Diskusný Klub: Peter Pellegrini: Nech ma Matovič neposiela do basy, kto vie, ako skončí on.

[Podcast s Romčom] Ich klienti majú miliardové obraty. Na Slovensku čelia podnikatelia týmto problémom

[Diskusný Klub] Novinár Boka: Cez východnú hranicu sa pašujú drogy aj orgány. Film Čiara je slabý odvar.

GoGo: Kedysi hviezda slovenského internetu, dnes neaktívny YouTube plný reklám

  • GoGa, známeho youtubera, vlogera a režiséra netreba zdĺhavo predstavovať, pretože sa preslávil už pred niekoľkými rokmi
  • Na ceste za popularitou sa stretol s veľkou kritikou, obzvlášť zo strany bulváru
  • Má za sebou mnohé úspechy, okrem iného 1,81 miliónov odberateľov na svojom YouTube kanáli
gogo
Instagram/gogomantv/Unsplash/Christian Wiediger
  • GoGa, známeho youtubera, vlogera a režiséra netreba zdĺhavo predstavovať, pretože sa preslávil už pred niekoľkými rokmi
  • Na ceste za popularitou sa stretol s veľkou kritikou, obzvlášť zo strany bulváru
  • Má za sebou mnohé úspechy, okrem iného 1,81 miliónov odberateľov na svojom YouTube kanáli

Slovenský youtuber, vloger a režisér, ktorý vo veľmi mladom veku dobyl internet. Reč nie je o nikom inom, ako Bratislavčanovi Danielovi Sebastiánovi Štrauchovi, ktorého verejnosť pozná pod pseudonymom GoGo. Svojím hlavným YouTube kanálom, GoGoManTV, prerazil najmä na slovenskej a českej scéne.

Portál omediach.sk v roku 2013 vydal článok o najhľadanejších menách, názvoch či veciach na slovenskom internete. GoGo sa v tomto rebríčku umiestnil na 4. mieste. Za to, že sa na verejnosti preslávil v tak mladom veku, vďačí okrem iného aj dobe, v ktorej sú zapustené korene jeho kariéry.

„Priniesol som veľa vecí, ktoré boli v zahraničí, nové trendy, ktoré ľudí bavili. Snažil som sa to robiť trochu inak ako tých pár tvorcov, čo tu bolo,“ povedal GoGo v rozhovore pre Trend.

Od komentovania hier po medzinárodnú celebritu 

GoGo nemá žiadny vysokoškolský titul. Navštevoval iba gymnázium, z ktorého po štyroch rokoch presedlal na Súkromnú umeleckú školu animovanej tvorby v Bratislave, na ktorej študoval fotografiu.  Napriek tomu od konca roka 2011 baví ľudí naprieč celou Slovenskou a Českou republikou svojimi YouTube videami. 

Vo svojich prvých videách sa venoval predovšetkým komentovaniu hier, obzvlášť Minecraftu. Popri komentovaní sa postupne začal venovať aj vlogovaniu. „Keď som začínal ja, na Slovensku bolo zopár youtuberov. Nikto ich nepoznal, YouTube sa bral ako stránka, kde sa počúva hudba, a keď tak niekto zabŕdol na vtipné video. Väčšina ľudí na YouTube ani nemala účet,“ povedal GoGo.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Daniel Štrauch (@gogomantv),

Bolo ťažké dosiahnuť, aby bol prejav prirodzený, priznal GoGo

Údajne vo svojich začiatkoch vôbec neplánoval aktívnu YouTube kariéru. Podľa rozhovoru pre Denník N len chcel vyskúšať, ako táto platforma funguje. Ako nám povedal v rozhovore spred dvoch rokov, YouTubu sa venoval už počas strednej školy. Prvé stovky eur, ktoré získal vďaka videám, ho veľmi potešili. Z tejto výplaty si kúpil kameru a zistil, že sa to oplatí robiť ďalej. Komerčné spolupráce sa vraj rozbehli o čosi neskôr, keď YouTube zažíval mediálny boom.

„Lepšie je to platené posledné dva roky, kedy nás akceptujú ako nejaký zdroj reálnej návštevnosti, vedia, čo sú influenceri, vedia, akí majú vplyv na divákov, čo to sledujú. Tí ľudia sú oveľa aktívnejší, ako televízni diváci, pretože tie videá si zapínajú sami a pozrú si ich celé alebo to prekliknú, ale je to merateľné,“ povedal pre Startitup.

Neskôr si dokonca založil aj samostatný YouTube kanál, GoGosVlogs. O rok neskôr, v 2013, sa pokúšal preraziť aj do zahraničia svojím GoGoEnglish TV kanálom, no bohužiaľ neúspešne. Kanál je dodnes neaktívny, aj keď mal v roku 2017 ambíciu ho opäť obnoviť.

Ošiaľ fanúšikov ho sprevádzal najmä v mladosti 

Za tri roky si stihol vytvoriť pevnú základňu fanúšikov. Tí, ktorí ho nepoznali z YouTube, ho mali možnosť vidieť v seriáli Panelák na Jojke. Režisér Andy Kraus mu v roku 2014 ponúkol rolu v jednej z epizód seriálu. Nad vlastnou televíznou šou však nepremýšľa, i keď v minulosti takéto ponuky už dostal. Ako nám povedal, jeho pole záujmu nesiaha do televízie a okrem toho by to bolo kontraproduktívne.

O rok neskôr bol súčasťou 1. ročníka českého festivalu Utubering, kde získal Cenu za najlepšieho youtubera. Pravdepodobne najväčším zlomom v jeho kariére bolo vydanie knihy GoGo – Chalan z internetu. Kniha získala množstvo recenzií ako od fanúšikov, tak aj kritikov.

Kniha sa v roku 2015 stala najpredávanejšou knihou vydavateľstva Tatran. V tom čase mal iba 19 rokov. V hodnotení na stránke Martinusu kniha získala štyri hviezdičky z piatich. „Všetko som mu to ‚zožrala‘, kniha je napísaná veľmi pútavo a kto chce začať s youtuberovaním si myslím, že mu to aj pomôže. Navyše je to aj celkom vtipne a milo napísané,“ napísala jedna z čitateliek. 

Dnes už sú vraj ľudia zvyknutí na stretnutie s youtubermi a niektorí mu vraj dokonca vykajú. V súčasnosti ho už nesledujú neplnoletí diváci, ale dospelí ľudia, ktorí na jeho videách vyrastali. Aj naďalej si ale uvedomuje zodpovednosť, ktorú ako vplyvná verejná osobnosť nesie na pleciach. 

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa ♥ @lucypug @gogomantv ♥ (@gogolucyjokes),

Musel sa naučiť žiť aj s vlnou kritiky

GoGo v rozhovore pre Denník N ďalej uviedol, že bolo dobré, že sláva prichádzala postupne a nie naraz. Často bol a aj je terčom kritiky a ohovárania, z čoho väčšiny pochádza zo strany bulváru. Nový Čas vydal v roku 2018 článok, v ktorom tvrdí, že sa GoGo „poriadne buchol po vrecku“. Podľa bulvárnych informácií si mal kúpiť vlastný byt. GoGo však neskôr vysvetlil, že zmena bydliska nebola spôsobená rozmarom.

Často vo videu nepostrehol, že je v zábere auto zaparkované pred jeho bytom a do pár minút po jeho zverejnení mal pred panelákom zástup fanúšikov. Rôzne médiá ho tiež kritizovali za video s názvom „Cesta do práce s prezidentom“, ktoré uverejnil pred štyrmi rokmi. Mnohí mu vtedy vytýkali, že sa „príliš spolitizoval“. 

O titul najvplyvnejšieho influencera sa delí so Sajfom 

Minulý rok sa podľa rebríčka Králi internetu magazínu Forbes umiestnil v kategórii IPI skóre na 14. mieste. „Títo ľudia majú najväčšiu schopnosť ovplyvniť ľudí ku kúpe propagovaných výrobkov alebo k návšteve propagovaných miest,“ znie vysvetlivka na stránke Forbesu.

V kategórii povedomia skončil na 6. mieste. To znamená, že ho skutočne pozná veľké množstvo ľudí. Zaujímavé je, že čo sa kontroverznosti týka, ocitol sa v prvej TOP 3. Najhoršie uspel v kategórii dôveryhodnosti, kde skončil na 18. mieste a v kategórii obľúbenosti, kde získal 15. priečku. 

Napriek tomu nikdy verejne nepriznal, koľko presne zarába. Ako ale uvádza stránka Economics, príjem na slovenskom trhu nie je veľmi finančne výnosný. Za každých 1 000 vzhliadnutí videa dostane youtuber 0,30 až 1 euro. Podľa informácií Finstatu však jeho zisk v roku 2019 dosiahol sumu niečo vyše 22 000 eur a tržby presiahli sumu 177 000 eur. Ako sme ťa informovali už v apríli, dobrým zdrojom príjmu sú aj sociálne siete ako Instagram a Facebook, no na Instagrame sa točí oveľa viac peňazí. 

Treba poznamenať, že spolu so Sajfom patrí GoGo medzi najvplyvnejších influencerov, ktorých cena za mediálny výstup je považovaná za najvyššiu na trhu. 

GoGo uspel aj v režisérskej kariére

Po vydaní knihy sa na nejakú dobu vytratil z hľadáčika novinárov a médií vo všeobecnosti. V decembri minulého roku vyšla správa o tom, že GoGo si splnil aj svoj režisérsky sen a spolupracoval pri tvorbe klipu Do Everything.

V tom čase mnohých fanúšikov zneistil, či náhodou neskončil s YouTube kariérou, pretože jeho kanál dlhšiu dobu zíval prázdnotou. Odpoveďou na túto záhadu bol spomínaný videoklip. V roku 2020 režíroval klip slovenskej skupiny Kontrafakt.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Daniel Štrauch (@gogomantv),

Preraziť v GoGovej brandži je dnes ťažšie, než kedysi

Jeho úspech neustále rastie, k dnešnému dňu má na YouTube 1,81 miliónov odoberateľov. Jeho fanúšikovia ho oddane sledujú aj na Instagrame, kde má viac ako milión sledovateľov. O čísla mu však vôbec nejde. „Podstatnejšie je udržať pozornosť tých ľudí, ktorí už ten odber dali, lebo ja ho nepotrebujem mať vyššie, čo z toho bude mať, keď budem mať dva milióny. Je to akože pekný úspech, ale skôr ma motivuje to, keď tí, čo už odber dali, tie videá pravidelne sledujú,“ vysvetlil GoGo.

Uvedomuje si, že 55 percent jeho divákov pochádza z Čiech a ďalších 45 zo Slovenska. Odôvodnil to svojimi začiatkami, počas ktorých pôsobil len on a ďalších päťdesiat českých youtuberov. Priznal však, že preraziť dnes v brandži, v ktorej sa on pochybuje už niekoľko rokov, je ťažké.

Ak by si sám zvažoval kariéru youtubera, GoGo radí, aby si nerobil pre peniaze. Podľa jeho slov ide o nesprávny prístup. Sám si spočiatku myslel, že nepresiahne hranicu tisíc odoberateľov, čo bol jeho pôvodný cieľ. „To, že prídu prachy, som bral ako pozitívny bonus, ktorý sa objaví možno časom,“ dodal. Sám tvrdí, že na Slovensku sa neoplatí youtuberovať iba kvôli zisku. 

Koncom minulého roka na svojom YouTube účte uverejnil video, v ktorom otvorene priznal, že s YouTube kariérou je koniec. Fanúšikom poďakoval za podporu a oznámil im, že sa posúva ďalej a nebojí sa žiadnej výzvy. V súčasnosti je jeho YouTube účet prázdny, nájdeš tam zväčša len spolupráce a reklamy na produkty a niekoľko týždňov staré videá. 

Zdroje: omediach, Trend, Denník N, TechBox, TV JOJ, Nový čas, Booom, Forbes, YouTube/GoGoManTV, Economics

Najnovšie video

Najnovší podcast

[Podcast s Romčom] Ich klienti majú miliardové obraty. Na Slovensku čelia podnikatelia týmto problémom

Najnovšie