IKEA v centrách miest predstaví špeciálne mini prevádzky
- Švédsky nábytkársky gigant IKEA chce do mestských centier priniesť špeciálny druh predajní.
- Má ísť o prevádzky s názvom IKEA Point, ktoré budú oveľa menšie ako klasické obchodné domy tohto reťazca a budú zákazníkom slúžiť ako zdroj inšpirácie, plánovacie štúdio alebo miesto na stretávanie sa
- Formát novej predajne označuje spoločnosť ako tzv. pop-up plánovacie štúdio.
- Švédsky nábytkársky gigant IKEA chce do mestských centier priniesť špeciálny druh predajní.
- Má ísť o prevádzky s názvom IKEA Point, ktoré budú oveľa menšie ako klasické obchodné domy tohto reťazca a budú zákazníkom slúžiť ako zdroj inšpirácie, plánovacie štúdio alebo miesto na stretávanie sa
- Formát novej predajne označuje spoločnosť ako tzv. pop-up plánovacie štúdio.
V plánovacom štúdiu kde budú zákazníkom k dispozícii interiéroví dekoratéri. Tí zákazníkom pomôžu navrhnúť ako by mohlo vyzerať napríklad zariadenie ich budúcej obývacej izby alebo spálne.
Koncept pop-up štúdií IKEA je relatívne nový, prvú prevádzku tohto typu otvoril švédsky reťazec približne pred rokom a pol v španielskom Madride. Od tej doby ich v Európe vzniklo približne sedem, jedno z mini IKEA štúdií je dokonca aj v Prahe.
IKEA prechádza značnou transformáciou
Súčasťou transformácie je testovanie nového prístupu v podobe predstavenia nových formátov v centrách miest v 30 veľkomestách, ktoré budú doplnkom väčších obchodných domov spoločnosti, a posilňovanie digitalizácie služieb a spracovania objednávok, aby mali zákazníci väčšie možnosti výberu, ktoré vyhovujú ich potrebám a životnému štýlu. Zároveň však môže dôjsť k zrušeniu 7 500 pozícií spomedzi jej celkovo 160 000 zamestnancov, zameriavajúc sa na globálne oddelenia a organizácie na 30 trhoch.
„Vďaka novým formátom predajní, novým mestským lokalitám a lepšej digitálnej ponuke sa v najbližších troch rokoch naše služby stanú pre zákazníkov ešte dostupnejšie a pohodlnejšie. Znamená to, že budeme schopní s našimi zákazníkmi komunikovať kedykoľvek a kdekoľvek si vyberú a ponúkať im naše produkty a služby rôznymi kanálmi za ceny, ktoré si môžu dovoliť.
Aby to bolo možné, zmeníme spôsob nášho vedenia, práce a organizácie a zameriame sa na rozvoj nových schopností, aby sme v spoločnosti udržali čo najviac talentovaných ľudí. Budeme úzko spolupracovať so všetkými našimi zamestnancami, aby sme ich počas tohto obdobia zmien podporili,“ dodáva Tolga Öncü, maloobchodný riaditeľ Ingka Group.
IKEA Retail v Českej republike, Maďarsku a na Slovensku sa v súlade s celkovou transformáciou v skupine Ingka Group zameria najmä na to, aby sa v regióne stala pre svojich zákazníkov prístupnejšou a dostupnejšou.