiteľ krásneho auta a veľký milovník všetkého okolo vozidiel. Keď som hľadal dodávateľa kávy aj technológie, voľba bola jednoznačná. Spolu sme vybrali kávovar, ktorý bude ladiť s priestorom, a kávu, ktorú ocenia aj tí najprísnejší kávičkári. Mal som šťastie, že sa mi k tomu podarilo zohnať aj šikovných baristov, ktorí garantujú kvalitný kávičkársky zážitok.

Názov a koncept samotný ti dáva široký priestor na jeho rozvíjanie. Kde vidíš pd drive club v budúcnosti?

Chcel by som z pd drive club vytvoriť komunitnú značku. Pojem, ktorý bude niečo znamenať. Veľmi sa mi páčia koncepty v zahraničí. Historické či zrekonštruované budovy v priemyselných zónach ponúkajú na jednom mieste gastro, eventový priestor, priestor pre tvorcov, ubytovanie…

A také niečo si viem z dlhodobého hľadiska predstaviť. Vytvoriť značku, pokojne tu, kde sme teraz, a raz ju presunúť niekam na vidiek. Na nejakú usadlosť, kde budeme organizovať večere, oslavy, stretávky, zrazy a akcie, nie nevyhnutne spojené len s autami. Zároveň tam mať svoju dielňu, rozšíriť portfólio služieb a realizovať pod značkou pd drive club široké spektrum aktivít.

A čo plánuješ v najbližšej dobe?

Pd drive club sme prednedávnom otvorili, tak v prvom rade chceme zastabilizovať a rozbehnúť kaviareň. Zistiť, ako veľmi sem budú ľudia chodiť, a vychytať všetky muchy. Mám v hlave nejaké „autokino“, pozrieť si v ňom takých 60 sekúnd a sedieť vedľa Eleanor, to by mohol byť nový rozmer zážitku.

Ďalej pokračovať vo verejných aj neverejných eventoch, zrazoch, jazdách a akciách. Teraz sme sa stali súčasťou aj Yakshovho Love Them Run Clubu, takže chceme rozvíjať komunitu aj týmto smerom.

Mám aj víziu urobiť v našom priestore, nesnobsky a veľmi neformálne, spolu s kolegami od vedľa z reštaurácie Yell Cousine, zaujímavú degustačnú večeru. Napríklad v štýle talianskej kuchyne, k tomu zaparkovať tri až štyri Ferrari. Myslím, že niečo také tu nikto nerobí a mohlo by to byť zaujímavé.

Zdroj: Kávičkári.sk

Najnovšie videá

Trendové videá