Ferrari, ktoré vyzerá ako chyba v počítačovej hre, je skutočné. Dostalo odtieň vyzerajúci ako čierna diera

  • Materiál s názvom Vantablack už poznáme
  • Nový superšport od Ferrari ho vraj dostal kvôli maskovaniu pred špionážnymi fotografiami
  • Ferrari SF90 Stradale bude prvý skutočný plug-in hybrid, o výkon sa však báť nemusíš
Ferrari SF90 Vantablack
Youtube.com/Varryx
  • Materiál s názvom Vantablack už poznáme
  • Nový superšport od Ferrari ho vraj dostal kvôli maskovaniu pred špionážnymi fotografiami
  • Ferrari SF90 Stradale bude prvý skutočný plug-in hybrid, o výkon sa však báť nemusíš

„Daj dieťaťu hárok papiera a požiadaj ho, aby nakreslilo auto. Celkom určite bude červené,“ povedal vraj už pred mnohými rokmi Enzo Ferrari, legendárny zakladateľ ešte známejšej talianskej automobilky.

A skutočne, väčšina superšportov z Maranella po svete naozaj jazdí v červenej farbe, no objavujú sa aj výnimky.

Namiesto červenej čierna. Naozaj čierna

K Ferrari sa hodí aj žltá či strieborná, ale najnovší model s názvom SF90 Stradale inžinieri obliekli do netradičnej čiernej.

A keď vravíme „netradičnej“, tak je to naozaj pravda. Ide totiž o odtieň prezývaný Vantablack. 

Vyvíja ho napríklad britská firma Surrey NanoSystems s tým, že povrch vďaka špeciálnej úprave neodráža takmer nijaké svetlo, mal by pohltiť až 99,965 % všetkých lúčov. A ako asi vieš zo školy, predmety okolo seba vidíš len preto, že sa od nich do tvojich očí odrážajú práve svetelné lúče. 

Ak zhasneš, alebo by teoreticky neodrážali vôbec nič, zostane len čierno-čierna tma. Vantablack sa k tejto teórii blíži s menej než 0,035 % odchýlkou. 

Treba pripomenúť, že Ferrari s takýmto pokusom ani zďaleka nie je prvé. Materiál sa používa napríklad vo vesmírnom priemysle pri súčiastkach vysokocitlivých na teplo. Na auto ho už v roku 2019 nalakovalo BMW

BMW X6 Vantablack
zdroj: BMW

Účel je jasný

Netreba pochybovať, že účelom náteru je aj v prípade Ferrari najmä zaujať a dostať sa na stránky všetkých časopisov.

Model SF90 Stradale má totiž byť prvým ozajsným plug-in hybridom značky. Čítaš dobre, auto podľa oficiálnych údajov poháňa trojica elektromobilov závislých od batérií s výkonom 120 kilowattov. 

Tradície však velia, že k nim musí byť napojená aj poriadne hlučná V8-čka s výkonom ďalších 780 koní z objemu presne štyri litre. Celkový výkon hyperauta tak presahuje magickú hranicu tisíc koní. 

Na papieri však ústrojenstvo dokáže vykúzliť údaje o spotrebe na úrovni 6,1 litra spáleného paliva na 100 kilometrov alebo 154 gramoch emisíí na 1 km jazdy. No, prax bude pravdepodobne trochu iná. 

Rozprávka z tovární Ferrari hovorí o tom, že Vantablack lakovanie má špionážnym fotografom sťažiť zachytenie drobných detailov a tvarov vozidla počas toho, ako s ním továrenskí jazdci v okolí talianskych dediniek jazdia na testovacie jazdy. 

Veď iné automobilky zvyknú používať bielo-čiernu kamufláž, ktorá robí prakticky to isté. Až na to, že detailných obrázkov SF90-tky je už plný internet aj oficiálne stránky automobilky.

To však nebráni tomu, aby si sa pozrel aj na reálne videá, ktoré zachytil napríklad YouTube kanál Varryx.

Fotografie totiž ani len nenaznačia to, že v skutočnosti Vantablack vyzerá ako nesprávne načítaná textúra v počítačovej hre, alebo umelo vygenerovaný objekt. 

Všimni si, že vďaka takmer nulovej odrazivosti svetla má fotoaparát problém s automatickým zaostrovaním. Celkom by nás zaujímalo, ako na tom sú policajné radary…

Ako ti je už zrejme jasné, novinka bude vďaka sústave elektromotorov vedieť roztáčať všetky štyri kolesá, to však určite neznamená, že príde o schopnosť posielať väčšinu krútiaceho momentu „športovo“ dozadu. 

Pohon 4×4 však pomôže so zrýchľovaním na stovku za 2,5 sekundy. Na plne elektrický pohon bez akýchkoľvek emisií prejdeš len 26 kilometrov.

Ferrari SF90 Stradale samozrejme nie je prvým hybridom značky. Tým bolo už v roku 2013 Ferrari LaFerrari, pri ňom však elektrický systém počítal skôr s permanentným nabíjaním od motora, nie klasickým „plug-in“ zapájaním do nabíjacieho stojana. 

Ferrari SF90 Stradale
zdroj: Ferrari

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK