Facebook pracuje na skvalitnení tvojho obsahu v News feede

  • Nová aktualizácia sa opäť podobá na niečo podobné, čo už predtým predstavil Snapchat.
mark
  • Nová aktualizácia sa opäť podobá na niečo podobné, čo už predtým predstavil Snapchat.

V prípade Facebooku pôjde o tzv. kolekcie, ktoré budú zobrazovať správy, články, videá, fotky a iný obsah publikovaný od vybraných médiách. Sociálna sieť oslovila v posledných týždňoch rôzne mediálne spoločnosti v snahe nadviazať spoluprácu, zatiaľ sa však nevie, kedy táto funkcia bude dostupná pre verejnosť.

Kolekcie majú Facebooku pomôcť zobrazovať používateľom vysokokvalitný obsah od overených médii, narozdiel od spamu a falošných správ, ktoré sa pred pár mesiacmi na Facebooku rapídne rozširovali, za čo bola sociálna sieť kritizovaná. Spoločnosť schytala najviac kritiky počas volebného obdobia v USA, kedy sa naprieč sociálnou sieťou šírili rôzne hoaxy.

Tento krok môže ďalej pomôcť Facebooku nadviazať pevné vzťahy s publishermi v snahe konkurovať rýchlorastúcemu Snapchatu. Funkciu Discover si v Snapchate denne prezrie viac ako 150 miliónov používateľov. Partneri spolupracujúci s Facebookom  dostanú exkluzívne umiestnenie v news feede, ktoré im umožní priamy dosah na všetkých používateľov. V súčasnosti majú publisheri 2 možnosti na to, aby šírili svoj obsah – organicky, ak ich príspevky nazbierajú dostatočný počet lajkov alebo pomocou reklamy, ktorá už stojí nejaké tie peniaze.

1

foto: businessinsider.com

Zatiaľ sa nevie, či kolekcie budú obsahovať aj advertising. Ak áno, špekuluje sa či sa Facebook s publishermi podelí o získaný zisk  z reklamy, alebo im ho umožní monetizovať úplne sám, tak ako to v súčasnosti umožňuje aj pri využívaní Instant Articles. Ďalšou výhodou pre publisherov bude možnosť získať od Facebooku údaje o používateľoch, vďaka čomu sa im bude ľahšie dariť na svoje webstránky  prilákať používateľov.

Ak sa pozrieme do histórie, tak zistíme, že Facebook už niečo podobné niekoľkokrát skúšal. Zatiaľ neúspešne. Posledný experiment so zdieľaním obsahu bol v podobe aplikácii Notify, ktorú spoločnosť tento rok ukončila iba 7 mesiacov od spustenia. Kritiku schytala počas tohto roka aj funkcia Trending news kvôli tomu, že editori Facebooku naschvál presadzovali konzervatívne správy na úkor iných. Potom, čo sa tento škandál prejavil na verejnosti, dostal celý tím, ktorý mal túto sekciu na starosti hodinovú výpoveď.

O čo Facebooku ide zistíme až časom. Funkcia Discover na Snapchate je však pomerne pútavá, pretože jednotlivé správy obsahujú krátke a dynamické videá, ktoré si zachytia pozornosť človeka. Uvidíme, či Facebook má na to, aby vyrukoval s niečim na rovnakej úrovni.

foto: businessinsider.com

zdroj: businessinsider.com, zdroj titulnej fotografie: Inc.com

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá