Heger s Drobom stvorili úspešnú „diamantovú vodku“. Príbeh však ťaží samovražda

  • Slovenská destilérka Gas Familia ako stredobod biznisu
  • Eduard Heger a Juraj Droba stoja za sedemkrát destilovanou vodkou
  • Špecifikom Double Cross Vodky je, že sa filtruje cez diamantový prach
Vľavo Heger tlieska, vpravo Double Cross vodka a pohár s ľadom
TASR/Jakub Kotian, Gas Familia/Double Cross vodka
  • Slovenská destilérka Gas Familia ako stredobod biznisu
  • Eduard Heger a Juraj Droba stoja za sedemkrát destilovanou vodkou
  • Špecifikom Double Cross Vodky je, že sa filtruje cez diamantový prach

Diamantový prach, sedemkrát destilovaná, ikonická, so Sládkovičom. Takáto je fľaša vodky, za ktorou stoja dnes nie málo známi politici. Poďme si ale rozpovedať celý príbeh od začiatku. Ako sa dvojica dostala k fenomenálnemu produktu, ktorý dobyl Ameriku?

Keď vyštudovaný doktor, Newyorčan a povolaním investor Malcolm Lloyd začiatkom druhého milénia navštívil Starú Ľubovňu, bol doslova ohromený. Biznismena a bohéma v jednej osobe zvyknutého na sklobetónové vežiaky vo Veľkom jablku, stredoeurópska architektúra a historický duch mesta z 13. storočia, očaril. Malcolm ale mestečko na severovýchode Slovenska nenavštívil len tak z dlhej chvíle.

V Starej Ľubovni totiž sídli známa slovenská destilérka Gas Familia, ktorá sa v tom čase pre mladého amerického podnikateľa stala stredobodom budúceho biznisu. Práve v Starej Ľubovni mali totiž už onedlho z tatranskej vody „ukuchtiť“ luxusnú vodku určenú do amerických prestížnych barov Manhattanu.

Z nápadu tak nakoniec vznikla sedemkrát destilovaná vodka v ikonickej hranatej fľaši zdobenej tajuplnými veršami. Vedel si ale, že za touto značkou stojí súčasný premiér Eduard Heger a bratislavský župan Juraj Droba?

Kus Slovenska vo fľaši

Pred vyše desiatimi rokmi zavolal vtedy 33-ročnému Jurajovi Drobovi jeho známy zo Spojených štátov. Ten pracoval pre jednu z investičných bánk spoza veľkej mláky a mal konexie na skupinku investorov. Jedným z nich bol práve Malcolm Lloyd stojaci za firmou Old Nassau Imports.

Investori mali záujem naliať peniaze do luxusnej vodky, ktorá by mala korene práve v stredoeurópskom regióne. Práve Droba mal nájsť v tejto lokalite vhodného výrobcu a Američania by sa postarali o zvyšok, teda branding či tvar fľaše a názov.

Tento článok je dostupný členom Startitup PREMIUM

Zdroje: Topky, HN Online, Finstat, Capsule

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá