Hashtagy: Prekonaný trend alebo efektívny nástroj kreatívnych kampaní?

  • Časy, keď sa používatelia Instagramu predbiehali v počte použitých hashtagov či vymýšľaní tých najkreatívnejších, ktoré zatiaľ nikto nepoužil, sú už minulosťou. Dnes je podobný “hype” okolo iného fenoménu - Insta Stories. Majú ešte hashtagy vôbec nejaký efekt?
collagehashtag
eventoracle.com/goodwinandgoodwin.com
  • Časy, keď sa používatelia Instagramu predbiehali v počte použitých hashtagov či vymýšľaní tých najkreatívnejších, ktoré zatiaľ nikto nepoužil, sú už minulosťou. Dnes je podobný “hype” okolo iného fenoménu - Insta Stories. Majú ešte hashtagy vôbec nejaký efekt?

Len pre zaujímavosť, zakladatelia Instagramu Mike Krieger a Kevin Synstrom sa pre funkciu hashtagov rozhodli v roku 2011. Používateľom mali uľahčiť vyhľadávanie fotiek, ale aj prepájanie ľudí a vytváranie rôznych záujmových skupín. Kto vie, či vtedy tušili, že Instagram sa, aj vďaka hashtagom, stane obľúbeným marketingovým nástrojom.

Mnohí marketéri a firmy by dnes boli bez sociálnych sietí stratené. Poskytujú totiž nástroje pre efektívny a relatívne lacný marketing, ktorý oslovuje celé masy a pre mnohých marketingovo najzaujímavejšiu skupinu – mladých dospelých, produktívnych a kreatívnych ľudí.

Foto: keywordsuggest.org

Ako najlepšie využiť sociálne siete, napríklad Instagram, pre svoju marketingovú kampaň? Cesta sponzorovaných príspevkov nie je práve najefektívnejšia. Táto reklama je prehliadnuteľná, v ľuďoch vzbudzuje nedôveru či dokonca odpor a nie vždy má želaný efekt. Tí šikovnejší však na to idú inak – kreatívnejšou cestou, ktorá posúva reklamný obsah na vyšší level.

Jedna z tých zaujímavejších kreatívnych kampaní prebehla práve u Audi, ktorá pre propagáciu svojej novej Audi Q2 využila práve Instagram. Novou Q2-kou automobilka cieli práve na duchom mladých a dynamických ľudí pôsobiacich v kreatívnom biznise, pre ktorých sú sociálne siete neodmysliteľnou súčasťou každodenného života. Instagram bol preto zásahom do čierneho.

Foto: printscreen/video Audi Slovensko

Nesmierne nápadité bolo tiež zapojiť do kampane mladých slovenských umelcov, ktorí vlastné vnímanie Q2-ky pretavili do originálnych malieb. To inšpirovalo kreatívnych Slovákov, zapojiť sa do súťaže a pokúsiť sa umelcov tromfnúť vo svojom zobrazení vnímania tohto auta. Ako? Pomocou omaľovánok. Práve tie sú totiž aktuálnym trendom a efektívnym nástrojom pre povzbudenie vlastnej tvorivosti či psychický oddych a Audi to skvelo využila.

Celá kampaň Audi Q2 sa točila okolo hashtagov. Napriek tomu, že Q2-ka je propagovaná ako “untaggable”, teda nezaškatuľkovateľné a všestranné auto, hastagy sprevádzali celú kampaň. Aj samotné výtvory kreatívnych súťažiacich mali byť na Instagrame postované pod hashtagom #mojeQ2. Keďže kampaň bola efektívna a určite “vyčnievala z radu”, rozhodli sme sa predstaviť víťazné kresby…

Foto: instagram.com/evasugarova

Foto: instagram.com/nemcekandy

…a ďalšie tri originálne kresby, ktoré si zaslúžia pozornosť.

Foto: instagram.com/anit.foltin

Foto: instagram.com/djzombeee

Foto: instagram.com/ciernofuz_24

Audi svojou kampaňou vyslala hneď niekoľko posolstiev. To cielené bolo, pre koho je Q2 určená – teda pre mladých a kreatívnych ľudí. Zároveň však ukázala, ako sa dá v robiť marketing efektívnou a sexy formou. Čo však najviac rezonuje v celej kampani, je nastavenie akéhosi zrkadla dnešnej spoločnosti a vyslovenie názoru, že nie všetko môžeme “onálepkovať”.

Foto:  printscreen/video Audi Slovensko

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK