Escape roomy a laser arény sú nuda, Geekend ťa o tom presvedčí

  • Fenomén poslednej doby s názvom virtuálna realita poriadne zasiahol nielen hráčsky priemysel a vyzerá, že len tak ľahko nepominie. Samozrejme to neobišlo ani Slovensko, zažiť virtuálnu realitu na vlastnej koži dnes nie je žiadny problém. Stačí prísť napríklad do Geekendu v Bratislave. Čo to ten Geekend vlastne je a ako vznikol som zisťoval od jeho zakladateľov, Tomáša Medelského a Martina Marikoviča.
14976773_1897545233806691_4742271288710623460_o
  • Fenomén poslednej doby s názvom virtuálna realita poriadne zasiahol nielen hráčsky priemysel a vyzerá, že len tak ľahko nepominie. Samozrejme to neobišlo ani Slovensko, zažiť virtuálnu realitu na vlastnej koži dnes nie je žiadny problém. Stačí prísť napríklad do Geekendu v Bratislave. Čo to ten Geekend vlastne je a ako vznikol som zisťoval od jeho zakladateľov, Tomáša Medelského a Martina Marikoviča.

Ako vznikol nápad vytvoriť Geekend?

Tomáš: Tá úplne prvá idea Geekendu ako konceptu pre hráčov vznikla cca pred dvomi rokmi, ale vtedy mala trochu inú podobu. Tá podoba, v ktorej sa nachádza dnes je vlastne výsledok toho, ako sa herná technológia posunula a tou je virtuálna realita, ktorá nás úplne dostala. Keď sme sa s touto technológiou zoznamovali, bol náš pôvodný plán úplne iný. Chceli sme viac prinášať tento druh zábavy na firemné večierky, uzavreté oslavy a podobne. Ako sme sa postupne zoznamovali s tým, čo to všetko dokáže sa nakoniec tento jednoduchý malý nápad skĺbil s pôvodným a vzniklo niečo úplne nové.

Takže vašim zámerom nebolo od začiatku spraviť herňu?

Martin: Ono tých variánt, čo s tým budeme robiť bolo od začiatku veľa. Začali sme dva roky dozadu s facebookovou stránkou Geekendu a svojim nápadom.
Tomáš: Malo to v podstate vyústiť do takého niečoho – Geekend mal byť v úvozdovkách wellness pobyt pre hráčov. Malo to byť viazané na konkrétne miesto a konkrétny čas, ale zároveň byť mimo centra, mimo mesta, niekde inde. Proste 3 dni vkuse len o hrách, pre hráčov so všetkými možnými technológiami, ktoré sú.

Martin: A potom prišlo toto leto, vyšli nové virtuálne mašiny a padla otázka: “Toto chcem robiť, ideš do toho so mnou?” Začali sme prehľadávať celý internet až sme zo všetkých variántov prešli k tomu, že otvoríme nie herňu, ale hráčsku zónu. Nechceme aby sa to volalo herňa.

14889753_1897545433806671_74077622012928407_o

foto: facebook @geekendsk

Je jasné, že virtuálna realita je hlavným tromfom, čo tu môžu ľudia okrem nej ešte zažiť?

Tomáš: Virtuálna realita, ktorá je základným pilierom Geekendu toho ponúka šialene veľa. Hocičo, na čo by si sa chcel zamerať, zažiť a byť priamym aktérom – taký nejaký obsah existuje a máme ho tu. Ale nie je to len o VR, ale aj všeobecne o hrách. Virtuálna realita je to najmodernejšie, čo z tohto segmentu existuje, ale vieme ísť ako keby trošku späť a máme tu herné konzoly – PS4 s VR headsetom, dva Xboxy s príslušenstvom ako je Guitar Hero alebo Kinectom, všetky hry v ktorých sa robia turnaje, ako sú Mortal Kombat, Fifa, NHL, Rocket League a podobne. A potom úplne dozadu s arkádovým automatom, ktorý ponúka tie najšialenejšie retro klenoty – Pacmana, Super Maria, Donky Konga, Space Invaders, staré Mortal Kombaty, staré Tekkeny, Street Fighter. Tá arkádová mašina je splnený detský sen pre nás oboch. A potom máme ešte VR racingový simulátor. Sedadlo, volant, VR a jazdíš.

Koľko tu máte hier?

Tomáš: Čo sa týka virtuálnej reality je to cez 100 titulov, čo sa týka Xboxov je to asi 40 titulov, na PS je to obdobný počet a arkádový automat má 5000 hier, z ktorých sa však veľa opakuje alebo je to to isté akurát s iným názvom. Z arkádových máme vyselektovanú približne stovku. Takže dokopy je to asi 300 hier. 100 pre VR, 100 pre konzoly a 100 arkádových. Tá VR scéna je taká, že každý deň vychádza niečo nové a my to sledujeme a skúšame. Ak to prejde našim sitom zábavy, tak to kúpime a je to tu.

14876439_1897545223806692_511904414581922242_o

foto: facebook @geekendsk

Môžu sa ľudia s vami a VR stretnúť aj na nejakých eventoch?

Tomáš: Áno, v podstate zatiaľ sme toho absolvovali niekoľko. Je našim cieľom odprezentovať sa pre tie eventy, kde to má zmysel, čo znamená, že boli sme na noci VR, ktorú robil Connect, lebo to bol absolútne tematicky cielený event. Chceme byť súčasťou komunity, ktorá sa zaoberá VR, nechceme aby to ostalo pri tom, že sme hráčska zóna, ale máme aj ďalšie ambície, ako rozvíjať tento projekt. Chystáme sa na TedEx, kde budeme robiť sprievodnú aktivitu s našou VR a boli sme na Hratislave. Do budúceho roka plánujeme byť súčasťou všetkých veľkých hráčskych eventov.

Čo hovoria ľudia na Geekend?

Martin: Ja som sa nestretol ani s negatívnou ani s neutrálnou reakciou. Každý čo si dá dole headset je z toho úplne unesený. Či už ide o deti alebo aj dospelých ľudí, a hry alebo aj pasívne zážitky, ako je pozorovanie veľryby. Aj keď nevidíš ich pohľad, vidíš ten výraz a všetci sa pri tom usmievajú. Je to úplne nový zážitok, ktorý predtým nemali kde zažiť.

Tomáš: V tomto zmysle je to veľmi vďačné. Je super sranda pozorovať ľudí, keď im dáš headset prvý krát na hlavu, ako ich to jednoducho strhne a zažívajú niečo, čo si ani nevedia predstaviť. Ťažko sa to popisuje niekomu, kto to nezažil.

Martin: Je to v podstate ako keby si bol niekde inde. Som na vesmírnej stanici a musím všetkých zabiť, nemôžem ísť na záchod lebo by dovtedy vybuchol svet. Pri tom ťa nedokáže rozptyľovať nič.

Tomáš: Každá tá kója s VR má svoj gauč, telku na ktorej vidno, čo sa v hre práve deje. Ľudia sa pri tom striedajú a bavia sa. Podľa mňa tu u nás vzniká najviac video a foto dát v širokom okruhu. A to je super. Keď to celé miesto vytvára príjemnú atmosféru a ľudia odchádzajú spokojní, potom sme aj my spokojní.

14976364_1897545210473360_1023503806851299026_o

foto: facebook @geekendsk

Mali ste aj nejaké zábavné zážitky?

Tomáš: Čas od času sa stane, že dojde nejaká partia geekov, idú hrať zombie hru a jeden z nich potom ostane kričiaci, schúlený v kúte a ostatní sa mu smejú. Sem tam sa stane, že prídu ľudia, čo to prežívajú až moc.

Martin: Veľká zábava bola naposledy, keď sme tu mali partičku čo hrala Rollercoaster postojačky. Tam bolo krásne vidieť protipóly keď sa jeden človek ledva udržal na nohách a druhý len stál, obzeral sa a ani to s ním nepohlo. Princíp je, že sa tomu musí človek aj troška oddať a podvoliť. Lebo keď si uvedomíš, že stojíš na zemi sa všetky tie presuny a podobne dajú vyblokovať v hlave. Nie je to o tom, že si prídeš zahrať a robíš všetko pre to, aby sa ti to nepáčilo.

Tomáš: Je zábava do akej miery dokážu predstavivosť a mozog dokresliť sprievodné javy, ktoré nesimulujeme. Či už je to rýchlosť alebo gravitácia, čokoľvek. Telo to dokreslí samo. Plus je zábavné sledovať človeka, ktorý to na sebe má. Ja osobne som nečakal, že to bude až také zábavné, ale užili sme si s tým veľa srandy.

Martin: Hlavne tie smiešne pohyby, ktoré ten človek robí keď má napríklad katanu v ruke a mláti všetkých. Veľký smiech to je. Mám pocit, že odkedy sme otvorili je viacej srandy na ľuďoch, ktorí v tom VR sú ako na samotnom VR.

A akí ľudia sem chodia? Iba zarytí gameri alebo hocikto?

Martin: Asi sme tu mali už všetky typy ľudí, vrátane dôchodcov.
Tomáš: To gro sú mladí ľudia. Nie vyslovene hráči, sú to mladí ľudia. Áno, dosť z nich sú hráči, cielime sa hlavne na nich. Väčšinou to sú mladí od 20 do 35 rokov. Ale všetci sem chodia. Či už náhodní alebo takí, čo nás videli na Facebooku a chceli si to vyskúšať. Máme ľudí, ktorí sem chodia hrať len Xboxy, máme ľudí, ktorí ešte nedali headset z hlavy. Od toho času ako otvoríme do veľmi skorého večera sú to rodinky s deťmi a neskôr večer sú to mladí ľudia. Veľa ľudí, ktorých nebavia normálne hry tá VR baví veľmi a pohltí ich.

14889761_1897545337140014_3815168993900111334_ofoto: facebook @geekendsk

Myslíš si, že budúcnosť hrania patrí VR?

Tomáš: Určite áno. Myslím si, že tradičné formy hrania budú pretrvávať a VR ich bude odsúvať na okraj. Závisí to aj od ceny týchto zariadení a ako sa budú kvalitatívne posúvať. Ale geeci v budúcnosti budú po nejakom čase vyzerať ako Sparťania vo filme 300.

Martin: Ono to príde do všetkých foriem zábavy. Aj to kardio v tom je ďaleko zábavnejšie, lebo k nemu máš príbeh. A všetko s príbehom sa lepšie predáva.

Tomáš: Máme aj jednu hru, ktorá simuluje fitness telocvičňu. Mali sme tu chalana, ktorý vzhľadom vyzeral ako klasický geek a dal na jeden záťah skoro 700 drepov. Vďaka nemu je Geekend v tej hre prvý na svete. To je šialené. A len vďaka VR. Chlapci gameri budú v budúcnosti veľmi atraktívni. :)

A aká je budúcnosť Geekendu? Plány?

Tomáš: Chceme vytvárať komunitu a byť komunitným centrom pre hráčov a hráčsku komunitu, rozširovať sortiment aktivít, čo tu sú, do budúceho roka úspešne etablovať nejaké ligy, ktoré sa týkajú konzol, arkádového hrania a VR. Byť stále lídrom v technológiách aby všetko, čo je k dispozícií bolo dostupné tu pre ľudí. Máme aj ďalšie plány, ale zatiaľ si ich necháme pre seba. Je to také naše dieťatko, pre mňa je to splnený sen.

14917281_1897545383806676_3945686743318932593_o

foto: facebook @geekendsk

zdroj titulnej fotografie: facebook @geekendsk

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK