Hon za 10 000 followermi sa skončil. Swipe up už na Instagrame neuvidíš, nahradí ho táto prevratná novinka

  • Po vyše 3 mesiacoch testovania je to oficiálne
  • Swipe up-u môžeš dať zbohom
  • Táto novinka poteší všetkých majiteľov menších biznisov
instagram
Instagram, ilustračná snímka, Pixabay/USA-Reiseblogger
  • Po vyše 3 mesiacoch testovania je to oficiálne
  • Swipe up-u môžeš dať zbohom
  • Táto novinka poteší všetkých majiteľov menších biznisov

Kúpim IG profil, podmienkou je minimalne 10k followerov.” Takýchto inzerátov boli v rôznych marketérskych či podnikateľských skupinách tisíce. Ako vieme, už niekoľko rokov bolo totiž podmienkou na získanie “swipe up” funkcionality práve dosiahnutie magickej hranice 10-tisíc followerov. 

Na jednej strane to bol zo strany Instagramu pochopiteľný krok, no na strane druhej to podrážalo nohy menším podnikateľom, firmám či portálom, ktorých nápady, obsah či produkty sú veľakrát ešte originálnejšie a kvalitnejšie, no nemali dostatok finančných prostriedkov na to, aby pokorili hranicu 10-tisíc followerov. Ak do tejto skupiny patríš aj ty, máme pre teba vynikajúcu správu.

Hon na 10 000 followerov sa skončil. Social media today informuje, že Swipe up oficiálne mieri do dôchodku.

Testovanie sa začalo už v máji

Už v máji tohto roku zaplavili zahraničné marketérske blogy správy o tom, že IG testuje novú funkcionalitu. Išlo, resp. ide, o tzv. link sticker. 

Táto fenomenálna novinka sa objavila niektorým užívateľom v testovacej verzii, a aj keď na začiatku nefungovala veľmi spoľahlivo, IG na nej pracoval vyše 3 mesiace. Úspešne. Testovacia fáza dospela do konca a na viacerých slovenských účtoch sa včera objavila potešujúca informácia.

Swipe up končí, od 30. augusta je tu link sticker

Oznam hovoril o tom, že funkcionalitu swipe up bude možné využívať len do konca tohto mesiaca, konkrétne do 30. augusta. Potom ju nahradí už spomínaná link sticker. 

Ako to bude fungovať? V podstate veľmi jednoducho. Na mieste, kde si teraz do svojich príbehov na Instagrame pridávaš hudbu, ankety či gif-ká, pribudne ďalšia možnosť, a to link sticker. Po kliknutí na ňu sa ti zobrazí riadok, kam vložíš akúkoľvek URL adresu, a hotovo – z tvojho príbehu sa na ňu bude môcť ktokoľvek prekliknút. 

Link sticker bude môcť využiť každý

A tá najlepšia správa na záver – hon na 10-tisíc followerov sa končí. Funkcionalita link sticker bude dostupná úplne pre každého – teda rovnako ju bude môcť využiť osoba s milión followermi, ako tá s desiatimi. Podmienka je jediná – musíš byť z Európy. 

PRIESKUM: Slovákov pohltil Instagram. Trávia na ňom rekordne veľa času, potom nenávidia sami seba

Ide teda o vynikajúcu príležitosť predovšetkým pre eshopy či portály, ktoré chcú svojim sledovateľom priblížiť svoj obsah či svoje produkty, no zatiaľ sa im spomínanú hranicu nepodarilo pokoriť. Menšie firmy teda jasajú, väčšie majú obavy z konkurencie. Minimálne v IG stories si totiž zrazu budú všetci rovní. 

Motív Instagramu je zatiaľ nejasný

Dosť bolo radosti na úvod, je totiž potrebné zamyslieť sa nad týmto krokom populárnej sociálnej siete aj kriticky. Faktom je, že Instagram spadá pod Facebook. 

Obe sociálne siete sú gigantom, ktorý je vo svete online reklamy absolútnym monopolom, a pre tento zásadný krok, ktorý je absolútnym game changerom sa určite nerozhodli preto, aby malým a stredným podnikateľom vyčarili úsmev na tvári.

Bude preto zaujímavé sledovať, ako sa používanie tejto funkcionality vyvinie, prípadne či bude možné prikúpiť si za nejaký poplatok nejaké “vylepšenia”. Bez debaty ale ide o krok, ktorý od 31. augusta poriadni rozvíri vody online marketingu. 

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá