Ikea mení koncept nakupovania a vizuál. Z jej okien budú vyrastať stromy a trávy

  • Prvá predajňa nového typu by sa mala nachádzať vo Viedni
  • Nezabezpečí ti parkovacie miesto a dovnútra budeš môcť vidieť. Steny totiž chýbajú
 srcset
Ilustračný obrázok (unsplash.com)/Wikimedia
  • Prvá predajňa nového typu by sa mala nachádzať vo Viedni
  • Nezabezpečí ti parkovacie miesto a dovnútra budeš môcť vidieť. Steny totiž chýbajú

Už dávno neplatí pravidlo, že do obchodu sa musí chodiť autom, aby si si odtiaľ čím najviac odniesol. V prípade reťazca Ikea to bude platiť dvojnásobne, informuje rakúsky portál Querkraft.

Zeleň a oddych je nakupovanie novej generácie

Švédsky nábytkársky koncern si je vedomý svojich kvalít nielen v produktovej sekcii, ale aj tej, čo sa občianskeho vybavenia týka.

Nová viedenská pobočka bude stelesňovať práve svoj povestný minimalizmus so jedinečným a zaujímavým vizuálom. Samotná budova by mala byť bez vonkajšej fasády a jej vizuál nápadne pripomína policu na kvetiny. Viditeľné trámy, prepojenia a poschodia, z ktorých v plánoch a vizualizáciách vidieť veľmi pekné materiálové prepojenia a priestory, ktoré vzniknú na oddych.

Gepostet von querkraft am Freitag, 13. Dezember 2019

 

Paradoxom je práve absencia parkovacieho domu, či vonkajších miest vyhradených pre autá. Nový koncept prezrádza, že do obchodného domu Ikea treba chodiť pešo, na bicykli alebo MHD. Ako si potom dopravíš domov ten obrovský gauč či posteľ, ktorú si si práve kúpil? Veľmi jednoducho. Reťazec nabáda k tomu, aby si využíval služby, ktoré ti veľkoryso ponúkajú.

Vezmi všetko, čo dávajú

Nejde o žiaden kiosk. Tovar bude presne taký, ako od švédskeho nábytkárstva očakávaš. Veľkorozmerné skrine, postele či stoly sú stále dostupné. Jedinou novinkou bude to, že vybrané výrobky si objednáš online a Ikea ti ich doručí domov vďaka ponúkanému rozvozu tovaru.

Asi najznámejšie nábytkárstvo tak môže slúžiť ako príjemný showroom, kam si prídeš obzrieť vzorové obývačky, spálne a kuchyne a všetko, čo sa ti páči, zaznačíš do online zoznamu, zaplatíš a onedlho to máš pekne zabalené pred dverami svojho príbytku. Nový koncept ponúkne terasy, kaviarne a typické reštauračné priestory, na ktoré si zvyknutý.

Realizácia tohto projektu je naplánovaná na rok 2021, nachádzať sa bude v centre Viedne. Starý známy stereotyp o tom, že tak veľké nákupné domy ako Ikea sa musia nachádzať v špeciálnych obchodných zónach na predmestiach, či dokonca mimo mesta, je týmto zmietnutý zo stola.

„Popri klasických servisných prvkoch ako sú výťahy, únikové schodiská či východy, netradičné stavebné prvky či toalety, ťa čakajú terasy plné zelene. Budova odráža značku. Je priateľská a otvorená,“ popisujú architekti z Querkraft.

Nekonvenčný nákupný objekt vsadený do verejného priestoru vytvorí vizuálny súlad s okolím. Pozostávať by mal z malých kvadrátových blokov, ktoré budú mať otvorené boky, v obchode sa bude nachádzať 160 stromov a kopa inej trávnatej zelene a tým by mala budova niesť hrdý názov „zelená“. Stromy budú doslova všade. Mali by vyrastať z okien, strechy, kaviarne aj reštaurácie.

Zdroj: querkraft.at

Najnovšie video