Hyundai predstavil fenomenálnu novinku, v ktorej nájdeš namiesto volantu joystick

  • Spoločnosť Hyundai odhalila počas video prezentácie svoj nový koncepčný elektromobil Prophecy
  • Svetlo sveta uzreli kľúčové prvky tejto novinky, futuristický dizajn, ale aj vyspelá konštrukcia
 srcset
Hyundai Media kit
  • Spoločnosť Hyundai odhalila počas video prezentácie svoj nový koncepčný elektromobil Prophecy
  • Svetlo sveta uzreli kľúčové prvky tejto novinky, futuristický dizajn, ale aj vyspelá konštrukcia

Štúdia Prophecy definuje žiarivú budúcnosť pre dizajn značky Hyundai a v segmente elektromobilov stanovuje celkom nové hranice. Predĺžený rázvor a charakteristické kratšie previsy prepožičiavajú modelu Prophecy ikonickú siluetu s dokonalými proporciami. Jeho karoséria je definovaná úplne čistými plochami a prirodzenými krivkami v kombinácii s estetickou vyváženosťou, ale aj funkčnosťou.

zdroj: Hyundai

Progresívny pixelový systém osvetlenia je integrovaný do svetlometov, koncových svetiel a spojleru. Prophecy tak preberá štylistické prvky prezentované štúdiou Hyundai 45.

Prophecy využíva aj technológiu autonómnej jazdy. Namiesto volantu sprostredkuje známy a intuitívny zážitok z jazdy úplne nový joystick. S dvoma joystickmi umiestnenými na stredovej konzole a v obložení dverí, môže vodič ovládať vozidlo smerom doprava aj doľava z mimoriadne komfortnej pozície. Navyše prostredníctvom tlačidiel zabudovaných priamo do joystickov má vodič priamy prístup k viacerým doplnkovým funkciám. Treba dodať, že toto rozhranie medzi vozidlom a vodičom prispieva aj k vyššej bezpečnosti posádky.

zdroj: Hyundai

Vdýchli sme život ďalšiemu ikonickému vozidlu, ktoré segmentu elektrických vozidiel stanoví nové merítka a štandardy a zároveň posunie dizajnovú víziu značky Hyundai do nových horizontov,” povedal SangYup Lee, riaditeľ oddelenia Hyundai Global Design Center.

Súčasťou tejto expanzie je prístup, ktorému hovoríme Optimistic Futurism (Optimistický futurizmus), dizajnový koncept stelesnený v štúdii Prophecy. Optimistic Futurism vyjadruje náš zámer o emotívne prepojenie medzi človekom a automobilom.”

Označenie Prophecy ( v preklade Proroctvo) reflektuje zámer štúdie. Tá definuje smer vývoja dizajnu budúcich modelov Hyundai a súčasne preberá postavenie dizajnérskej ikony pre produktovú radu elektromobilov Hyundai.

Online prezentácia sa zaoberá tiež elektrifikačnou stratégiou spoločnosti Hyundai. Je dôležité spomenúť, že Hyundai Motor Group rozširuje svoju produktovú radu, ktorá bude zahŕňať spolu až 44 elektrifikovaných vozidiel. Len samotná spoločnosť Hyundai Motor Company plánuje do roku 2025 investovať takmer 50 miliárd eur do výskumu a vývoja technológií budúcnosti.

Prognózy počítajú s tým, že sa do roku 2025 bude predávať viac než 670-tisíc elektromobilov Hyundai ročne, ako s technikou napájanie z akumulátorov, tak aj s palivovými článkami. Hyundai bude vďaka tomu zaradený medzi troch najväčších dodávateľov elektromobilov na celom svete.

Prognózy hovoria jasnou rečou, v Európe bude do konca roka 2020 elektrifikovaných viac ako 75 percent produktového radu. Hyundai plánuje len v tomto roku dodať európskym zákazníkom takmer 80-tisíc vozidiel s nulovými emisiami.

Zdroj: Hyundai

Najnovšie video