František Krivda zo Slido: Ak máte produkt, ktorý viete spustiť do celého sveta, urobte to

  • František stojí za platformou, ktorú dnes pozná už snáď každý. Je súčasťou každého významného eventu na Slovensku, ale aj v zahraničí. Je pravidelnou súčasťou podujatí pod taktovkou firiem, ako sú Netflix či Airbnb. Na Slovensku vznikajú skvelé projekty a Slido je priam stelesnením tohto tvrdenia.
frantisek krivda 2.0
archív F.Kivda
  • František stojí za platformou, ktorú dnes pozná už snáď každý. Je súčasťou každého významného eventu na Slovensku, ale aj v zahraničí. Je pravidelnou súčasťou podujatí pod taktovkou firiem, ako sú Netflix či Airbnb. Na Slovensku vznikajú skvelé projekty a Slido je priam stelesnením tohto tvrdenia.

Ako by si popísal tvoj vlastný predmet podnikania jednou vetou?

Vyvíjame eventové technológie, ktoré pomáhajú meniť eventy & meetingy po celom svete. Slido je webová aplikácia, ktorá vytvára interakciu na live eventoch. Slido umožňuje organizátorom získavať otázky z publika alebo zbierať feedback vďaka anketám. Používa sa na konferenciách, ale aj na firemných meetingoch.

Čo stálo za rozhodnutím venovať sa práve tejto sfére?

Chceli sme zlepšiť spôsob, akým sa vzdelávame na konferenciách, a zmeniť zaužívaný jednostranný model komunikácie na obojsmernú komunikáciu. Slido pomáha budovať vo firmách transparentnú kultúru a vytvárať so zamestnancami obojstranný dialóg. Chceme robiť firemné meetingy, prednášky a konferencie efektívnejšími.

Ktorý bol ten moment, keď sa z tvojho startupu stalo skutočné podnikanie?

Začalo to byť vážne, keď náš produkt postupne prinášal skutočnú hodnotu veľkým známym firmám, ako sú Netflix, Adobe či Airbnb.

archív F.Kivda

Keď sa zamyslíš nad svojimi začiatkami, aká vedomosť, ktorú máš teraz, by sa ti vtedy zišla?

Zrejme agilnosť, teda schopnosť vždy sa prispôsobiť situácii a nebáť sa zahodiť predošlé verzie alebo projekty.

Aká osobnosť ťa v kariére najviac pozitívne ovplyvnila a prečo?

Myslím, že to boli práve moji spoločníci, s ktorými sme založili startup.

Čerpal si inšpiráciu aj zo zahraničia? Ak áno, odkiaľ (príp. od ktorých konkrétnych projektov alebo ľudí)?

Veľmi sa mi páčil príbeh Prezi, ktorý dokázal v podobných podmienkach vybudovať svetovú firmu a výrazne tak ovplyvňuje celý ekosystém nielen v Budapešti.

Čo by si poradil ľuďom, ktorí sa nevedia rozhodnúť, či rozšíriť svoj biznis aj do zahraničia?

Aby to proste skúsili, otestovali nejaký prototyp a definitívne sa rozhodli až po tom, ako získajú spätnú väzbu. :) Ak máte produkt, ktorý viete spustiť do celého sveta, urobte to tak, a trhy, kde to bude dávať najviac zmysel, sa vám odhalia už samé. Na tie sa potom môžte lepšie zamerať.

Ako vnímaš podmienky pre začínajúcich podnikateľov na Slovensku?

Legislatívne a byrokratické podmienky nesmú byť nikdy prekážkou. Ja ich vnímam skôr ako motiváciu, že uspieť sa dá aj napriek týmto podmienkam. Pozitívne ale je, že na Slovensku sú už teraz firmy, ktoré robia svetový biznis v rôznych oblastiach (b2b, Saas) a sú ochotní sa podeliť o know-how. O to sa snažíme aj my, vybudovať na Slovensku give-forward kultúru.

Prečo si sa rozhodol stať porotcom Chivas VENTURE a na čo budeš ako porotca pri hodnotení prihliadať?

Páči sa mi myšlienka budovať lepšie domáce podnikateľské prostredie na Slovensku a som zvedavý, čo iní ľudia považujú za ich kritéria úspechu. Verím, že sa vzájomne obohatíme. Pri rozhodovaní ma zaujíma zohranosť tímu, jeho vzájomná chémia a vnútorná integrita samotných členov. Rád vidím úspech tímu a schopnosť ho rozvíjať.

Prihlás sa so svojím biznisom do slovenského kola Chivas VENTURE a nechaj si poradiť od tých najlepších.

Článok vyšiel v spolupráci so spoločnosťou Chivas. 

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech