Expert na marketing: Zabudol som byť pokorný a smerovalo to k prúseru. Dobrý biznis znamená priznať chybu a poučiť sa

  • Jaro Zacko tvrdí, že dobrý biznis neznamená len finančnú stránku, dôležité sú aj potreby zamestnancov
  • Nevyhol sa ani prvým chybám, ktoré ho zaviedli do problémov
  • Dnes šéfuje jednej z najúspešnejších reklamných agentúr na Slovensku a v Česku
BeFunky-collage (1)
Triad advertising
  • Jaro Zacko tvrdí, že dobrý biznis neznamená len finančnú stránku, dôležité sú aj potreby zamestnancov
  • Nevyhol sa ani prvým chybám, ktoré ho zaviedli do problémov
  • Dnes šéfuje jednej z najúspešnejších reklamných agentúr na Slovensku a v Česku

Jaro Zacko je kreatívny riaditeľ a spoluzakladateľ agentúry TRIAD Advertising. Posledné 4 roky sa aktívne venoval kreatíve v pražskom TRIADe, ktorý vyrástol na jednu z najlepších českých agentúr.

Aktuálne pôsobí ako konzultant pre TRIAD a ďalšie projekty – Kontentino a Brackets. Aj keď sa tvári stále mlado, v marketingu robí už viac ako 15 rokov. Prinášame rozhovor o biznise, marketingu, ale aj prvých chybách.

Jaro Zacko bude o svojich skúsenostiach hovoriť aj na Podnikateľskej fieste 26. septembra v Bratislave.

Dnes si v reklamnej sfére známe meno, ale prezraď, ako si sa vlastne dostal k podnikaniu?

Najprv som chcel byť spisovateľom, sedieť niekde na pláži a písať si príbehy. Potom som zistil, že písaním kníh sa ťažko zarába. Zato v reklame existuje pozícia copywriter, kde sa vlastne robí to isté, iba za to dostávaš aj plat, tak som to skúsil.

A k podnikaniu sme sa dostali tak, že na vysokej škole sme sa s Marekom Mrázikom počas prednášok nudili ,a tak sme si povedali, prečo nezaložiř vlastnú reklamnú agentúru, však to nebude také ťažké. Tak vznikol Triad.

Vybudoval si reklamnú agentúru Triad advertising. Čo považuješ za motor úspechu v kontexte Triadu?

Najdôležitejšie je, že Triad som netvoril sám. Mám veľké šťastie, že mám v Triade skvelých parťákov, Mareka Mrázika, Martina Wosku, Maru Mitlíkovú, Peťku Jankovičovú… a mohol by som pokračovať.

Okrem super ľudí nás mega baví práca, ktorú robíme. To je podľa mňa druhá dôležitá ingrediencia. Motorom úspechu sú ľudia a ich nadšenie. To budem hovoriť aj začínajúcim podnikateľom na Podnikateľskej fieste.

zdroj: Triad advertising

Čo robia začínajúci podnikatelia nesprávne?

To, čo my všetci. Veľa ľudí pozerá na úspechy iných, potom majú veľké očakávania a sú netrpezliví.

S akými najčastejšími chybami sa stretávaš pri začínajúcich podnikoch?

Často je vidieť práve netrpezlivosť. Okrem toho chýba správne namixovaný tím.

Robili ste aj vy niektoré z nich? Ako ste sa naučili robiť „biznis dobre“?

Samozrejme, urobili sme množstvo chýb. Ale snažíme sa z nich učiť. To podľa mňa znamená robiť biznis dobre – priznať si chybu, poučiť sa, ísť ďalej. Tak fungujú inovácie. Aj o tom budem viac hovoriť na Podnikateľskej fieste.

Aká bola tvoja najväčšia podnikateľská chyba? Ako si ju riešil?

V istej chvíli som zabudol byť pokorný. Všetko sa nám darilo, firmy rástli a ja som si myslel, že všetky moje rozhodnutia sú správne. Samozrejme to smerovalo do „prúseru“. Museli sme sa veľmi rýchlo zastaviť a priznať svoju mylnosť. Bolo to dosť ťažké, bolelo to, ale dnes som rád.

Myslíš si, že podnikateľom sa človek narodí, alebo sa to dá naučiť?

Podľa mňa v každom je trochu podnikateľa, dôležité je nezabiť ho – bojovať so strachom a neistotou. To treba proste prijať. A ten kto to vie, je podnikateľ.

Čo majú podľa teba spoločné úspešní podnikatelia?

Skutočne úspešní podnikatelia vedia udržiavať rovnováhu medzi 4 stranami – zamestnancami, majiteľmi, zákazníkmi a spoločnosťou. Len ak sú všetky tieto časti spokojné, je podnik naozaj úspešný.

Sú podľa teba úspechom firmy peniaze a finančná stránka firmy?

Je to dôležité, ale je to stále len jeden z ukazovateľov. Ako som vravel, zisk musí ísť ruka v ruke so spokojnými zamestnancami a zákazníkmi a s dobrým dopadom na spoločnosť. Inak firma nie je skutočne prospešná.

Aký trend očakávaš v reklamnej sfére?

Ľudia nemajú radi reklamu. Spoločnosť je špinavá od bilboardov. V telke sú reklamné prestávky  dlhšie ako program. Reklama bojuje s kvalitným obsahom na netflixe, spotify a pod.

Možným trendom je teda personalizácia a zábava. Robiť obsah cielený na ľudí, baviť ich, chápať, čo potrebujú. Ale inak si netrúfam predpovedať trendy, treba ich len vnímať.

Podnikateľská fiesta
zdroj: Podnikateľská fiesta

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech