Henrieta priniesla Slovákom unikátnu prírodnú kozmetiku, ktorú milujú aj známe osobnosti

  • Henrieta Martinková sa vzdala sľubnej kariéry v zahraničí a vrátila sa späť na Slovensko, kde dostala ponuku prevziať distribúciu certifikovanej prírodnej kozmetiky
  • Prírodná kozmetika bola v tej dobe u nás veľkou neznámou, najťažšie pre Henrietu preto bolo presvedčiť ľudí, prečo je lepšia, ako tá konvenčná
  • Vďaka usilovnej práci sa šikovnej Popradčanke podarilo urobiť z neznámej značky pojem a získať prácu snov
Annemarie Börlind
  • Henrieta Martinková sa vzdala sľubnej kariéry v zahraničí a vrátila sa späť na Slovensko, kde dostala ponuku prevziať distribúciu certifikovanej prírodnej kozmetiky
  • Prírodná kozmetika bola v tej dobe u nás veľkou neznámou, najťažšie pre Henrietu preto bolo presvedčiť ľudí, prečo je lepšia, ako tá konvenčná
  • Vďaka usilovnej práci sa šikovnej Popradčanke podarilo urobiť z neznámej značky pojem a získať prácu snov

Ekologické zmýšľanie sa v dnešnej dobe prejavuje takmer vo všetkých sférach života, a to aj vrátane kozmetického priemyslu. Výrobcovia kozmetiky sa snažia zmierniť jej negatívny dopad na životné prostredie a zároveň zlepšiť kvalitu produktov. Prírodná kozmetika bez chemických prísad preto v súčasnosti zažíva svoj boom. Jednou z nich je aj nemecká značka certifikovanej prírodnej kozmetiky Annemarie Börlind, ktorá sa na Slovensku teší mimoriadnej popularite. Od ostatných značiek v tomto segmente ju odlišuje najmä to, že spája prvotriedne rastlinné ingrediencie s najnovšími vedeckými poznatkami.

zdroj: Annemarie Börlind

Zakladateľka tejto značky a priekopníčka prírodnej kozmetiky Annemarie Lindner stojí za známym výrokom: „Nedám si na tvár nič, čo by som nedokázala aj zjesť.” Úspešná kozmetička a podnikateľka svoju spoločnosť postavila na jednoduchom princípe — všetko, čo naša pleť potrebuje, sa nachádza v prírode. V mladom veku mala problémy s pleťou a kožní lekári, ktorí v povojnovej dobe uprednostňovali chemické preparáty, jej nevedeli pomôcť. Rozhodla sa teda, že si vytvorí svoju vlastnú kozmetiku z čisto prírodných ingrediencií, kvôli čomu ju niektorí považovali za šarlatánku. Jej problémy s pleťou však úplne ustúpili. Spolu s manželom si napokon založila jedinečnú značku, ktorá v tomto roku oslavuje už šesťdesiat rokov a v Nemecku je populárnejšia, ako napríklad Chanel.

zdroj: Annemarie Börlind

Za distribúciou tejto unikátnej kozmetiky na Slovensko a do Česka stojí Popradčanka Henrieta Martinková (36). Jej životný príbeh sa až príliš nápadne podobá na príbeh samotnej Annemarie Lindner, obe totiž v mladosti prišli o otca a svoj úspech si museli vybojovať vlastnými silami.

Henrieta už na strednej škole pracovala, aby finančne podporila rodinu. Po promóciách sa odsťahovala do Írska, kde rozbehla sľubnú kariéru. „Vypracovala som sa na manažérsku pozíciu nadnárodnej pozícii, kde som bola jediná žena medzi trinástimi mužmi a navyše cudzinka. Očakávali sa odo mňa nadpriemerné pracovné výkony.”

Nadmerná záťaž a zdravotné komplikácie ju však priviedli naspäť na Slovensko. Zrazu túžila iba po jednom — byť opäť v pohode, v plnej sile a zdravá. „Skolabovala som, nevládala som robiť prakticky nič a cítila som sa veľmi zle. Zrazu sa mi obrátil život naruby. Predtým som bola nastavená na výkon a môj vnútorný hlas ma neustále poháňal: Musím to dokončiť! Musím to zvládnuť! Odrazu mi hovoril niečo celkom iné: Chcem byť zdravá a šťastná.”

zdroj: Annemarie Börlind

Henrieta spomalila, prehodnotila pravé hodnoty života a v Írsku svoju kariéru ukončila. Ani nie dva mesiace po návrate domov si založila vlastnú firmu, a tak sa začal písať úspešný príbeh značiek Annemarie Börlind a dermatokozmetiky DADO SENS na Slovensku.

„Spolužiak z vysokej školy mi sprostredkoval ponuku svojich známych prevziať po nich distribúciu nemeckej značky prírodnej kozmetiky Annemarie Börlind a dermatokozmetiky DADO SENS pre slovenský a český trh. Hoci som predtým v týchto vodách nikdy neplávala, zapáčila sa mi dlhoročná tradícia, filozofia aj to, že jej výrobcovia spájajú najnovšie vedecké poznatky s tým najlepším z prírody, že netestujú na zvieratách a nepoužívajú vo svojich produktoch žiadne umelé látky. Bolo to skrátka niečo úplne iné, než čo som dovtedy poznala a sama používala,” spomína Henrieta.

Základom kvality tejto kozmetiky sú totiž geneticky nemodifikované rastlinné suroviny, ktorých pestovanie je priateľské k životnému prostrediu. Tvorcovia kozmetiky používajú napríklad avokádový olej z Kene, damašské ruže z Iránu či aloe vera z Mexika. Odmietajú akékoľvek suroviny živočíšneho pôvodu a ingrediencie, ktoré nie sú jednoducho biologicky odbúrateľné alebo môžu byť nebezpečné, ako napríklad parafíny, ropné deriváty či silikónové oleje.

zdroj: Annemarie Börlind

Tvorcovia dokonca vyvinuli a dali si patentovať botanickú kyselinu hyalurónovú, ktorá je rastlinného pôvodu, no má rovnaké účinky ako tá živočíšna. Asi najvzácnejšia ingrediencia, ktorú používajú, je biela hľuzovka — najdrahšia a najvzácnejšia huba na svete, ktorá podľa kozmetičiek pôsobí ako prírodný botox.

Nemecká rodinná firma okrem výroby produktov podporuje aj svetové organizácie, ktoré sa snažia zlepšiť životné prostredie či životy znevýhodnených ľudí. Ide o rôzne fair trade projekty — od výroby organického bambuckého masla v africkom Mali, ktorá poskytuje miestnym rodinám slušné živobytie, výstavbu školského internátu v Bangladéši, až po podporu projektu „Ruže, nie ópium v Iráne.”

„Cítila som, že je to niečo, za čo sa viem postaviť a chcela som, aby takáto kvalita bola dostupná aj u nás,” spomína Henrieta, čo ju pred takmer desiatimi rokmi presvedčilo, aby sa pustila do spočiatku veľmi tŕnistej cesty.

zdroj: Annemarie Börlind

V tej dobe totiž trh s prírodnou kozmetikou u nás prakticky neexistoval, biopredajne boli zriedkavým úkazom a slová ako bio, eko či prírodná kozmetika takmer nikto nepoznal. A o nakupovaní cez internet ani nehovoriac. Úplne najťažšie preto pre ňu bolo vysvetľovať ľuďom, prečo dôverovať prírodnej kozmetike a nie konvenčnej.

„Začala som šíriť osvetu, obiehala som kozmetické salóny, kliniky, lekárne či hotely. Písala som články o tom, čo je to prírodná kozmetika a čo spôsobujú chemické látky pokožke a podobne. Prvé dva roky boli nesmierne ťažké a priznám sa, že sama neviem, ako som to dokázala prežiť. Bála som sa, že ten nápor nezvládnem, ale paradoxne som bola na tom psychicky oveľa lepšie, hoci som pracovala viac, než v Írsku. Nátlak však vymizol a bola som sama sebe jediným pánom. Pracovala som svojím tempom a navyše ma to nesmierne bavilo.”

Henrieta priznáva, že keď so značkou Annemarie Börlind začínala, kozmetika ju síce bavila, no v skutočnosti o nej nevedela vôbec nič. Celé mesiace preto presedela nad článkami a štúdiami a učila sa všetko o ľudskej pokožke a rastlinných látkach. „Prvý rok podnikania som s výnimkou šesťhodinového spánku v noci prakticky trávila vo firme. Keď som nesplnila svoj denný plán, jednoducho som nešla domov. Neraz sa tak vo firme svietilo ešte o tretej ráno.”

zdroj: Annemarie Börlind

Úspechy prichádzali postupne, Henrietu tešilo už len to, že jej prišli dve objednávky za týždeň. „Tešila som sa z každej maličkosti — že sa naši klienti poďakovali za pomoc, za úžasnú kozmetiku a za to, že v nej našli to, čo potrebovali. To bolo pre mňa ohromnou satisfakciou a potvrdením, že moja intuícia bola správna, keď som tej značke od začiatku verila.”

Pre šikovnú Slovenku bolo kľúčom k úspechu pochopiť, pre koho je vlastne táto kozmetika určená. Že nemá zmysel „pomáhať“ tam, kde o pomoc nestoja, ani presviedčať niekoho o jej účinkoch, ak ich vidieť nechcú. Podľa nej má táto kozmetika svoju cieľovú skupinu žien „a to sú ženy, ktoré milujú samy seba a vedia si samy seba vážiť. Ktorým nie je jedno, čo si oblečú, čo zjedia, čo si dajú na tvár. Také, ktoré vedia, že krása znamená zároveň aj zdravie a ktoré chcú byť pekné a milované najmä vo svojich očiach.”

zdroj: Veronika Maťašová

 

Používa ju napríklad herečka a spisovateľka Bibiana Ondrejková či bývalá profesionálna tanečnica a zakladateľka módnej značky Kattiva Trends Katarína Jakeš (Štumpfová), jej používaním sa pochválili na svojich sociálnych sieťach aj speváčky Zdenka Predná, Lina Mayer či bojovníčka za planétu bez odpadu Natália Pažická. Rovnako tak ju nájdete aj na prestížnych klinikách a kozmetických salónoch, v ktorých robia špeciálne skrášľovacie procedúry vyvinuté samotnou Annemarie Lindner.

„Ženy sa do nej zamilujú na prvý pohľad. Nie je totiž len o pekných krémoch. Každý jeden produkt stále nesie odkaz Annemarie Lindner a jej dlhoročnú zanietenú prácu a odovzdané srdce. Tú vibráciu cítiť i dnes,” tvrdí Henrieta.

Najnovšie video