IKEA plne podporuje rodovú rovnosť a spúšťa výzvu #zaferovydomov

HL photo
IKEA

Ak ste si doteraz mysleli, že recept na spokojnejší a šťastnejší domov neexistuje, IKEA vás vyvedie z omylu. V rámci kampane „Za férový domov“ sa snaží poukázať na to, ako jednoducho vyhnať frustráciu z našich domácností. Na pomoc si zavolala aj známych influencerov, s ktorými spúšťa na Instagrame novú výzvu. Apeluje na to, že skutočná rovnosť sa začína práve doma.

Až 65% Slovákov si myslí, že spravodlivé rozdelenie prác v domácnosti prispieva k spokojnosti v partnerskom vzťahu i v živote doma. Ukázal to prieskum realizovaný v januári 2021 spoločnosťou Simply 5 pre IKEA, ktorá sa rozhodla upozorniť na tému rodovej rovnosti v rámci kampane „Za férový domov“.

zdroj: IKEA

Prieskum nám rovnako prezradil, že pre 83% Slovákov je rodová rovnosť dôležitá, no zároveň iba 48% z nás si myslí, že žijeme v rodovo vyváženej spoločnosti. Tú vo všeobecnosti hodnotia oveľa pozitívnejšie muži než ženy. Zároveň približne tretina Slovákov pripúšťa, že rodové stereotypy hrajú v ich živote a v domácnosti významnú úlohu.  IKEA  teraz vyzýva ľudí k zmene. Ako sa hovorí, vždy je potrebné začať od seba, pretože práve my by sme mali byť zmenou, ktorú chceme vidieť okolo seba.

V spolupráci s Patrou Bene, Michalom Hamanom, Nelou Pociskovou a Filipom Túmom spúšťa IKEA novú výzvu na Instagrame s hashtagom #zaferovydomov. Tieto známe páry si na jeden týždeň vymenia svoje role v domácnosti, aby na vlastnej koži zažili, s akými domácimi prácami sa často musí popasovať ich partner. Cieľom je uvedomiť si hodnotu práce svojho partnera a otvoriť diskusiu o rovnosti v deľbe domácich prác.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Patrícia 🇸🇰 27 yo ♊️ (@patrabene)

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa 𝙽𝚎𝚕𝚊 𝙿𝚘𝚌𝚒𝚜𝚔𝚘𝚟𝚊 (@pociskova.nela)

Týždenná výzva môže priniesť množstvo zábavných, ale aj náročných momentov. Je však dôležitá na to, aby sme si uvedomili, či naša domácnosť funguje na princípoch rodovej rovnosti. IKEA preto vyzýva všetkých, aby sa do zábavnej výzvy zapojili a boli inšpiráciou aj pre ostatných. Ako na to?

  1. Napíšte si zoznam všetkých povinností v domácnosti, za ktoré zodpovedáte.
  2. Nechajte partnera urobiť to isté.
  3. Spoločne s partnerom prediskutujte množstvo povinností a váš prístup k rozdeleniu práce v domácnosti.
  4. Vyberte si aspoň 5 domácich prác zo zoznamu svojho partnera, ktorým sa budete venovať nasledujúci týždeň. Váš partner si vyberie aspoň 5 domácich prác z vášho zoznamu.
  5. Podeľte sa o svoje každodenné vtipné či menej vtipné momenty na sociálnych sieťach a pozvite ostatných, aby sa zapojili do výzvy prostredníctvom #zaferovydomov. Označte profil @ikea_slovensko.
  6. Stále je tu šanca, že objavíte svoj skrytý talent.
  7. Povedzte nám, prečo je podľa vás rovnosť medzi ženami a mužmi v domácnosti dôležitá.
  8. Nezabudnite si zahrať špeciálnu hru Fifty Fifty na profile @ikea_slovensko.
 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Filip Tůma (@filip_tumaa)

Spoločnosť IKEA sa už pred mnohými rokmi zaviazala k zásade, že ženy a muži majú právo na rovnaké odmeňovanie a rovnosť príležitostí v práci, no existuje ešte jedno dôležité miesto, kde je rovnosť medzi ženami a mužmi nevyhnutná – tým miestom je domov.

Pre spokojnú domácnosť je potrebné, aby v nej bola deľba práce spravodlivejšia. Ak väčšinu povinností v starostlivosti o domácnosť preberá iba jeden z partnerov, predstavuje to pre neho nadmernú záťaž, ktorá skôr či neskôr môže prerásť do úzkosti, dlhodobej preťaženosti a iných príznakov. Skutočná rovnosť sa začína doma. Pridajte sa k nám a šírte túto myšlienku ďalej. Prispejete tak k lepšej budúcnosti pre všetkých, “ vyzýva Roman Bojko, líder v oblasti rovnosti, rozmanitosti a inklúzie IKEA pre región Česká republika, Maďarsko a Slovensko.

Viac informácií a dát z prieskumu nájdete na www.IKEA.sk/zaferovydomov.

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá