Exkluzívne: ZSSK začne preplácať meškajúce vlaky. Koľko percent z ceny lístka ti vrátia?

  • Na trati Bratislava – Žilina príde k zaujímavej novinke
  • Meškanie vlakov kategórií IC a RR bude ZSSK preplácať
  • Zmena platí aj pre študentov, ktorí zvyčajne cestujú zadarmo
ZSSK
  • Na trati Bratislava – Žilina príde k zaujímavej novinke
  • Meškanie vlakov kategórií IC a RR bude ZSSK preplácať
  • Zmena platí aj pre študentov, ktorí zvyčajne cestujú zadarmo

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) vypraví denne 1 538 vlakov. Rýchlosť je pri preprave vlakom jedna z rozhodujúcich vlastností, no tú, bohužiaľ, ZSSK nemôže vždy ovplyvniť.

Niektoré trate sú však predsa len vo veľmi dobrom stave a ZSSK na nich tak môže ponúkať omnoho širšie zákaznícke služby, napríklad vrátenie peňazí za meškajúci vlak, ktoré doteraz neboli realitou.

Práve trať z Bratislavy do Žiliny je najmodernejšou na Slovensku a vlaky na nej dosahujú rýchlosť až 160 kilometrov za hodinu. ZSSK na nej tak dokáže prisľúbiť spoľahlivú a rýchlu dopravu až na sever Slovenska – koľajnice, stav trate aj vozový park tomu totiž vyhovujú.

ZSSK sa preto vo vlakoch IC (Bratislava <> Košice) a RR (Bratislava <> Žilina) rozhodla otestovať na Slovensku bezprecedentnú novinku. Služby na úseku medzi Bratislavou a Žilinou posúva na novú úroveň a na tejto trati ponúka vrátenie peňazí – takzvanú SUPERGARANCIU.

  • 50 % vrátenie peňazí – pri meškaní od 60 min. do 120 min.
  • 100 % vrátenie peňazí – pri meškaní nad 120 min.

Garancia vrátených peňazí nie je štandardom u štátnych ani súkromných dopravcov. Peniaze a čas za hodiny stratené v zápche ti nikto nevráti, no za meškajúci vlak budeš odškodnený. Jediný prípad, kedy ZSSK nebude preplácať lístky, je smrť v koľajisku.

Hoci v našich vlakoch už viac ako desať rokov pri nehode nikto nezomrel, na koľajach každý rok smrteľné nehody zaznamenávame. Dĺžka ich vyšetrovania a udelenie povolenie na prejazd vlaku tu nie je v rukách nás ani kolegov zo ŽSR, preto táto mimoriadna udalosť bude z našej garancie vyňatá,“ vysvetľuje hovorca ZSSK Filip Hlubocký

Potrebuješ Zákaznícke konto

ZSSK už dlho prevádzkuje vlastný systém zákazníckych kont, prostredníctvom ktorých si vieš kúpiť lístok aj cez internet. Jedným z hlavných cieľov ZSSK je aktuálne digitalizácia, preto bude refundácia lístkov možná len pre cestujúcich, ktorí si lístok kúpia práve cez Zákaznícke konto – čo sa dá cez appku, internet.

Za elektronický aj papierový lístok (kúpený vlastníkom Zákazníckeho konta) si môžeš nechať vrátiť peniaze na akejkoľvek stanici, v prípade, že máš na vrátenie peňazí nárok.

  1. Založ si Zákaznícke konto cez internet a následne používaj aplikáciu Ideme vlakom
  2. Lístky si kupuj cez internet a Zákaznícke konto
  3. Vytlačený papierový lístok, prípadne elektronický lístok, si pri kontrole nechaj potvrdiť vlakvedúcim
  4. V prípade meškania vlaku sa s opečiatkovaným papierovým/skontrolovaným elektronickým lístkom môžeš domáhať vrátenia peňazí

zdroj: ZSSK

Platí to aj pre študentov

Ako určite vieš, študenti slovenskými vlakmi cestujú zadarmo (okrem komerčných vlakov InterCity), no každý vlak ponúka len obmedzené množstvo lístkov. Občas si teda za svoj lístok musí zaplatiť aj študent, tým pádom si pri väčšom meškaní môže takisto vypýtať vrátenie peňazí.

Cieľom kampane je podotknúť, že na dobrých tratiach slovenské vlaky jednoducho nemeškajú a úsek Bratislava – Žilina, kde každý deň jazdí 8 párov vlakov kategórie RR, je toho dobrým príkladom.

zdroj: ZSSK

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech