Hlavné správy mali „ničiť” prezidentku aj LGBTI. Tlačená verzia vraj skončila v školách, reklamu si v nej robili známe firmy

  • Eurposlanec Martin Hojsík tvrdí, že tlačená verzia webu Hlavné správy bola rozoslaná po školách
  • V tlačenom kontroverznom konzervatívnom médiu malo inzerovať viacero firiem. Veľa z nich má predajne v známom bratislavskom obchodnom centre
  • Podľa médií mal blízko k Hlavným správam aj Marian Kočner
pjimage (11)
FB/MH,reprofoto HS-FB/MH
  • Eurposlanec Martin Hojsík tvrdí, že tlačená verzia webu Hlavné správy bola rozoslaná po školách
  • V tlačenom kontroverznom konzervatívnom médiu malo inzerovať viacero firiem. Veľa z nich má predajne v známom bratislavskom obchodnom centre
  • Podľa médií mal blízko k Hlavným správam aj Marian Kočner

„Dezinforweb Hlavné správy vydal tlačený špeciál a rozoslal ho do škôl po celom Slovensku,“ napísal na svojom profile na Facebooku europoslanec za Progresívne Slovensko Martin Hojsík.

Kritika prezidentky

Hlavné správy sú často kritizované za šírenie hoaxov a dezinformácií a svojho času boli aj v rebríčku konšpiračných webov na Konšpirátori.sk.

Hojsík zverejnil na sociálnej sieti fotografie tlačeného špeciálu. Už z titulky časopisu, ktorý „útočí“ na hlavu štátu, Zuzanu Čaputovú, je zrejmé, akým smerom sa tlačovina ideologicky uberá. „Ťahačom“ čísla je aj podľa titulku: „Prezidentka zmarila referendum“ zrejme kritika Čaputovej.

Hojsíkov zdroj

Podľa obsahu časopisu, ktorý zverejnil Hojsík, periodikum rieši okrem prezidentky stav pronárodných politických strán na politickom spektre, ale aj kritiku LGBTI menšiny.

Opýtali sme sa priamo Hojsíka, odkiaľ má informáciu, že web v tlačenej verzii bol doručený slovenským školám. Podľa jeho slov ho informovali z jednej zo škôl, no svoj zdroj nekonkretizoval.

Dezinforweb Hlavné správy vydal tlačený špeciál a rozoslal ho do škôl po celom Slovensku.A toto by mali byť firmy,…

Posted by Martin Hojsik on Sunday, December 5, 2021

Zoznam firiem

Hojsík zároveň v statuse zverejnil zoznam firiem, ktoré v médiu inzerovali. Zaujímavosťou je, že jedna z menovaných značiek je Galéria Cubicon, teda známe bratislavské obchodné centrum. Keď si ale pozrieš jednotlivé značky z Hojsíkovho zoznamu, zistíš, že viacero ich prevádzok sídli práve v spomínanom obchodnom dome.

zdroj: reprofoto HS, archív Martin Hojsík

Kontaktovali sme aj samotnú Galériu Cubicon, a to s otázkami inzercie v kontroverznom časopise, o ktorej informoval Hojsík. Do vydania článku obchodný dom nereagoval, článok budeme o vyjadrenie aktualizovať.

Známa stránka

Samotné Hlavné správy sú v slovenskom mediálnom priestore známe ako web, ktorý je spájaný s dezinformačnou scénou. Do istého času boli ako konšpiračný web vedený aj v rámci stránky Konšpirátori.sk. Išlo o zoznam slovenských, ale aj českých dezinfowebov. Z neho ale po príkaze súdu museli byť Hlavné správy vymazané. 

„Aj keď neodkladné opatrenie rešpektujeme, naďalej sme presvedčení, že Hlavné správy na zoznam dezinformačných webov patria,“ napísali vo svojom blogu Denníka N ľudia z Konšpirátori.sk.

Konšpirátori.sk zdôvodňujú svoju iniciatívu tým, že chcú chrániť možných inzerentov pred toxickými stránkami.

„Portál hlavnespravy.sk minimálne od roku 2014 s obľubou preberá články z dezinformačných webov ako Sputnik či RT, ktoré vo svete šíria kremeľskú propagandu. Podľa rozšifrovanej komunikácie mal na obsah Hlavných správ vplyv aj mafián Marian Kočner, ktorý sa označil za ich akcionára,“ píše Denník N.

Zdroje: Denník N, Konspiratori.sk

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie