Ferrari predstavuje posledný skvost bez hybridného pohonu s názvom 812 Superfast

  • Táto červená novinka prichádza na trh pri príležitosti oslavy 70. výročia výroby dvanásťvalcových Ferrari. Ide o jedno z najrýchlejších a najvýkonnejších áut vydaných pod touto značkou.
super1
autocar.co.uk
  • Táto červená novinka prichádza na trh pri príležitosti oslavy 70. výročia výroby dvanásťvalcových Ferrari. Ide o jedno z najrýchlejších a najvýkonnejších áut vydaných pod touto značkou.

Ferrari predstavuje dlho očakávaného nástupcu modelu F12 Berlinetta, ktorý sa predáva od roku 2012. Model sa volá Superfast 812 a stáva sa najvýkonnejším automobilom značky s motorom v prednej časti. Už teraz je jasné, že pri jeho predstavení na ženevskom autosalóne bude naozaj rušno.

Rovnako ako jeho predchodca, pracuje pod dlhou kapotou 812 Superfast atmosferický vidlicový 12-valec. Povráva sa však, že je to zrejme naposledy, čo Ferrari predstavuje vozidlo bez hybridného pohonu. Podľa šéfa Sergia Marchionneho chce firma už od roku 2019 ponúkať výhradne autá s nejakou formou hybridného pohonu.

zdroj fotografie:ca.motor1.com

Toto Ferrari sa stáva najsilnejším cestným modelom, aký bol kedy vyrobený. Novinka v tomto ohľade dokonca prekonáva aj limitované Ferrari F12tdf, a to o 20 koní. Takisto sa môže pochváliť točivým momentom 718 Nm, ktorého maximum prichádza k slovu pri 7 000 otáčkach. Značka samozrejme dodáva, že 80 % z tejto hodnoty je dostupných už pri 3 500 otáčkach za minútu.

zdroj fotografie:mobile01.com

Navýšenie výkonu sa logicky premietlo do dynamiky jazdy. Zrýchlenie z nuly na 100 tak zvládne 1 525 kilogramov vážiace kupé za 2,9 sekundy. Maximálna rýchlosť predstavuje 340 km/h a priemerná spotreba sa pohybuje okolo 14,9 l/100km podľa európskeho normovaného cyklu. Ak by ťa zaujímali emisie CO2, tie tvoria 340g/km.

zdroj fotografie:telegraph.co.uk

Vôbec po prvýkrát v histórií značky došlo k integrácii elektrického  posiľovača riadenia EPS. Ten má umožniť šoférovi plné využitie potenciálu tohto športiaku. Taktiež dorazila aj evolučná verzia systému Side Slip Control (SSC) z už spomínaného modelu F12tdf bolo prevzaté riadenie zadnej nápravy s názvom Virtual Short Wheelbase. V tomto prípade však ide o vylepšené prevedenie.

zdroj fotografie:mobile01.com

Pri navrhovaní dizajnu exteriéru sa tvorcovia inšpirovali legendárnym 365 GTB4. Veľmi zaujímavým prvkom sú nasávacie otvory nad svetlometmi. Výduchy na stranách majú vďaka prúdeniu teplého vzduchu od motora tvoriť vo vysokých rýchlostiach prítlak. Zadná čas zase pôsobí podobne ako GTC4 Lusso. O symfóniu 12-valca sa postarajú aj 4 koncovky výfuku. K cena sa Ferrari príliš nevyjadruje, oficiálne potvrdená bude až na autosalóne v Ženeve na ktorom sa zároveň odštartuje predaj.

zdroj:express.co.uk

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech