Ikea mala minulý rok na Slovensku obrat 100 miliónov eur, navštívili ju skoro 3 milióny Slovákov

  • Ikea minulý finančný rok privítala 2,8 milióna návštevníkov
  • V minulom roku predala spoločnosť takmer 15 miliónov výrobkov, čo znamená, že do mnohých slovenských domácností pribudla v tomto roku aspoň jedna nová vec od spoločnosti Ikea 
  • Ikea minulý finančný rok privítala 2,8 milióna návštevníkov
  • V minulom roku predala spoločnosť takmer 15 miliónov výrobkov, čo znamená, že do mnohých slovenských domácností pribudla v tomto roku aspoň jedna nová vec od spoločnosti Ikea 

Vo finančnom roku 2018 (FY18) dosiahla Ikea Bratislava celkový obrat vo výške 107,2 milióna eur, čo predstavovalo v porovnaní s predchádzajúcim rokom nárast o 4,3 %. V obchodnom dome privítalo 401 zamestnancov viac ako 2,8 milióna návštevníkov, z ktorých si až 1,5 milióna niečo nakúpilo. Priemerná výška jedného nákupu bola 65,5 eur, pričom členovia Ikea Family minuli v priemere o 10 % viac ako bežní zákazníci.

V minulom roku predala spoločnosť takmer 15 miliónov výrobkov, čo znamená, že do mnohých slovenských domácností pribudla v tomto roku aspoň jedna nová vec od spoločnosti Ikea. 

Medzi najpopulárnejšie a najpredávanejšie výrobky patrili napr. rozkladacia posteľ HEMNES, žlté a sivé kreslá STRANDMON, skrine PAX, matrace MALFORS alebo policový diel KALLAX. V priemere sa denne v Ikea Bratislava predá 34 pohoviek a 50 postelí.

Jej webové stránky zaznamenali v minulom finančnom roku 11,4 milióna návštev. Hoci predaj online je pre Ikea relatívne nový, tvorí pomerne významný podiel na ročnom obrate spoločnosti, a to so sumou viac ako 5 miliónov eur. Táto čiastka predstavuje všetky výrobky Ikea, ktoré boli objednané prostredníctvom internetu s vyzdvihnutím v obchodnom dome alebo s doručením na adresu zákazníka.

Priemerná suma online nákupu predstavovala 470 eur. Najviac objednávok pochádza z Košíc, Prešova, Bratislavy, Nitry, Trnavy, Banskej Bystrice, Pezinka a Popradu. Najpredávanejšie v rámci služby Nákup on-line boli šatníkové riešenia PAX, kreslá STRANDMON alebo pohovka FRIHETEN

Témou finančného roka 2018 bolo „Miesto na všetko, čo máte radi“, podľa ktorej je obývacia izba jednou z najdôležitejších miestností našich domovov. Je miestom stretnutí s rodinou a priateľmi, osláv a výnimočných príležitosti, vďaka ktorým si uvedomujeme, čo je v živote naozaj dôležité. Úspech tejto témy sa premietol do nárastu predaja nábytku o 5,6 %. Záujem o bytové doplnky zostal približne rovnaký ako v predošlom roku.

Prieskumy Ikea posledné roky poukazujú na tendenciu meniacej sa úlohy kuchyne v domácnostiach po celom svete. V súčasnosti kuchyňa predstavuje spoločenský priestor a jej významné postavenie sa posilňuje aj vďaka tomu, že stále viac ľudí v sebe objavuje lásku k vareniu. Aj najväčší nárast obratu z predaja sa v regióne Česká republika, Maďarsko a Slovensko dosiahol v oblasti kuchynského nábytku, ktorý predstavoval podiel 12,4 % na celkovom predaji (na Slovensku 8,7 %). Každý deň sa v Ikea Bratislava predá v priemere 20 kuchýň.

K vareniu patrí aj dobré jedlo, a preto sa potravinové výrobky Ikea na Slovensku tešia veľkej obľube. Reštaurácia, Bistro, Kaviareň a Obchodík so švédskymi špecialitami predstavujú 7,2 % celkového obratu spoločnosti Ikea. V minulom roku si na týchto výrobkoch pochutnalo viac ako 1,4 milióna návštevníkov. Najznámejšie jedlá, ako mäsové guľôčky a hotdogy, sú stále najpredávanejšími; v Reštaurácii a Bistre IKEA v Bratislave sa v minulom roku predalo 500 000 hotdogov a 374 000 porcií mäsových guľôčok.

V auguste 2018 uviedla spoločnosť Ikea alternatívu klasického hotdogu – vegetariánsky hotdog. Od jeho uvedenia až po koniec finančného roka sa predalo viac ako 9 000 kusov. Vyzerá to tak, že predaj vegetariánskeho hotdogu bude predstavovať 15 % z celkového predaja hotdogov.

„Stojíme na strane tých, ktorí majú síce obmedzený rozpočet, no veľké sny a potreby. Preto sa to našim súčasným a novým zákazníkom snažíme uľahčiť a chceme, aby sa mohli na Ikea kedykoľvek obrátiť, a to spôsobom, aký bude im vyhovovať. Spoločne so všetkými kolegami chceme vytvoriť nový model podnikania a podstúpiť jednu z najrozsiahlejších transformácií v histórii spoločnosti IKEA. Vieme, že 80 % zákazníkov začína svoj nákup on-line, a aj to, že naše obchodné domy zohrávajú počas nákupu významnú úlohu – zákazníci v nich získavajú informácie z oblasti bytového zariadenia a čerpajú inšpiráciu. Aj naďalej budeme investovať do nášho obchodného domu a zároveň sa zameriame na rozvíjanie možností digitalizácie. Náš projekt transformácie na viackanálový predaj sa bude sústreďovať na zavedenie novej webovej platformy v roku 2019“, povedala Mounia El Hilali, generálna riaditeľka Ikea pre Českú republika, Maďarsko a Slovensko.

Okrem spomínaných výsledkov z minulého finančného roka získala spoločnosť Ikea na Slovensku už piatykrát po sebe ocenenie MasterCard Obchodník roka s nábytkom a bytovými doplnkami. „Nič z toho by nebolo možné bez našich skvelých zákazníkov a kolegov, na ktorých sme nesmierne hrdí. Dnes pracuje v spoločnosti Ikea Bratislava viac ako 400 zamestnancov. Keďže za úspechom Ikea stoja práve ľudia, je pre nás dôležitý ich rozvoj a budovanie kariéry. V rámci ich rozvoja sme tretí rok za sebou organizovali podujatie Týždeň talentov, kde mohli naši zamestnanci ukázať a objaviť v sebe svoj talent a potenciál. V minulom roku sme tiež investovali do zvýšenia platov, zvýšili sa v priemere o 4,5 % “, dopĺňa El Hilali.

Nový finančný rok je v plnom prúde a spoločnosť Ikea sa chce aj naďalej rozvíjať. Neustále inovuje a hľadá nové spôsoby, ako ľudí ešte viac inšpirovať a zlepšiť ich život doma.

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech